Toon posts:

Overclocking Quad Core 9550

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag aan jullie.

Is er hier iemand die ervaring heeft met het overclocken van een Quad Core 9550 CPU ??
Zo ja kan je je ervaringen dan posten ??

Mijn systeem :

Asus P5Q Deluxe MB
QCore 9550 CPU
Kingston Hyper X DDR2 8500 2x 1 GB

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 17:20
Wat verwacht je van dit topic? Een kijk-is-hoe-hard-de-mijne-gaat pats topic? Zoja die is er al: [OC] Core 2 Quad OC/ info Topic ;)

In dat topic worden ervaringen gedeeld over het overklokken van de Intel Quadcores, maar je kan daar ook prima je vragen kwijt als iets niet wil lukken met overklokken;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wackoz op 20-09-2008 23:46 ]

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik ben helemaal niet op zoek naar een kijk-eens-hoe-hard-de-mijne-gaat topic.

Ik heb sinds kort pas deze configuratie en ik snap helemaal niet hoe de overclocking werkt op deze moederbord.
Allerlei instellingen zijn helemaal nieuw voor mij in het tweakers gedeelte van de bios dus vandaar dat ik vraag of er mensen zijn die mij kunnen uitleggen hoe overclocken moet in de bios van de P5Q Deluxe.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Lijkt het je in dat geval niet beter om je gewoon eens te verdiepen in het overklokprincipe bij dergelijke processoren? Kijk bijvoorbeeld eens in de Hardware.info Core 2 Duo Overklok Tutorial.
In de basis geldt bovenstaande natuurlijk ook voor Core 2 Quads. Het aanpassen van bijvoorbeeld de FSB en de multiplier, en de verschillende BIOS-instellingen zijn doorgaans hetzelfde. Als je begrijpt hoe een en ander in zijn werk gaat kom je er zelf ook makkelijker uit. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060