Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Canon MP520 - Automatisch aan bij print opdracht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd geleden heb ik mijn ouder HP printer & scanner vervangen door een Canon MP520 Multi Functional printer. (Reden: HP hardware werd niet meer ondersteund in Vista x64).
Maar goed, wat mijn oude HP printer wel vanzelf deed, was automatisch aan springen op het moment dat ik een printopdracht naar de printer stuurde.

De Canon doet dat niet, wel kan ik de Canon bij de properties van de printer uitschakelen.
Handig, maar ik heb liever dat ie vanzelf aanspringt.
Altijd aan laten staan vind ik geen optie.

Helaas is er maar 1 driver, dus een andere driver proberen is niet mogelijk.

Weet iemand wellicht of dit uberhaupt kan en zo ja, hoe?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Ik had nog nooit van automatisch aan/uit in de properties van een printer gehoord, maar dat bleek ook een mogelijk te zijn op een wat oudere Canon printer bij ons. Technisch gezien is het niet mogelijk om via usb een printer aan te schakelen als zijn usb communicatie niet gevoed word (via parallel wel).

Oftewel de automatisch uit is eigenlijk gelijk aan standby modus, waarin jou nieuwe printer automatisch beland als hij niet print. De MP520 gebruikt dan maar 2Watt

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Voor dat groene lampje zeker wat dan blijft branden? ;)
Mijn HP was een 3550 ook USB. Maar die zal dan wel een soort van 'verborgen' standy hebben gehad? Waarbij ie toch nog aan stond, ondanks dat de lampjes uitwaren op het ding?

• djexplo
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 20:40:
Voor dat groene lampje zeker wat dan blijft branden? ;)
Mijn HP was een 3550 ook USB. Maar die zal dan wel een soort van 'verborgen' standy hebben gehad? Waarbij ie toch nog aan stond, ondanks dat de lampjes uitwaren op het ding?
Dat neem ik aan...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
Mijn HP Deskjet 940c, welke al heel wat jaartjes oud is springt ook aan bij een printopdracht hoor ;) Zowel via Parralel als via usb. Maakt hier niets uit, dus zo'n fenomeen zal het wel niet zijn ;)

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... wat zou het dan wel kunnen zijn :?
Heb trouwens ook al meerdere USB poorten geprobeerd, geen verschil.
Zou nog een kunnen proberen om dat ding op m'n laptop aan te sluiten (Vista x32) kijken of daar nog verschil in zit.
XP heb ik helaas geen hardware voor om mee te testen, virtueel vind ik hiervoor niet geschikt.

• djexplo
Wackoz schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:36:
Mijn HP Deskjet 940c, welke al heel wat jaartjes oud is springt ook aan bij een printopdracht hoor ;) Zowel via Parralel als via usb. Maakt hier niets uit, dus zo'n fenomeen zal het wel niet zijn ;)
Hij springt niet aan, maar hij komt uit standby ....

Pagina: 1