• avds69
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-05 13:29
Hallo,
Ik maak voor de eerste keer gebruik van Tweakers. Ik zoek een oplossing voor mijn probleem. Zoals ik al aangaf in de titel draait mijn DDR2 667 maar 333. Terwijl volgens mij het moederbord wel 667 aankan.

Wat heb ik?

Systeem: ASUS T2-PH2
Moederbord: P5L7T
Processor: Intel Pentium D 930
Socket 775 LGA
2x 2gb DDR2 667 geheugen
Voeding 250w

Het systeem herkent maar 3gb. Daar ben ik al blij mee want volgens de beschrijving is het max 2gb.

Mijn vragen:
Waarom draait het geheugen op 333 en niet op 667?
Volgens mij is mijn voeding te weinig voor het systeem, ik heb een online module geraadpleegd en daar komt uit dat ik minimaal 450w moeten hebben. Kan dat ergens gevolgen voor hebben?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:39
die 333mhz moet je x2 doen omdat het DDR is, dus 667mhz. En dat je maar 3gb ziet zal waarschijnlijk komen omdat je een 32bit OS hebt.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:48
250watt is inderdaad aardig mager.
Zeker als je een redelijke videokaart in je systeem hebt zitten.

Heb je al diverse bios settings gechecked ?

En zoals hierboven kan je OS hier een bottleneck zijn mbt je geheugen.
Veelal heb je dan iets van 3GB tot 3,5GB mem bruikbaar/zichtbaar bij een 32bits OS.

[ Voor 35% gewijzigd door Hoyden op 20-09-2008 20:11 ]

• avds69
OK, dank voor je vlotte bericht.
Dat is een duidelijk antwoord.

Weet jij of ik 64-bit kan draaien met dit systeem? Wil evt Vista Ultimate aanschaffen.

Nog wellicht een antwoord op mijn voedingsprobleem? Als ik 450w aanschaf maakt dat nog verschil met prestaties?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:39
64bit vista moet kunnen, je cpu ondersteunt 64bits. Over de voeding, ikzelf zou geen nieuwe kopen zolang deze het doet, als je pc instabiel gaat worden of als je hardware erbij plaatst zou ik pas een andere voeding nemen. Je komt nu waarschijnlijk weg met 250watt omdat je een IGP hebt, dus fijn laten totdat je gaat upgraden :)

[ Voor 19% gewijzigd door Fanatic_FS op 20-09-2008 20:17 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, van een nieuwe voeding gaat je systeem niet harder lopen. Als het systeem verder stabiel loopt, is er dus ook met slechts 250W niets aan de hand. Ik zou in jouw geval geen Vista 64bits aanschaffen, omdat Vista in het algemeen wat zwaarder is dan XP. Met jouw lichte systeem loop je de kans dat je systeem merkbaar trager wordt.

• avds69
OK, bedankt allemaal.

Het enige wat ik nog zou kunnen doen is een Pentium D 950 processor aanschaffen? Dat is volgens mij het uiterste wat ik op dit systeem kan hebben.. Verder maken de coolers / fans veel lawaai. Wellicht kan ik daar nog wat mee doen..

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het lijkt me sterk dat je met die 950 veel winst maakt. Ik kan je mobo overigens niet vinden op de Asus site. Kijk eens of er een BIOS update is die een nieuwere CPU mogelijk maakt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[RAM FAQ]RAM FAQ - DDR2[/url]

Dit is een behoorlijk basic vraag. We verwachten niet dat je voordat je op GoT post alles weet, wel dat je een beetje de moeite doet jezelf in te lezen. Daar hoort het lezen van onze FAQs ook bij.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.