Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht mooie kast met aansluiting voor 2 voedingen

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezers,

Ik wil even uw mening.
Ik wil een grotere kast kopen zodat ik 2 videokaarten door middel van SLI kan laten draaien.
Nu heb ik een Cooler Master Centurion 5, is deze te klein?
Als ik een nieuwe kast koop kan ik dan beter 2 voedingen kopen of 1 hele goede?

Ik hoop graag wat advies.
Alvast bedankt.

Groetjes jessica

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Kennelijk mis jij wat basiskennis. 2 videokaarten draaien niet in raid, maar in SLi of in Crossfire. Daarnaast is de behoefte van een 2e voeding mij niet helemaal duidelijk. Maar goed, het is voor de handigheid alleen al beter om 1 goede voeding aan te schaffen. Voor verdere basisvragen raad ik je aan om eerst de FAQ goed door te nemen.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2 voedingen zijn imho alleen maar interessant als je een systeem echt redundant uit wil voeren, of als je nog een berg bruikbare voedingen hebt liggen. Anders is het net zo makkelijk gewoon 1 goede voeding te kopen, ik kan me eerlijk gezegd geen systeem bedenken waarbij je niet met 1 flinke voeding vooruit zou kunnen komen.

Daarbij, videokaarten in RAID?

Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 Deze is ook interessant om door te nemen voor wat betreft voedingen.

• JWubs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-07 20:20
Ik heb zelf ook een Cooler Master Centurion 5. Draai nu 2x XFX 6600gt SLI, past prima. Heb wel de standaard koeling van beide kaarten vervangen, omdat ze anders te warm werden. (Denk dat de airflow in mn kast niet optimaal is, maar had toen geen zin om daar aan te sleutelen, nu ben ik daar wel weer mee bezig i.v.m. de komende upgrade.)
Als voeding heb ik een merkloze 750W PSU van een vriend overgekocht. Als ik er nu een nieuw zou moeten kopen zou ik naar de Real Power serie kijken van Cooler Master. Voordeel van 1 voeding is: minder kabels en je hoeft geen nieuwe kast. Nu we het toch over de centurion 5 hebben, werken jou USB poorten (front) goed?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses. Ik bedoelde SLI.
Ik heb namelijk een 8800GTX met sli aansluiting en een cooler master voeding met 2 x pci express aansluiting.
Als ik dan de zelfde kaart wil aansluiting voor sli zal ik nog 2 x pci aansluitingen moeten hebben toch?

Verwijderd

Topicstarter
Want mijn vga kaart heeft 2 pci express aansluitingen nodig, dus waarschijnlijk die andere kaart ook.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:00:
Mijn excuses. Ik bedoelde SLI.
Ik heb namelijk een 8800GTX met sli aansluiting en een cooler master voeding met 2 x pci express aansluiting.
Als ik dan de zelfde kaart wil aansluiting voor sli zal ik nog 2 x pci aansluitingen moeten hebben toch?
Ja, dat heeft je andere kaart uiteraard ook nodig, maar er zijn genoeg voedingen te vinden die dat al hebben.

Je kunt de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifknop gebruiken om je bericht te editten ipv het topic weer te kicken

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

Koppensneller

winterrrrrr

Daar kun je wel splitterkabeltjes voor kopen, je hebt echt geen tweede voeding nodig hoor :)

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 09:26
Heeft jouw videokaart 2 voeding aansluitingen dan?

Heb dat nog nooit gezien... Met 2 pci-e aansluitingen kanje gewoon 2 videokarten aansluiten, niks 2 voedingen.

Als er SLI-ready bij de voeding staat, dan is het sowieso mogelijk.

Ik heb ook zoon voeding van coolermaster, 650watt volges mij. met SLI-ready... werkt gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus even voor de duidelijkheid.
Ik heb op dit moment een Cooler master silent pro editie. 600 watt ofzo.
Mijn kaart heeft 2 x pci express aansluitingen. en mijn voeding heeft maar 2 kabels met pci express.
Dus moet ik dan gewoon een soort kabel kopen die van gewone voeding naar pci gaat? Voor mijn nieuwe kaart.
Of is het beter om gewoon 2 voedingen te plaatsen zodat beide voedingen stroom levert.
Mijn videokaart neemt ook 2 backplaatjes in bezit dus misschien lijkt het mij beter om zoiezo een grotere kast te nemen ook voor de airflow.

