Intel DG45FC moederbord heeft kuren !!

Pagina: 1
Acties:

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:22
Hoi,

Ik was m'n grote desktop-case beu en wilde iets klein, krachtig en iets zuiniger systeem samen stellen in mini-itx formaat.

Intel DG45FC moederbord
Core2Duo E8400
2 x 2GB DDR2-800 Corsair
1 TB HD

Had alle spulletjes aangekregen en de installatie van XP Pro x64 ging vlot.

Vervolgens .... ik zat nog eens in het BIOS en m'n oog viel op het feit dat m'n memory precies maar aan 667MHz ipv 800MHz zou werken ... dus ik ging in het menu om dit te wijzigen ....B*A*D I*D*E*A :'(

Direct een spontane reboot en dan niet meer ... enkel de fans van case + cpu die intermitterend aan en af gaan.
Heb gisteren de 4GB laten testen in de winkel, no problem.
Als ik de DIMMS eruit neem hoor ik de klassieke 3xbeep

Heb reeds de BIOS jumpers op de verschillende posities gezet (normal / config / recovery) en de batterij 3 uur eruit genomen ... geen soelaas !!

...heb al honderden, nee duizenden keren deze dingen gedaan en al een nvram/cmos clear doet uiteraard altijd de trick ... maar deze keer toch niet...

Hier een klein filmpje over wat ie nu nog doet...35MB size

Na wat zoekwerk heb ik op 1 of ander forum 1 persoon zien posten (ook maar de laatste dagen) met KRAK hetzelfde probleem. Na het veranderen van z'n geheugen-snelheid ...byebye...
De BIOS was de factory-default 1.0 BIOS , had nog geen flash gedaan aangezien ik geen issues had.

Toevallig nog iemand die zo'n probs heeft gehad ?

Verwijderd

Ook de 220volt er af gehaald?
Als je een bios reset doet is 5minuten wachten zonder battery en ook zonder stroom stekker .
Sommige borden resetten niet omdat de 220 stekker er nog in zit en dan de bios battery niet nodig hebben

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:20

Zjemm

...

en anders is het helaas terug sturen. Waar heb je hem gehaald? ik wist niet dat ze al op voorraad waren (wil zelf ook zo'n systeem)

heb je ook de connectoren van de batterij even kortgesloten?

opensecure.nl

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
Ik heb niet kunnen lezen dat je het ook even hebt geprobeerd met slechts 1 stick erin?
Anders voor een paar euro het met een andere geheugenreep proberen: http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=15550
De boel kan natuurlijk ook gebakken zijn maar misschien zijn je huidige geheugenreepjes niet compatible met je moederbord.
Zoals boven gezegd is meestal je BIOS alweer gereset als de batterij er 15 seconden uit is geweest, een minuutje voor de zekerheid maar wel de stroomkabel eruit/voeding uitschakelen.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:20

Zjemm

...

zou idd voldoende moeten zijn

opensecure.nl

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Heb precies hetzelfde probleem nu...

Maar heb het geheugen (kingston PC800) op andere pc geprobeerd en is niks mis mee. Ander geheugen(kingston PC667) geeft drie piepjes wat memory error betekent in handleiding.

Ik denk dat de geheugencontroller/bankjes defect zijn.
Heb je hem nog kunnen fixen of gewoon RMA Gestuurd?

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 18-01-2009 23:51 ]

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb mij bord RMA gesuurd, aangezien ik nog geen reactie heb gehoord over hoe lang het nog gaat duren heb ik een nieuwe ergens anders besteld.

Wel kom ik nu op een forum tegen waar meerdere mensen dit probleem hebben:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1066716

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het best wel waardeloos vind dat het bordje er mee kapt als je de geheugensettings veranderd. Ook mensen die de settings van 800 -> 667 hebben gezet kapt het bord ermee.
Pagina: 1