Videokaarten met HDMI

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het valt me op dat veel videokaarten waar bij staat dat er HDMI op zit, helemaal geen HDMI hebben, maar een verloopstekkertje bijgeleverd hebben. Een beetje misleidend, want bij HDMI verwacht ik ook audio, hetgeen onmogelijk is met verloopstekker.

Zo kun je ook wel zeggen dat iedere dual-DVI videokaart ook 2 D-Sub connectors heeft, omdat er verloopstekkertjes bij zitten...

Voorbeelden:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

De bovenste drie (de drie sapphires) hebben helemaal geen HDMI. De MSI daaronder wel, maar zonder audio-doorlus-mogelijkheid. Pas verderop beginnen de kaarten met écht onboard HDMI.

日本!🎌

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 18:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De bovenste van de drie (Sapphire HD2400XT) heeft volgens de fabrikant HDMI incl. audio:
http://www.sapphiretech.c...erview.php?gpid=186&grp=3
HDMI output support
Supports all display resolutions up to 1920x10801
Integrated HD audio controller with multi-channel (5.1) AC3 support, enabling a plug-and-play cable-less audio solution

[ Voor 39% gewijzigd door Edmin op 20-09-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
_Thanatos_ schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:59:
Het valt me op dat veel videokaarten waar bij staat dat er HDMI op zit, helemaal geen HDMI hebben, maar een verloopstekkertje bijgeleverd hebben. Een beetje misleidend, want bij HDMI verwacht ik ook audio, hetgeen onmogelijk is met verloopstekker.
Dat is niet helemaal waar. Ten eerste is een een aantal ATi chips dat een audio controler onboard heeft en deze via niet gebruikte pinnen van de DVI aansluiting, alsnog in je HDMI stekker weet te pompen met het verloopstukje. Ten tweede zijn er ook dongles die een extra aansluit mogelijkheid hebben om s/pdif aan te sluiten. Ten derde zijn er ook videokaarten die een aansluiting van de audio chip van je moederbord accepteren en deze vervolgens, via de DVI aansluiting, door je HDMI dongle weten te voeren :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Let wel op dat je het juiste ati convertortje mee geleverd krijgt. Alleen de juiste voor die serie(hd2xxx/hd3xxx) werkt, een kabel van DVI>HDMI werkt ook niet met audio.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Kan allemaal wel zijn, maar de kaarten hebben dus geen HDMI. Daar kun je lang en kort over praten, maar met een verloopstekker kun je iedere connector er 2 keer op hebben, dus waarom heeft dan niet iedere dual-DVI videokaart ook dual HDMI?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Het is wachten op de eerste echte audio/video kaarten. Echter ik zou geen audio over mijn TVboxjes willen hebben. maar via mijn versterker. en dan is een optical aansluiting echt wel gewenst.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nou liever niet eigenlijk. Onboard audio, en zeker op een barebone PC, is vaak onlosmakelijk geintegreerd met de aanlsuitingen aan de voorkant. Zet er een aparte geluidskaartkaart in en je koptelefoon werkt niet meer.

Vandaar dat ik vindt dat dergelijke videokaarten geen audiogedeelte hebben dat je echt serieus kan nemen. Er moet op z'n minst een frontpanel-connector op zitten.

Maargoed, mijn punt staat nog steeds, vind ik. Een kaart heeft geen HDMI connector als die er alleen via een verloopstekkertje op te krijgen is. Ik vind het op z'n minst misleidend. En lastig, want ik moet alsnog ieder videokaart apart gaan controleren op de aanwezigheid van écht HDMI.

[ Voor 27% gewijzigd door _Thanatos_ op 21-09-2008 14:06 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 23:25
To_Tall schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:01:
Het is wachten op de eerste echte audio/video kaarten. Echter ik zou geen audio over mijn TVboxjes willen hebben. maar via mijn versterker. en dan is een optical aansluiting echt wel gewenst.
Of een fatsoenlijke versterker die het geluid in je HDMI haalt ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 07-09 21:00
_Thanatos_ schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:04:
Maargoed, mijn punt staat nog steeds, vind ik. Een kaart heeft geen HDMI connector als die er alleen via een verloopstekkertje op te krijgen is. Ik vind het op z'n minst misleidend. En lastig, want ik moet alsnog ieder videokaart apart gaan controleren op de aanwezigheid van écht HDMI.
Tja, de fabrikanten zijn er ook niet allemaal even duidelijk in. Ik ben het met je eens das er enkel hdmi zou moeten staan op het moment dat je die aansluiting ook zonder verloopstuk hebt, maar dergelijke kleine 'foutjes' sluipen er nou een keer snel in. Er staat rechts boven in elke productpagina een knop 'info verbeteren', dus mocht je je steentje bij willen dragen bij het verhelpen van deze 'misleidende' specificaties zou dat heel tof zijn :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ah dat had ik helemaal nog niet gezien. Teveel linkjes ook overal :)

日本!🎌

Pagina: 1