[OSX] Vreemde reflecties / ghosting van Windows in Mac OSX

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort in het bezit van een Mac Pro met Mac OSX versie 10.5.5. Op de "desktop" en ook op venster op de achtergrond, en in sommige gevallen zelfs op vensters op de voorgrond, zie ik vreemde reflecties van het op dat moment actieve venster.

Een voorbeeld: als ik Firefox open op een verder lege desktop, aan de rechter kant van het scherm, zie ik uiterst links heel vaag (opactiy 5 a 10 %) een lichte kopie van het window over de wallpaper heen.

Ander voorbeeld: als ik in Adobe Lightroom de applicatie fullscreen open, zie ik op de linkerhelft van het beeld heel wazig een kopie van het beeld er overheen liggen.

Heel vreemd allemaal, lijkt op een soort bug in het renderen van reflecties c.q. dropshadows in Mac OSX. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Firmware van de ATI videokaart is up to date, Mac OSX zelf ook. Heb geen opties kunnen vinden in Systeemvoorkeuren om bijv. dropdshadows en dergelijke effecten aan of uit te kunnen zetten in Mac OSX, maar dat ligt misschien aan mij.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor beeldscherm heb je? Dit verschijnsel kan ook veroorzaakt worden door het gebruik van slechte bekabeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 21:57

Legoblokje

Stap niet op me!

Kan je hier geen screenshot van nemen? Want als dit ook in de screenshots voorkomt dan is er waarschijnlijk wel wat mis met het systeem. Je kan een screenshot nemen met ⌘+Shift+4 en vanuit de linker bovenhoek een raster te maken. Met spatie kan je overigens van specifieke vensters een screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:40

Hertog

Aut bibat, aut abeat

En als laatste controlemogelijkheid kun je in het menu van je scherm het beeld verplaatsen en kijken of het probleem mee verschuift. Dit heb ik ook ooit gehad en toen lag het inderdaad aan het scherm, niet de pc of de software.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

En de makkelijkste manier om daar achter te komen is natuurlijk een ander beeldscherm aansluiten :) De problemen die je beschrijft lijken in ieder geval ook op wazige problemen die ik bij oude CRT's heb gezien :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghosting van Windows over OSX? Scary shit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:38:
Ghosting van Windows over OSX? Scary shit ;)
Zeg dan niks :/

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vond het wel grappig, zeker gezien het feit dat we waarschijnlijk weer vier jaar op antwoord van mijnheer de TS zullen moeten wachten.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1