Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys

Ik woon in Belgie, maar hier is geen koppelverkoop toegelaten waardoor GSM's echt wel duur zijn. Nu zag ik websites zoals http://www.gsmeasy.nl/, waar je gsm's gratis krijgt bij aankoop van een abonnement. Uiteraard zal dat abonnement niet werken hier in Belgie (ofja toch niet goedkoop). Maar stel nu dat ik zoiets bestel, kan ik dan van dat abonnement afgeraken? zodat ik toch de GSM heb zullen we maar zeggen? Ik las ergens een opzegtermijn van 3 maand. En de GSM's zijn waarschijnlijk SimLocked?

Verwijderd

zonder nederlandse bankrekening en nederlands adres gaat het hele verhaal meestal al niet door.

verder: in het verleden waren er wel mogelijkheden om met wat trucjes te profiteren van dit soort subsidies (wisselen van belprofiel oid), maar helaas: alle vooroordelen over hollanders zijn waar, dus dat was met een paar jaar afgelopen :P

overigens zijn om die reden veel gsm's van dit soort sites ook niet meer gesimlocked. het is de moeite niet :P

enige dat nu nog kan is een duur abo met goedkope foon nemen, en hopen dat ze tussentijds de voorwaarden wijzigen, dat gebeurt hier nogal regelmatig. en dan kan je dus (bijna) altijd opzeggen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:47:
Maar stel nu dat ik zoiets bestel, kan ik dan van dat abonnement afgeraken? zodat ik toch de GSM heb zullen we maar zeggen? Ik las ergens een opzegtermijn van 3 maand.
Hoe dom denk je dat ze zijn? Als jij voor het einde van de contractsduur van je abo af wil zul je 'm meestal moeten afkopen, dus de resterende termijnen ineens moeten betalen.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je kan het abonnement natuurlijk verkopen aan iemand, maar dan moet het al goedkoper zijn als een simonly abo. Verder zijn er kosten bij abonnements overname, mocht het mogelijk zijn (vraag na bij de provider)

[ Voor 14% gewijzigd door jeanj op 21-09-2008 13:04 ]

Everything is better with Bluetooth

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
jeanj schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:03:
Je kan het abonnement natuurlijk verkopen aan iemand, maar dan moet het al goedkoper zijn als een simonly abo. Verder zijn er kosten bij abonnements overname, mocht het mogelijk zijn (vraag na bij de provider)
Bovendien zullen er weinig mensen zo dom zijn, dat ze een abo van je overnemen, waar jij een dure telefoon bij hebt ontvangen, zonder deze telefoon ook erbij te krijgen. Gewoonlijk moet je degene, die je abo overneemt dan een 100 of 150 euro betalen, plus uiteraard de overnamekosten.
Je moet dus op zoek gaan naar een Nederlandse sukkel, die dit allemaal niet weet, nou, dan wens ik je succes :X.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:30
Koppelverkoop is ook in Nederland niet toegestaan, alleen wordt het geven van een toestelsubsidie bij een abonnement in Nederland, m.i. terecht, niet als koppelverkoop gezien.

De opzegtermijn die je aanhaalt is een 'administratieve' opzegtermijn en die is ondergeschikt aan het contract dat je voor 1 of 2 jaar afsluit als je een abonnement neemt.
Voorbeeld: als je op 1 oktober 2008 een contract afsluit voor 1 jaar, waarbij je een goedkoop of gratis toestel krijgt, moet je het abonnement minimaal tot en met 30 september 2009 houden ivm. de contractsduur. Als je dat abonnement na 30 september 2009 wilt stopzetten moet je dat voor 30 juni 2009 aangeven bij je provider, ivm. de opzegtermijn.

Dus ALS het je al lukt om zonder NL adres etc. een abonnement af te sluiten, moet je 12 of 24 maanden lang elke maand abonnementsgeld betalen, zonder dat je de belminuten kunt gebruiken. Wel zijn telefoons die bij abonnementen verkocht worden bijna altijd simlockvrij (je hebt immers een contract). De Iphone is overigens een uitzondering daarop (geloof ik).

Wat betreft contract overname sluit ik me aan bij de eerdere reacties.
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:55:
zonder nederlandse bankrekening en nederlands adres gaat het hele verhaal meestal al niet door.

verder: in het verleden waren er wel mogelijkheden om met wat trucjes te profiteren van dit soort subsidies (wisselen van belprofiel oid), maar helaas: alle vooroordelen over hollanders zijn waar, dus dat was met een paar jaar afgelopen :P

overigens zijn om die reden veel gsm's van dit soort sites ook niet meer gesimlocked. het is de moeite niet :P

enige dat nu nog kan is een duur abo met goedkope foon nemen, en hopen dat ze tussentijds de voorwaarden wijzigen, dat gebeurt hier nogal regelmatig. en dan kan je dus (bijna) altijd opzeggen.
Ik weet niet waar gunhead woont, maar in Nederland komt het bijna niet meer voor dat je je abonnement op kunt zeggen door wijziging van de voorwaarden. Ik zou het er in elk geval niet op gokken als ik jou was.

En welke vooroordelen kloppen er? Dit topic is gestart door een Belg op zoek naar een goedkope telefoon, dus wie is er dan gierig? 8)
Dat Nederlandse bedrijven geen toestellen voor Belgen gaan subsidiëren die toch geen omzet genereren lijkt me alleen maar verstandig, dus ja het is, helaas voor Belgen, waar dat Nederlanders een goede handelsgeest hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Rrob op 22-09-2008 16:42 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Rrob schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:39:
Ik weet niet waar gunhead woont, maar in Nederland komt het bijna niet meer voor dat je je abonnement op kunt zeggen door wijziging van de voorwaarden. Ik zou het er in elk geval niet op gokken als ik jou was.
afgelopen maanden zowel Orange als Telfort!

...less is more

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:30
funk-e schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:45:
[...]
afgelopen maanden zowel Orange als Telfort!
De eerste sinds jaren, en ook nog eens de kleinste providers. Het gebeurt af en toe wel eens maar ik zou het er nog steeds niet op gokken

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Maar, cubedude, kun je dan niet via ebay een simvrije telefoon goedkoop op de kop tikken? Of op andere buitelandse websites die jouw speicifieke telefoon als nog inclusief verzendkosten en btw goedkoper laten zijn dan belgische aanbieders? Want je telefoon met abbo in NL halen maar in België woonachtig zijn zal je niet lukken bij de providers. En zelfs al zou het mogelijk zijn, denk dan maar niet dat je dan gemakkelijk van je abbo voortijdig af kan. Ja, het kan wel, maar dan betaal je in 1 klap al het abonnementsgeld gedurende de contractsperiode wat je normaal gesproken uitsmeert over per maand xx euro betalen. Dus heb je een abbo van 20 euro met een duur van 2 jaar. En je wilt na 2 maand ermee stoppen, dan mag jij 22 x 20 = 440 euro in 1 keer lappen. De zogehete afkoopsom.

En inderdaad, het komt niet met regelmaat voor dat je kunt opzeggen tussentijds omdat de aanbieder zijn/haar voorwaarden aanpast/wijzigt.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zou zeggen dat de Belgische abonnementen gewoon spotgoedkoop zijn omdat er geen subsidie op zit. Is dit niet zo ofzo? :{

🌞🍃

Pagina: 1