Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scroll probleem in Firefox

Pagina: 1
Acties:

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb heel vreemd probleem. Ik probeer net te scrollen in Firefox, en denk ineens: waarom gebeurt er niks? Ik heb verder niets gedaan, ik was gewoon aan het browsen op tweakers en ebay, maar ineens kon ik niet meer scrollen. Als ik nu scroll dan krijg ik hetzelfde effect als dat ik de homekey indruk. In eerste instantie dacht ik dus dat de muis kapot was. Maar in IE en windows werkt scrollen verder prima. Ookal een verse Firefox installatie geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Muis werkt verder gewoon prima. Iemand een idee?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

al een nieuw profiel aangemaakt? In veilige modus je firefox opgestart?
Onder welk besturingssysteem is dit trouwens, en je zou onder about:config eens kunnen zoeken met het trefwoord 'scroll'

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Ilya
  • Niet online
Nieuw profiel werkt ook niet, veilige modus ook niet. OS is Vista x64. In about:config kan ik verder niets vreemds vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2eppwes.jpg
*klik* dit is nog wel met addons maar ook clean werkte het dus niet

Het is trouwens niet helemaal hetzelfde als 'home', het is trager.

[ Voor 29% gewijzigd door Ilya op 21-09-2008 02:02 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

at hij traag scrollt komt door je omschakeling van de general.smoothScroll boolean die bij mij op false staat.

Wat als je allione (of hoe die plugin ook heet) eens uitschakelt.

Probeer eens een ander toetsenbord en een andere muis. Eventueel een ubuntu of knoppix live-cd downloaden en kijken of het aan je Windows ligt of aan je hardware/randapparatuur.

Welke firefoxversie is het trouwens? 2 of 3? (aan de strings te zien in je screenshot is het 3)

• Ilya
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:52:
at hij traag scrollt komt door je omschakeling van de general.smoothScroll boolean die bij mij op false staat.

Wat als je allione (of hoe die plugin ook heet) eens uitschakelt.

Probeer eens een ander toetsenbord en een andere muis. Eventueel een ubuntu of knoppix live-cd downloaden en kijken of het aan je Windows ligt of aan je hardware/randapparatuur.

Welke firefoxversie is het trouwens? 2 of 3? (aan de strings te zien in je screenshot is het 3)
Dat is all in one gestures, maar dat helpt niet. Ik heb het al geprobeerd met een nieuw profiel zonder addons. En het is inderdaad Firefox 3. Ik ben wel dit tegen gekomen, maar daar staat verder ook geen oplossing. Ik zal zo eens een andere muis gaan zoeken. Als ik alt inhoud dan kan ik trouwens wel omhoog scrollen, welke kant ik ook op scroll 8)7

//Net Setpoint geinstalleerd, maar helpt ook niks. Hier nog een

[ Voor 6% gewijzigd door Ilya op 21-09-2008 13:17 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

En met de pijltjes toetsen 'scrollen'?

Ik raad nu zeker aan om even een linux-distro live-cd te downloaden om puur firefox even te testen onder een ander besturingssysteem met dezelfde hardware.

• Ilya
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:23:
En met de pijltjes toetsen 'scrollen'?

Ik raad nu zeker aan om even een linux-distro live-cd te downloaden om puur firefox even te testen onder een ander besturingssysteem met dezelfde hardware.
Dat gaat wel. Ook middleclick scroll werkt. Linux heb ik nog bijna nooit iets mee gedaan. Ik kan kijken of ubuntu wil werken, eerst ff een andere muis zien te regelen.

//Andere muis werkt ook niet

[ Voor 3% gewijzigd door Ilya op 21-09-2008 13:31 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dan zou er iets verkeerd moeten staan in je about:config scroll settings lijkt me
Linux heb ik nog bijna nooit iets mee gedaan. Ik kan kijken of ubuntu wil werken, eerst ff een andere muis zien te regelen.
Ubuntu is in dit geval gewoon cd-tje fikken, in je drive laten zitten en er vanaf opstarten en wachten totdat alles ingeladen is en vervolgens firefox opstarten. Zelf ook geen verstand van Linux, maar altijd handig om zo dingen uit te kunnen sluiten of bevestigen.

• Ilya
  • Niet online
Net even ubuntu geprobeerd in VMware, kon ook niet scrollen, ook niet met alt. Pijltjes wel weer. Maar in Ubuntu kan ik helemaal nergens scrollen :/ Erg vreemd. Ik weet niet of ik in ubuntu nog drivers moet installen ofzo? Hier heb ik verder geen verstand van, bij Hardware Drivers staat iig niets. Maakt Ubuntu vanaf een CDtje booten nog verschil met VMware?
(geprobeerd met 2 muizen)

[ Voor 3% gewijzigd door Ilya op 21-09-2008 14:23 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Kijk eens of het lichtje op je toetsenbord bij Scroll Lock brand.

Zelfs een logitech muis moet zonder driver kunnen scrollen, zelfs mijn RX-300 doet het goed in Ubuntu met scrollen.

