Automatisch LED fietsachterlicht blijft maar branden

Pagina: 1
Acties:
  • 21.485 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds 2 jaar een 'Basta SL6 Automatic' achterlicht op mijn fiets. Sinds ik gisteren de batterijen heb vervangen (die waarschijnlijk al een poosje leeg waren) heb ik gemerkt dat het achterlicht niet meer uitgaat.

Het achterlicht heeft een bewegingssensor en een lichtsensor. Als je ermee fietst in het donker moet ie automatisch aangaan. Als het licht is of de fiets staat een paar minuten stil dan moet hij uitgaan. Er zit ook nog een schakelaartje op het achterlicht om hem handmatig aan/uit te doen.

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/9477/p1020307zs2.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/6994/p1020308xc9.th.jpg

Het probleem is dat het achterlicht maar blijft branden en niet meer uit gaat (ook niet met het handmatige schakelaartje).

Ik heb de bewegingssensor, de lichtsensor en het schakelaartje doorgemeten, en deze lijken in orde. Het printplaatje ziet er verder netjes uit. Er zit ook geen vocht oid in de behuizing.

Iemand een idee of/hoe dit te repareren is? (Ik ben al blij als ie het alleen handmatig weer doet.)

[ Voor 23% gewijzigd door jurk738 op 21-09-2008 16:56 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbeijer85
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:22

dbeijer85

Super fast charger

Daar valt zo weinig over te zeggen. Heb je misschien een foto van het printje?

En als snelle oplossing: Als je zoals je aangeeft al blij bent met handmatige bediening kan je het hele printplaatje er wel tussenuit slopen, een schuifschakelaartje oid en een weerstandje er in solderen en je bent klaar...

Assumption is the mother of all fuck-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
zit er niet wat vocht in de behuizing oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Als ie al 2 jaar niet uitgaat is dat toch niet zo'n ramp ? Met mijn led achterlicht dat wél uitgaat mag ik blij wezen als mijn batterijen na een jaar nog goed zijn.
Er zit meestal een kogel schakelaar (samen met een lichtgevoelige diode) in dat als bewegings sensor werkt..misschien blijft die hangen ?

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 21-09-2008 14:03 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:25
Wat gebeurt er als je die LDR kortsluit? Gaat het lampje dan wel uit?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
WEBsel schreef op zondag 21 september 2008 @ 17:46:
Wat gebeurt er als je die LDR kortsluit? Gaat het lampje dan wel uit?
Als ik de LDR kortsluit blijft hij branden. Is daar iets uit af te leiden?

Verwijderd

jurk738 schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:40:
[...]

Als ik de LDR kortsluit blijft hij branden. Is daar iets uit af te leiden?
Ja, want als je LDR kortsluit, komt dat overeen met veel licht op je LDR en had het licht uit moeten gaan.
Er zal wel ergens 1 tor zitten, die nu niet meer afschakelt, dus dat wordt zoeken.

• jurk738
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:33:
[...]

Ja, want als je LDR kortsluit, komt dat overeen met veel licht op je LDR en had het licht uit moeten gaan.
Er zal wel ergens 1 tor zitten, die nu niet meer afschakelt, dus dat wordt zoeken.
En die tor zit zeker in de 'zwarte cirkel'?
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/2680/naamlooslv4.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er idd niet zo simpel uit, want er is 1 I.C. tegenaan gegooid en ja, de schakeltor zal daar wel in zitten.
Als je nergens slechte soldeerverbinding op de print kunt ontdekken, zie ik het somber voor je in.

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-07 21:24

Part

Helemaal niets.....

Het kan zijn dat de oude batterijen wat lekten en het goedje nu op de print zit.
Probeer de print een goed schoon te maken met warm water en afwasmiddel. Daarna wel weer goed drogen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallogeen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-07-2024
Axa omega pro achterlicht.
Heb al 3 van dit type achterlicht gehad allen nieuw. Alle 3 hebben bij mij hetzelfde probleem.
Als het achterlicht in de stand auto staat, wil het
vaak niet aangaan. Als het vrij donker is moet ik flink met de fiets schudden voordat het licht aan gaat. Vraag: heeft iemand hier dezelfde ervaring mee. Info.. Er zitten nieuwe batterijen in. Het achterlicht is kurk droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien naar de leverancier/fabrikant terug gaan? Als je tot 3x toe hetzelfde probleem hebt lijkt mij dat het meest logische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panmanbos
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-02 13:37
probleem had ik ook, de schakelaar in gespoten met WD40 en verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Okee, 7 jaar later niet echt relevant meer denk ik. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.