Toon posts:

hardeschijf en pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via pricewatch selecteren een HardDisk ATA133 IDE met een 16Mb cache cap. t/m400Gb. Hier komt dan uit de: maxtor diamondmax en de seagate barracuda. Als ik dan doorclick bij de leveranciers kom loop ik steeds tegen een ATA100 uitvoering aan :( . Doe ik hier iets fout met pricewatch???
Opzoeken op de Maxtor site leverd alleen een ATA100 500Gb schijf op :? en de Seagate site is helemaal niet te volgen. Engels geeft alles op wat ze ooit als IDE hebben geleverden en Duits wordt plotseling een site uit Rusland |:( ??

Dus: Vraagje wie of welke leverancier leverd er een ATA133 IDE met 16Mb cache (graag incl type vermelding) en evt. welke on-line winkel kan deze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:35
ATA133 is slechts door een beperkt aantal HD- en chipset-fabrikanten geïmplementeerd. Dus eigenlijk volstaat een ATA100 HD voor jou prima, tenzij je het echt per se wilt. Je snelheidsvoordeel is echter miniem, als het er al is.

Waarschijnlijk zijn de specificaties dus niet 100% juist ingevoerd voor deze schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Mijn oude Diamondmax Maxtors van 60 en 80 GB waren toch beide ATA-133. Ik weet niet of ze terug gegaan zijn naar ATA-100 toen ze door Seagate(?) overgenomen zijn, maar dat zou me ietwat stug lijken. Maxtor zou in ieder geval wel je beste kans zijn, aangezien zij in der tijd als eersten met ATA-133 ondersteuning kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
Maxtor was zo'n beetje de enige die aan ATA133 deed geloof ik. En in deze tijden van SATA is haast niemand geinteresseerd in het kleine verschil tussen ATA 100 en ATA133.

Ik snap ook niet wat het je uitmaakt? Alsof je iets van de cap op 100MB/s gaat merken? Zeker niet als het al een ouder systeem betreft.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie advies, ik heb het vermoede dat de 133 niet meer wordt gemaakt, maar waarom klopt dit niet in de pricewatch :( :( ??? Waarom niet aanpassen, wie kan ik hiervoor aanspreken /mailen ???

ps maakt het in snelheid iets uit: een cache van 8 of 16 voor een ouder P4 systeem.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wanneer er fouten in de specificaties van en produkt in de pricewatch staan, kun je aan de rechterzijde op "Productinfo verbeteren" klikken om de juiste specificaties door te geven. Er is overigens een subforum welke Pricewatch iseus behandeld, daar hoort dit topic ook thuis.

Overigens als ik in de pricewatch zoek op ATA133 hardeschijven met een capaciteit tussen de 400GB en 750GB, dan krijg ik het volgende: http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=22&y=10

De eerste Hitachi hardeschijf is gewoon ATA133 ook volgens de webwinkels die deze hardeschijf verkopen. Ik snap niet helemaal het probleem? Of moet het een Seagate/Maxtor hardeschijf zijn? Bevalt Hitachi niet dan zie ik ook nog een SamSung alternatief staan.

In iedergeval dit topic is volgens mij meer op zijn plaats in het "Pricewatch" subforum, daar verhuis ik hem dan ook heen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso ga je op een ouder P4 systeem niets merken van het verschil tussen ATA-100 en 133. Afgezien daarvan klopt zover ik kan zien de PW gewoon prima. Daar waar het bij de winkels zelf aangegeven staat als 100 terwijl het 133 zou moeten zijn is dat niet iets wat wij kunnen oplossen.

Voor de rest, als je denkt dat er iets niet klopt in de PW, dan heb je bij ieder product een linkjes rechtsbovenin wat heet "Productinfo verbeteren". Let er dan wel op dat je de aanpassingen zorgvuldig doorgeeft natuurlijk.

Tenslotte; denk aan je hart, doe kalm aan :) Je post straalt van opwinding en frustratie door de meervoudige :( en bergen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Dune hier de toelichting: Ik selecteer in pricewatch een HardDisk prijs t/m 55 euro uit NL, ATA133 IDE met een 16Mb cache cap. t/m400Gb. Hier komt ik dan uit op 6 producten: van maxtor diamondmax en seagate barracuda.
Als ik dan doorclick bij de leveranciers loop ik steeds tegen een ATA100 uitvoering aan of klopt de cache niet en dit heb ik niet in de selectie staan.
Voorbeelden:
De eerst van Maxtor Diamondmax10 250Gb, op MAX ICT, wordt dit de Seagate diamond max21 met ATA100.
Oke we gaan verder nr 2 ook Maxtor 250Gb Diamondmax21, 4launch nu cache8mb.
Oke weer verder de volgende ook maxtor 320Gb, PCmegastore nu weer SATA.
Nr 4 de eerste seagate op het lijstje 4allclients Ultra-ATA100 Ultra zou dat dan toch een 133 zijn?
Nr 5 seagate Empc weer ATA100
N6 seagate Zercom ATA100.
Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel, van al deze producten klopt de informatie niet!

Die ATA afwijkingen zal ik persoonlijk corrigeren!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 21:00 ]

Pagina: 1