• Ilya
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:43:
Kijk eens of het lichtje op je toetsenbord bij Scroll Lock brand.

Zelfs een logitech muis moet zonder driver kunnen scrollen, zelfs mijn RX-300 doet het goed in Ubuntu met scrollen.
Mijn toetsenbord heeft geen scroll lock afaik, anders was ik daar ook wel opgekomen. Ik heb dit toetsenbord.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je page down indrukt ga je dan wel naar beneden of spring je meteen weer omhoog?

• Ilya
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:34:
Als je page down indrukt ga je dan wel naar beneden of spring je meteen weer omhoog?
Page up en down werken prima.

//had wat geklooit met alt, shift en ctrl omdat alt scrollen (naar boven of beneden maakt niet uit) wel langzaam omhoog scrollt. Ctrl was dus minder slim, je raadt het al.. nu zie ik alles een stukje groter. En ik kan dus niet naar beneden scrollen :+

[ Voor 35% gewijzigd door Ilya op 21-09-2008 15:39 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

het Ctrl+scroll valt weer ongedaan te maken door Ctrl+Numpad 0 in te drukken.

En hoe had je firefox in veilige modus opgestart? Via Start>Programma's>Mozilla Firefox>Firefox (Veilige modus) of gewoon in de veilige modus booten en daar normaal firefox opstarten?

Ik zou je setpointdrivers nog eens nalopen en kijken of die niet een instelling hebben dat je scroll uitschakelt oid, ook in je configuratiescherm onder muis zou ik even kijken

• Ilya
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:49:
het Ctrl+scroll valt weer ongedaan te maken door Ctrl+Numpad 0 in te drukken.

En hoe had je firefox in veilige modus opgestart? Via Start>Programma's>Mozilla Firefox>Firefox (Veilige modus) of gewoon in de veilige modus booten en daar normaal firefox opstarten?

Ik zou je setpointdrivers nog eens nalopen en kijken of die niet een instelling hebben dat je scroll uitschakelt oid, ook in je configuratiescherm onder muis zou ik even kijken
Firefox eigen veilige modus gewoon.. nam aan dat je dat bedoelde? Setpoint heb ik er weer afgegooid, dit heb ik eerder ook nooit gebruikt, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Config Panel staat ook niets vreemds verder, dat was het eerste dat ik heb nagelopen. Ik blijf het een heel wazig probleem vinden :S

In setpoint kan ik trouwens niet de scroll opties veranderen zeg maar, alleen de 'scrollclick', dus als je erop clickt. Wel kan je instellen dat je kan scrollen als je naar links of rechts duwt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.. dit werkt echter wel! (Dus driver probleem?)

Ik kan me herinneren dat er nog zo'n programma was om je muis knoppen in de stellen, weet iemand nog hoe dit heet toevallig? Misschien kan je daarmee wel je scroll instellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Ilya op 21-09-2008 16:03 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ilya schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:55:
Firefox eigen veilige modus gewoon.. nam aan dat je dat bedoelde? Setpoint heb ik er weer afgegooid, dit heb ik eerder ook nooit gebruikt, dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Config Panel staat ook niets vreemds verder, dat was het eerste dat ik heb nagelopen. Ik blijf het een heel wazig probleem vinden :S
Ik bedoelde idd ook zo opstarten, maar wat als je echt in de veilige modus in de veilige modus opstart?

En ik zou toch overwegen om alle wachtwoorden, bookmarks etc. even te backuppen, je Local Settings en Application Data folder van Mozilla te verwijderen en een schone firefox install te overwegen, na je register nagelopen te hebben op achtergebleven sleutels.

Het is weer werk, maar je weet zeker dat je 1. een nieuw profiel hebt, 2. een schone install hebt van je firefox, 3. je eigen wachtwoorden etc. nog hebt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je een reboot al eens geproberd hebt :?
Ligt zo voor de hand maar wordt nog wel eens vergeten ;)

Je kunt ook even naar je sticky keys kijken en de accesibility options van windows, wellicht is er daar iets van de wap :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ilya
  • Niet online
Probleem opgelost! In veilige modus crapcleaner het registery laten schoonmaken, daarna nog nagelopen met de hand, alle firefox mappen verwijderd die er nog over waren en weer opnieuw geinstalleerd. Met MozBackup settings teruggezet :D Blijkbaar is er een foutje in de registery geslipt..

Probleem weer terug? :S Moment..

Ziet er naar uit dat RocketDock een software conflict veroorzaakt, heeeeel vreemd. Ik ga even proberen RocketDock weer te installeren om te kijken of het probleem dan terug komt.

Het was RocketDock, raar though. Ik dacht dat het misschien kwam doordat hij always op top stond, maar zelfs met always on bottom bleef het probleem. Zodra je RD uninstalled is het probleem weg.

[ Voor 53% gewijzigd door Ilya op 21-09-2008 16:56 ]

Pagina: 1