ATI Catalyst Driver Install/Uninstall Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-05 19:32

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
Ik heb nogal wat problemen met de ati Catalyst 8.8 drivers van mijn systeem af te krijgen.
Ik heb een Ati HD4870 (Saphire) en gebruik Windows Vista Ulitmate 32Bit.
Elke keer als ik als ik nieuwe (of zelfs dezelfde probeer te uninstallen) drivers probeer te installeren, krijg ik de melding: Catalyst Install Manager reageert niet meer...
Ik heb bijna elke fix van het internet geprobeerd, maar geen een helpt. ;(
Is er misschien nog een fix voordat ik ga proberen windows helemaal overnieuw te installeren?
Ik heb de hoop eigenlijk al een beetje opgegeven :'(

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Je kan een handmatige verwijdering nog proberen, voordat je een nieuwe installatie uitvoert.
In het apparaatbeheer vink het onderdeel: beeld -> "verborgen apparaten weergeven" aan.
Verwijder beide beelschermadapters, verwijder onder "besturing voor beeld, video en spelletjes" de video-in en de audio van de videokaart.
Start opnieuw op in veilige modus.

Verwijder alle bestanden die beginnen met ATI in de mappen:
C:\Windows\System32 en C:\Windows\System32\Drivers

Verwijder de mappen:
C:\ATI
C:\Program Files\ATI
C:\Program Files\ATI Technologies

Verwijder via regedit:
HKEY_CURRENT_USER\Software\ATI
HKEY_CURRENT_USER\Software\ATI Technologies Inc.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies

HKEY_USERS\S-<veel nummers, geen classes>\Software\ATI
HKEY_USERS\S-<veel nummers, geen classes>\Software\ATI Technologies Inc.

Start normaal op en herinstalleer.
Vergeet niet bij het installatiebestand voor de drivers/software deze een rechtermuisklik te geven en als administrator uit te voeren, zelfs op het administrator-account helpt dit wel eens met lastige exe bestanden.
Ik heb dit zelf al enkele keren moeten doen, ook met andere software die niet zo lekker deïnstalleren wilde, meestal lukt het zo wel. Let wel, er blijven enkele bestanden en registervermeldingen van de vorige installatie over, maar voor een simpele herinstallatie zijn die meestal niet zo van belang.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb bijna elke fix van het internet geprobeerd, maar geen een helpt. ;(
Dus je hebt ook bij maanlicht een geit geofferd aan Cthulu :?

Een topicstart hoort exact en duidelijk te melden wat je geprobeerd hebt. Je maakt het je hier veel te makkelijk af. Zo kunnen wij niet zien wat je gedaan hebt en niet met je meedenken.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.