Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MKV afspeel problemen

Pagina: 1
Acties:

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:51
Goedendag,

Vanavond probeerde ik gezellig een filmpje te kijken met mijn ouders. Het ging hier om een 1080p MKV bestand. Eerst probeerde ik deze met VLC te openen omdat deze alles over het algemeen wel slikt. Deze gaf echter af en toe stotterende beelden en geluid. Dit heb ik eerder eens ervaren met een 720p MKV bestand. Het spoelen met VLC werkt bij deze bestanden ook erg slecht. Na even gegoogeled te hebben kwam ik bij de CCCP codec pack uit. Ik ben echter niet zeer bedreven in dit soort dingen, maar met de codecs en MPC ging het spoelen echter wel goed, maar soms was het beeld en geluid prima echter niet gesynched, maar het geluid stotterde wel erg vaak. Het beeld was heel soms niet helemaal vloeiend,maar dit was voor het kijken geen probleem. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en hoe ik dit kan oplossen.

Ik draai met een Dell inspiron 6400
deze heeft een Core Duo T2500 en 1.5GB RAM verder draai ik Windows XP

Misschien is het handig om te vermelden dat ik bij de FFaudio gebeuren alleen de mixer had aangevinkt. Mijn laptop verstuurd het geluid als stereo signaal en bij de film zat een 5.1 signaal dus heb ik een customfilter aangemaakt, het centerkanaal(in) als 1 naar Links(out) en Rechts(out) gestuurd. Links(in) en Rechts(in) ook als 1 signaal doorgetuurd. Voor de rest alles op 0 gezet.

Verder met veel opties zitten te klooien, maar geen goede resultaten. Ook google en got search boden niet veel uitkomst met het zoeken. Veel mensen met gelijke problemen, maar geen oplossingen voor mij gevonden.

Kan iemand mij helpen??

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk dat je op het randje zit qua minimale systeemeisen. Een afgeknepen 2GHz Core 2 Duo processor is net wel/niet voldoende voor het afspelen van 1080p materiaal.

Dit zijn ongeveer de systeemeisen voor bijv MediaPortal, een open-source media center:

HDTV minimum hardware requirements
HDTV (720p/1080i/1080p) playback/recording, and also recording from multiple tuners, and playback of MPEG-4 AVC (H.264) video, carries higher system requirements.

2.8 GHz Intel Pentium 4 (or equivalent) processor
512 MB of System RAM
DirectX 9.0 hardware-accelerated GPU with at least 128MB of video memory
Graphics chips which support this and are compatible with MediaPortal:
ATI Radeon series 9600 (or above)
NVIDIA GeForce 6600 (or above), GeForce FX 5200 (or above) and nForce 6100 series (or above)
Intel Extreme Graphics 2 (integrated i865G)
Matrox Parhelia
SiS Xabre series
XGI Volari V Series and XP Series
200 MB free harddisk-drive space for the MediaPortal software
12 GB or more free harddisk-drive space for Hardware Encoding or Digital TV based TV cards for timeshifting purposes

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb ook zitten klooien met exact hetzelfde probleem. Uiteindelijk opgelost weet alleen niet meer precies hoe.

Makkelijkste oplossing. Mux het zooitje even in een Blu-ray structuur met TSMuxer. Sleep de map BDMV in Nero Showtime 4 en genieten maar. Werkt stukken beter als dat gezijk met MPC en VLC.
Houd er wel rekening mee dat de Blu-ray structuur niet af te spelen is op een ps3 of blu-ray speler. Tenzij je film 1280x720 of 1920x1080 is.

Wil je het met MPC doen moet je gewoon een CoreAVC installeren. In MPC je output op VMR9 renderless zetten en de Core AVC plugin laden onder External Filters.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 14:31
Aangezien je CCCP gebruikt kan je proberen de dual core support aan te zetten in de FFDSHOW Video Decoder. Dit zal met h264 files misschien dat kleine beetje extra geven om het vloeiend af te spelen. Andere mogelijkheden zijn je GPU te gebruiken, maar ik denk niet dat je laptop GPU'tje dat ondersteund. Dan blijft er alleen CoreAVC over. Het is een hele efficiente h264 decoder met ook multi core support. Deze is voor 8 dollar (dacht ik) te koop op corecodec.com. Daarmee moet het wel lukken :).

Edit: Als je kiest voor het af te spelen op MPC (had de post van Twazerty niet gezien aangezien ik de mijne aan het tikken was) gebruik dan Haali's video renderer of de Overlay Renderer. Deze zijn beiden een stuk beter dan VMR9. En het desync probleem is gewoon dat de CPU het niet snel genoeg kan decoderen. 1080p streams vragen veel vooral als er wat cpu intensievere instellingen zijn gebruikt door de encoder, wat al makkelijk gebeurt als je je niet aan de standaardprofielen houd.

[ Voor 32% gewijzigd door SoundWave729 op 20-09-2008 23:05 ]

• Bumpy_NL
Hey, dat zijn snelle replies. :D

@Twazery: ik heb de laatste optie die je aangaf even geprobeerd maar de boel haperd nogsteeds. Misschien ligt het wel aan het bestand type. Morgen maar even verder klooien.

• Bumpy_NL
Zo dat gaat wel heel snel allemaal:P.

@Soundwave: Mijn laptop heeft dacht ik een ATI X1400 aanboord. Dit is dus niet zomaar een onboard kaartje. Ook bij lange na geen top kaart, maar misschien werkt het?

Hoe stel ik dit in en hoe stel je dual core in?

Ik heb met CoreAVC en Haali nog steeds vertraging in het geluid. Het stotteren lijkt nu wel weg.

Edit: Er wordt nogsteeds gebruik gemaakt van de FFaudio filter. Klopt dit?

Zoals ik al zei, ik snap niet veel van dit soort dingen. Nu eerst even slapen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bumpy_NL op 20-09-2008 23:42 ]

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 14:31
Dat ffdshow nog steeds de audio doet hoort. Heb je wel in ffdshow h264 decoding uitgezet? Deze heeft een hogere merit dan CoreAVC :P (hierbij ga ik er van uit dat je alleen CCCP geinstalleerd heb).

Volgens de site van AMD kan je gpu dat. Je heb alleen wel de juiste decoder ervoor nodig en die decoders zijn niet gratis. Cyberlink heeft ondersteuning daarvoor, je kan het daarmee proberen. Alleen of het echt werkt weet ik niet. Heb wel vaker gelezen dat het niet altijd even goed werkt, maar als je Cyberlink al geinstalleerd heb dan is het wel het proberen waard.

De multicore support van CoreAVC staat standaard aan. Je kan de settings checken en kijken of het op dual core support staat. Kijk ook even of er enige energie besparing modus aanstaat ofzo. Misschien dat het daarom een tikkeltje trager gaat.

• Bumpy_NL
Ahh, die h264 decoding stond nog aan. Nu pakt hij CoreAVC. De film draait nu perfect:D. hartstikke bedankt:D.
Pagina: 1