Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows XP installeren, hardware issue?

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 20:22
Hallo,

Ik probeer nu al een aantal dagen lang Windows XP opnieuw te installeren op een oude PC van mij, omdat ik dit al zeker een jaar lang niet meer gedaan had en het begon een beetje traag te worden.

Nu krijg ik steeds bij het kopieeren van de setup bestanden een foutmelding dat hij een aantal bestanden niet kan kopieeren, driver.cab, p3.sys etc etc. Nu heb ik van alles geprobeerd, CDROMs verwisseld, Echt 10tallen Windows XP CD's geprobeerd, Memory eruit getrokken, andere HDD. Nu is het me uiteindelijk toch gelukt om al die setup bestanden te kopieeren, maar nu zit ik met het volgende probleem.

Zodra je alles gekopieerd hebt herstart ie je computer dus om de setup te beginnen, maar nu krijg ik steeds een foutmelding bij het opstarten van mijn PC: Error while loading operating system. (Hij kan de setup dus niet starten..)

Aan mijn HDDs ligt het in iedergeval niet, heb er een stuk of 4 geprobeerd, maar ze doen het er bij geen één.

Waar kan dit aan liggen? Is mijn moederbord misschien stuk? Of iets dergelijks?

Bij voorbaat dank,

Miquexia.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan in principe overal liggen, meest waarschijnlijk is het geheugen. Neem anders: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Terw_Dan schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:43:
Het kan in principe overal liggen, meest waarschijnlijk is het geheugen. Neem anders: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door
TS zegt oa al "mem eruit getrokken" dus ik gok dat ie geheugen al uitgesloten heeft.

Gebaseerd op wat ie al uitgesloten heeft gok ik op
a. moederbord (lekke condensatoren geven zulke ellende)
b. brakke voeding
Nu heb ik van alles geprobeerd, CDROMs verwisseld, Echt 10tallen Windows XP CD's geprobeerd, Memory eruit getrokken, andere HDD
Ander mem en andere optical drive is dus (zoals ik t interpreteer) al uitgesloten.

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 20-09-2008 19:53 ]

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 13:28

Blue_Entharion

Lasercannoneer

Hint! probeer eens een ander dvd station ;) misschien is de lens vies of beschadigd ofzo. en leest hij de disks niet goed meer.

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 20:22
Al gedaan Blue_Entharion ;)

Zal eens proberen een andere moederbord erin te gooien, DJSmiley.

Thanks ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DJSmiley schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:47:
[...]

TS zegt oa al "mem eruit getrokken" dus ik gok dat ie geheugen al uitgesloten heeft.
Ik lees anders nergens iets van memtest die gedraaid is en of dit nu wel of geen fouten geeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je vraagt je af of dit een hardware issue is, maar je meldt niet één stuk hardware specifiek. Wat klopt hier niet?...

Hoe verder? Begin hier eens mee.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je hebt het hierboven genegeerd. Nu heb je alle tijd na je slotje om je er alsnog in te verdiepen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.