Toon posts:

Theatron DD + Z-5500 geen DTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb net het logitech z-5500 setje in huis gehaald, met het theatron dd geluidskaartje van Club3d.
Ik heb de boxen optisch aangesloten op de geluidskaart en gebruik vista 32bits, maar heb een probleem...

Het volgende gebeurt namelijk: Als ik met powerdvd de 'speaker environment' op 'use s/pdif' zet heb ik geen geluid.
Als ik em op 6 speakers zet, heb ik wel geluid, maar dan verschijnt op mn control unit van de z-5500 dat er dolby digital signaal binnenkomt... (ja ik speel een dvd af met DTS ;) ) (Dit is alleen als ik DDL gebruik, zonder heeft ie ook geen DD)
lk heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij moet mijn geluidskaart het geluid zonder encoden/decoden in een keer doorsturen naar de boxenset omdat die het DTS signaal kan decoden (toch..?)
Ik heb al andere afspeelprogramma's geprobeerd, maar eigenlijk blijft hetzelfde probleem zich voor doen; ik krijg maar geen DTS op mn boxen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 11:18 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Moet je de DD-encoding van je geluidskaart niet eerst uitzetten voordat je SPDIF Passthrough kan gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je door Directsound te gebruiken (of in xear3d PCM te selecteren)? Heb ik bijvoorbeeld bij BSplayer ingesteld, maar helpt niet.
Gek genoeg krijg ik bij ac3filter het probleem dat hij zegt dat spdif disabled is omdat de spdif output not supported is.
Heb daar even op gezocht, bekende 'oplossingen' zijn het geluid op 44.1kHz zetten ipv 48kHz, maar dat helpt niet. Heeft iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2008 02:11 ]

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:19
Je moet bij de geluid instellingen van vista even DTS aanvinken!
start->config scherm->spdif apparaat aanklikken->eigenschappen->ondersteunende indelingen->dts aanvinken..

Dit zou moeten werken!

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt bij de geluidsinstellingen neem ik aan; heb ik al gedaan. Overigens, als ik die laat testen, zie ik dus wel heel even 'dolby digital' of 'DTS digital' verschijnen op mn control unit.

• gelukkie
Staat spdif ook als standaard afspeelapparaat bij windows geluid instellingen? Als je dan de dvd software of spdif zet, dan moet het gewoon werken (hier werkt het ook met dezelfde kaart en vista).

Verwijderd

Topicstarter
Er staat 'Digital Output' bij de geluidsinstelling, bedoelde je die? heb ff een screenshot gemaakt:
http://www.mdvh.nl/geluidsinstellingen.jpg

• gelukkie
Schakel die andere digital eens uit, zodat alleen de Theatron aanstaat. Ik kan me herinneren dat dit ook problemen opleverde (vooral bij windows media player dacht ik). Verder moet het daar goed staan.

Verwijderd

Topicstarter
Heel veel dank gelukkie, nu werkt powerDVD :)
alleen lukt het me nog niet op BSPlayer, daar zegt ie dan ook bij ac3filter dat de spdif disabled is omdat 'output is not supported'
zie ook http://www.mdvh.nl/ac3instellingen.jpg

• gelukkie
Ik gebruik die programma's zelf niet, maar staat dat programma wel op de Theatron geluidskaart (niet toevallig op je onboard)?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staat daar alles goed, maar voor de zekerheid, natuurlijk weer een screentje:
http://www.mdvh.nl/bsplayersettings.jpg

• gelukkie
Zoals ik al zei, heb ik er geen ervaring mee, maar misschien het audio apparaat eens op standaard zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het eindelijk opgelost; na heel veel spitten in de forums van BSplayer zelf. Uiteindelijk is het gelukt door een oudere versie van Ac3filter te installeren (0.70b op precies te zijn). Daarmee deed hij het meteen.
Veel dank voor de hulp nog, hier kan een slot op.
Pagina: 1