Koppelverkoop is ook in Nederland niet toegestaan, alleen wordt het geven van een toestelsubsidie bij een abonnement in Nederland, m.i. terecht, niet als koppelverkoop gezien.
De opzegtermijn die je aanhaalt is een 'administratieve' opzegtermijn en die is ondergeschikt aan het contract dat je voor 1 of 2 jaar afsluit als je een abonnement neemt.
Voorbeeld: als je op 1 oktober 2008 een contract afsluit voor 1 jaar, waarbij je een goedkoop of gratis toestel krijgt, moet je het abonnement minimaal tot en met 30 september 2009 houden ivm. de contractsduur. Als je dat abonnement na 30 september 2009 wilt stopzetten moet je dat voor 30 juni 2009 aangeven bij je provider, ivm. de opzegtermijn.
Dus ALS het je al lukt om zonder NL adres etc. een abonnement af te sluiten, moet je 12 of 24 maanden lang elke maand abonnementsgeld betalen, zonder dat je de belminuten kunt gebruiken. Wel zijn telefoons die bij abonnementen verkocht worden bijna altijd simlockvrij (je hebt immers een contract). De Iphone is overigens een uitzondering daarop (geloof ik).
Wat betreft contract overname sluit ik me aan bij de eerdere reacties.
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:55:
zonder nederlandse bankrekening en nederlands adres gaat het hele verhaal meestal al niet door.
verder: in het verleden waren er wel mogelijkheden om met wat trucjes te profiteren van dit soort subsidies (wisselen van belprofiel oid), maar helaas: alle vooroordelen over hollanders zijn waar, dus dat was met een paar jaar afgelopen
overigens zijn om die reden veel gsm's van dit soort sites ook niet meer gesimlocked. het is de moeite niet
enige dat nu nog kan is een duur abo met goedkope foon nemen, en hopen dat ze tussentijds de voorwaarden wijzigen, dat gebeurt hier nogal regelmatig. en dan kan je dus (bijna) altijd opzeggen.
Ik weet niet waar gunhead woont, maar in Nederland komt het bijna niet meer voor dat je je abonnement op kunt zeggen door wijziging van de voorwaarden. Ik zou het er in elk geval niet op gokken als ik jou was.
En welke vooroordelen kloppen er? Dit topic is gestart door een Belg op zoek naar een goedkope telefoon, dus wie is er dan gierig?

Dat Nederlandse bedrijven geen toestellen voor Belgen gaan subsidiëren die toch geen omzet genereren lijkt me alleen maar verstandig, dus ja het is, helaas voor Belgen, waar dat Nederlanders een goede handelsgeest hebben.
[
Voor 3% gewijzigd door
Rrob op 22-09-2008 16:42
]