Als ik denk aan 1 goede voeding zou dat een SLI voeding moeten zijn?
Heeft hij dan 4 x pci express?

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

@arieman007: De zwaardere kaarten hebben inderdaad een extra aansluiting voor de voeding. Misschien moet je is wat vaker hier op GoT rondneuzen. ;)

@TS. De zwaardere voedingen hebben tegenwoordig een dubbele 6 en 8 pins aansluitingen. Ook als jij perse een andere kast wil aanschaffen, is het maar beter om 1 voeding te nemen gezien je huidige staat van kennis en wellicht ervaring. Bovendien is het mij inziens een 2e voeding voor desktops sowieso overbodig.

[ Voor 54% gewijzigd door Xadeon op 21-09-2008 15:23 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar waar je interessen liggen :)
Ik wil mijn systeem wat upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste keer op tweaker forum.
Ik speel op resolutie van 1680 x 1050 (22').

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 15:25 ]

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 21:58

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:18:
trouwens heeft het wel baat bij als je 2 videokaarten op SLI laat draaien? Of scheeld het weinig in een game?
Ligt er aan op welke resolutie en AA je games speelt:
Link

Gebruik aub de edit knop ipv een gelijk een nieuwe reply te maken.

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik weet niet hoe dat edit lukt, moet ik dat bij mij doen of bij jouw? Want bij jou kan ik alleen QUOTE EN VIEW klikken
Modbreak:Wat dacht je van bij je *eigen* eerdere post te kijken. Daar heb je (als je ingelog bent tenminste) een paar andere mogelijkheden.

Zie ook:
De werking van de forumsoftware in het kort #FS_read-reply

[ Voor 49% gewijzigd door dion_b op 21-09-2008 15:37 ]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:18:
De prestaties gaan wel degelijk flink vooruit, maar of je het ook echt nodig hebt is een 2e. Ik vrees voor je dat er een slotje op dit topic gaat komen, gezien er nog al wat FAQ-vragen voorbij komen. Ik stel voor om je eerst maar is in te lezen over de effecten van SLi of Crossfire en wat je daarbij nodig hebt. Er lopen hier op GoT tal van topics rond waar je flink wat info uit kunt garen, daarnaast is Wikipedia ook geen ongenodige bron van informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef niet allemaal informatie te weten. Ik vraag alleen of iemand een kast weet met 2 voedingen aansluitingen of een voeding met 4 x pci express aansluitingen.
Meer hoef ik niet te weten .

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 18:24
Bij je videokaart zitten gewoon verloopstekkertjes van molex naar PCIe dus ik snap je probleem niet echt.
Over deze heb ik het dus:
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/molex-to-pci-express-2.jpg

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Die voedingen met >4 aansluitingen voor videokaarten moet je gewoon even naar zoeken. Inzet heet dat. Ze zijn zeker wel te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat onhandig liever direct aansluiting voor PCI maargoed ik weet genoeg.
Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Inzet? alsof ik daar de tijd voor heb, daar is een forum toch voor.
Heel behulpzaam, niet eens een dame in nood helpen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik hoef niet allemaal informatie te weten. Ik vraag alleen of iemand een kast weet met 2 voedingen aansluitingen of een voeding met 4 x pci express aansluitingen.
Meer hoef ik niet te weten .
Bel dan toch lekker een helpdesk ofzo :Z

Op GoT verwachten we dat je zelf inzet toont, dus ook zelf probeert dingen uit te zoeken. Als je een topic opent waar dat niet uit blijkt zullen behulpzame GoTters je proberen op weg te helpen, maar we gaan het niet met de paplepel ingieten.

Van een Tweaker verwachten we namelijk dat hij zelf in staat is op zoek te gaan naar dingen. En als je er niet uitkomt dat je volledig, uitgebreid en dudelijk aangeeft waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je toen vond en als dat niet het gewenste antwoord gaf, hoe je zelf verder zocht.

Dergelijke inzet ontbreekt volledig hier, dus gaat dit topic ook dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.