Wat is een goede online winkel voor Hifi

Pagina: 1
Acties:

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:53
Ik heb al gezocht op internet. Alleen weet iemand een goede onlineshop voor hifi componenten ?

Daarmee bedoel ik versterkers luidsprekers, platenspeler, enz

Graag hoor ik jullie ervaringen

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Als je precies weet wat je wilt kopen, is de Pricewatch een handige manier om te zien waar dit het goedkoopst is en wat de ervaringen met de winkel zijn.

Als je nog niet weet wat je wilt kopen, kun je het beste naar een gewone winkel gaan en daar advies vragen. Dan ben je wel wat duurder uit maar dan weet je zeker dat je hebt wat je graag wilt.

'Een goede onlinewinkel' zou ik dus niet kunnen noemen. Bedoel je qua prijs? Of wil je daar dan een afspraak maken en gaan luisteren (in hoeverre is het dan nog online)...

[ Voor 20% gewijzigd door Elektronicanet op 20-09-2008 18:41 ]

Nederlander in België

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:10
Bedoel je dit soort winkels?

Hobo HiFi
RAF
Correct

Hier Kan je HiFi winkels vinden in jou omgeving, meeste hebben wel een internetsite.

Echt webwinkels voor high end hifi heb je niet veel gezien dit vaak om dure aankopen gaat zal men toch eerst gaan kijken en luisteren.

• Roderiktweaker
In de pricewatch staan weinig Hifi dingen. Is er geen goede online zaak (alleen online) waar de echte merken verkocht worden ?

Of moet je toch altijd naar de duurdere winkels gaan ?. Koop nu mijn nieuwe grut bij hobohifi te zeist. Alleen geloof niet niet echt dat ze daar goedkoop zijn (en ze hebben een kabouter voorraad). Een goedkope winkel is natuurlijk ook goed..

[ Voor 33% gewijzigd door Roderiktweaker op 20-09-2008 20:29 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ook is het maar de vraag of de online shop officieel dealer is voor het spul wat je wilt kopen... als je dit doet bij een officiele dealer kost het waarschijnlijk wel wat meer maar dat bespaart je een hoop ellende achteraf (apparatuur die je weken moet missen vanwege reparatie bij een servicepunt in het buitenland, of nog erger: een slechte reparatie bij een of andere reparateur in Nederland).

Webshops die wél officieel dealer zijn hebben ook een "brick and mortar" versie, en de prijzen op de website worden ook gehanteerd in de winkel. Voorbeelden: Correct, Hobo, Stassen, RAF en Polectro. Je bent dan wel wat duurder uit (vanwege het officiele dealerschap en de prijzen die daarbij horen), maar je kan dan in ieder geval ervanuit gaan dat de service achteraf ook prima in orde is.

[ Voor 4% gewijzigd door mindcrash op 20-09-2008 20:31 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

tja wat is 'het echte spul' ? bedoel je daar inderdaad hobo niveau mee of hoger / lager. Je TS is niet erg compleet wat dat betreft.

Zaken als marantz / pioneer / harman zijn allemaal wel via een achterdeur te krijgen. Ik heb echter nog nooit een krell of wadia in een online shop nieuw gezien....(en zoals al gezegd zijn er maar weinig mensen die even een paar duizend euro (of 10k en meer) uitgeven op dit gebied zonder eerst te kunnen luisteren.)

[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 20-09-2008 20:36 ]

• Roderiktweaker
Gewoon merken zoals : Denon/marantz/Nad/rotel/B&W.

Op zich heb ik bij hobo hifi goedkoop spul kunnen kopen. Omdat ik de demo's opkoop (Laatst een marantz 7001K.I met 250euro korting & Denon platenspeler met 20euro) en het kleine grut (zoals stekkertjes) krijg ik vaak gratis..

Dus dan moet ik het daar maar mee doen. Of iemand moet nog komen met een goede webshop. De prijzen tussen dealers verschilt namelijk niet zo veel....

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Een goedkopere winkel is Stassen bijvoorbeeld. Maar die doen wel wat met grijze import dacht ik, dus daar moet je op bedacht zijn.

Aan de andere kant betaal je uiteraard ook voor de faciliteit om te kunnen luisteren en eventueel op proef wat mee te nemen. Ik vind het wat sneu voor de winkelier om na het luisteren als dank voor de bewezen diensten dan maar elders goedkoper te gaan winkelen.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Roderiktweaker
Stassen is een goede (heb even gekeken). Alleen ik zie ook dat ik niet gek veel betaald heb bij hobo hifi (voor PM700K.I & denon dp300f) Moet er maar mee leven dat het gewoon duur is.

Wel ben ik het met je in zo'n zaak vaak goede gesprekken/discussies hebt

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:10
Merken zoals Rotel, Classé en B&W gaan allemaal via de officiele B&W importeur in NL dus alleen winkels die een dealerschap hebben kunnen deze producten voor je bestellen.
Deze producten kosten over het algemeen hetzelfde bij deze winkels maar dit zijn adviesprijzen en daar valt natuurlijk wat aan te sleutelen he :)

(edit)
Het voordeel hiervan is als koper van deze merken ben je wel zeker dat je iets van waarde in huis heb en het over een paar jaar nog steeds waarde heeft (voor eventueel 2e hands verkoop)

[ Voor 22% gewijzigd door OCTiMod op 20-09-2008 20:48 ]

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Qua prijzen is het meestal gunstiger om in Duitsland te kopen. www.idealo.de is dan een hele handige zoekmachine :) Luisteren en garantie is lastiger daar natuurlijk.

Nederlander in België

• Roderiktweaker
Dat is ook wel een goede. Het kleine grut (zoals kabels & koptelefoons & Cd-spelers) kan denk ik best via dit soort wegen gekocht worden. Alleen ik denk toch best goed zit met hifi zaken.

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

versloot hifi in arnhem heeft bijna al deze merken en als je daar bekend bent is er altijd wat te regelen. Daarnaast ligt het er gewoon aan wie je kent in de audio wereld. Voor het gewone spul (dus de dingen die jij noemt) kan je best wel aan inkoop plus 15% komen. Ga er vanuit dat de normale adviesprijs een marge van 2 ex btw heeft.

Dat zijn dus wel spullen die je gewoon op merk / type besteld en niet eerst proberen / voelen en dan nog niet kopen. Overigens vind ik het ook not done om bij hobo te gaan proberen / op proef mee te nemen en dan voor een paar tientjes minder elders te kopen. Service kost nu eenmaal tijd en dat kost geld.

binnen onze audio kennissenkring kopen we wel vaker meerdere producten goedkoop in om te proberen. Als het dan niet bevalt gaan ze weer de verkoop in. Meestal leg je er dan wel wat bij maar ja het blijft hobby :)

het echte dure spul koop ik zelf vaak tweedehands of inderdaad grijze import / demo's.

[ Voor 19% gewijzigd door Ray op 21-09-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.marktplaza.nl/winkel.php?shop_nr=66685
Pagina: 1