[XP] BSOD door defecte harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47
Ik krijg de laatste tijd deze BSOD:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gjborger/tweakers/BSOD.jpg

Ik heb via HDDHealth de schijven bekeken en mijn C: zit op 85%. Betekent dit zo snel mogelijk een nieuwe kopen?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Volgens mij betekent dat meer dat iets zoals Winlogon, csrss of Svchost is afgesloten. Hoe vaak komt de BSOD voor, en zit er regelmaat in? Heb je ook al geprobeerd te zoeken op de hexidecimale foutcode (0x0000...) onderin?

Foute schijven zullen eerder hele andere BSODs geven, vooral met betrekking tot het filesystem. Zie ook de BSOD FAQ.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
1 Zoek de stop code op?
2 Installeer eens hdtune, daar kun je ook smart mee uitlezen, smart word vaak verschillend beoordeeld, schijf mag slechter worden, je mag hem nog steeds gebruiken, maar het ligt eraan wat achteruit aan het gaan is.
3 scandisk doen?
4 Misschien laatst geinstalleerde software uninstall doen?
5 virussen spyware?
6 Hardware defect?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mits SMART enabled in je BIOS, zou hij een rotte schijf in de POST al aan moeten geven. Maar SMART zegt niet alles.

Een tooltje van de schijffabrikant draaien is nog altijd het beste om te controleren of je schijf defect is.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47
Het vastlopen is random, soms na een half uurtje werken, soms na het booten meteen al.
In elk geval één keer tijdens een chkdsk, dus vandaar dat ik uitga van een defecte HD.
Ad-Aware loopt er nu overheen met XP in safemode, virusscan volgt. Nog geen vastloper so far :)

update:
Runnen van Ad-Aware met XP in safemode geeft ook een vastlopert. Ook stopcode F4

Ik vond wel dit:
Connecting a hard disk drive in slave only mode leads to system halt during resume from standby
Symptomen
Een computer met Microsoft Windows XP of een nieuwer besturingssysteem reageert niet meer bij het terugkeren uit de stand-bystand en het volgende KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR-stopfoutbericht wordt weergegeven:
0x0000007a (e163a3e4,c000000e,bf8e9313,0697f860)
of
0x000000F4 (0x00000003, Parameter2, Parameter3, Parameter4)
Opmerking Parameter2, Parameter3 en Parameter4 in de stopfout kunnen verschillen.

Dit probleem treedt op bij een computer waarbij Windows XP of een nieuwer besturingssysteem wordt geïnstalleerd op een vaste schijf die wordt geconfigureerd als ondergeschikte schijf (slave), terwijl er geen ander apparaat is aangesloten op hetzelfde kanaal van de IDE-controller (primair of secundair).
Dus ik zal eens kijken naar de jumpersettings van de HD...

Update2:
HDkabels zaten goed, alleen wel een suspisious-looking molex. Die vastgedrukt. Kijken of dat het probleem was. Kan losgeschoten zijn tijdens het laatste transport.

[ Voor 72% gewijzigd door GeeBee op 21-09-2008 18:20 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.