Hoi,
Ik heb hier een supermicro mobootje(h8dc8) in mijn desktop met :
2 PCI-X 133/100MHz,
1 PCI-X 100MHz,
1 32-bit 33MHz PCI
Waarbij het PCI slot net onder mijn primaire PCIe slot zit.
Men voelt de bui al hangen, ik heb een PCI kaartje dat ik per se in die bak wil hebben (auzentech X-meridian geluidskaart) voor 32bits 5V pci (volgens de keying in de FAQ) .
Echter heb ik oo keen dual slot videokaart in mijn primaire PCIe slot zitten, waardoor ik het gewone PCI slot niet meer kan gebruiken. Videokaart in het 2e PCIe slot steken geeft geen beeld en een aantal piepjes.
Echter wil ik wel heel graag die geluidskaart in mijn PC hebben (nee daar is echt geen alternatief voor
).
Weet iemand of ik hiermee weg kan komen dmv een riser\converter (PCI-X heb ik ruimte zat) of toch mischien het 2e PCIe slot kan gebruiken voor de graka (vind ik ook prima)?
Qua kastruimte kan bijna alles.
Kleinere graka kopen is trouwens ook geen oplossing, net als ander mobo.
Specs mobo:
http://www.supermicro.com.../Opteron/nForce/H8DC8.cfm
Chipset is een nvidia 2200 pro trouwens.
Ik heb hier een supermicro mobootje(h8dc8) in mijn desktop met :
2 PCI-X 133/100MHz,
1 PCI-X 100MHz,
1 32-bit 33MHz PCI
Waarbij het PCI slot net onder mijn primaire PCIe slot zit.
Men voelt de bui al hangen, ik heb een PCI kaartje dat ik per se in die bak wil hebben (auzentech X-meridian geluidskaart) voor 32bits 5V pci (volgens de keying in de FAQ) .
Echter heb ik oo keen dual slot videokaart in mijn primaire PCIe slot zitten, waardoor ik het gewone PCI slot niet meer kan gebruiken. Videokaart in het 2e PCIe slot steken geeft geen beeld en een aantal piepjes.
Echter wil ik wel heel graag die geluidskaart in mijn PC hebben (nee daar is echt geen alternatief voor
Weet iemand of ik hiermee weg kan komen dmv een riser\converter (PCI-X heb ik ruimte zat) of toch mischien het 2e PCIe slot kan gebruiken voor de graka (vind ik ook prima)?
Qua kastruimte kan bijna alles.
Kleinere graka kopen is trouwens ook geen oplossing, net als ander mobo.
Specs mobo:
http://www.supermicro.com.../Opteron/nForce/H8DC8.cfm
Chipset is een nvidia 2200 pro trouwens.