Laptop geen netstroom.

Pagina: 1
Acties:

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik heb een Toshiba a100-683, gekocht december 2006. Als ik mijn laptop aansluit op netstroom dan gaat er geen enkel lampje meer branden. Ik heb er al een andere adapter opgehad alleen dat leverd geen enkel resultaat. Accu was nog klein beetje vol maar die kon vanmiddag net 10 seconden mijn bureaublad laten zien en toen viel die uit. Ook zonder accu er in gaat er niets branden.

Wat kan er kapot zijn? Is dit zelf te repareren, kan een normale computerzaak dit, moet toshiba het doen? En wat gaat zoiets kosten?

De toshiba helpdesk is zaterdagmiddag gesloten dus die kan ik niet bereiken. Garantie is het ook niet echt meer want er zat 1 jaar op (zijn nu 1 jaar en 10 maanden verder)

wie kan mij hier iets over duidelijk maken?

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025

pcprutser

No message

mijn eerste gedachte is dat je power connector (waar je je netstroom adapter in drukt) kapot is... dit is wel te repareren, is denk ik niet echt makkelijk..

De meeste winkels openen zelfs geen laptop meer om hem te fiksen (is te duur)...
Maar de winkel waar ik stage loop doet juist veel laptop's repareren, en er is zelfs iemand die dit soort 'gecompliceerde' reparaties uitvoert, kost alleen wel wat, maarja, dan heb je het wel weer goed :)

[ Voor 25% gewijzigd door pcprutser op 20-09-2008 17:31 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:27

Onbekend

...

Maakt de stekker wel goed contact? Ik heb gezien dat bij sommige laptops die aansluiting soms afbreekt.
Iets laten repareren kost ook aardig wat.
Je kan het beste met iemand die er verstand van heeft de laptop open maken en gezamenlijk zoeken naar het probleem.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
pcprutser schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:29:
mijn eerste gedachte is dat je power connector (waar je je netstroom adapter in drukt) kapot is... dit is wel te repareren, is denk ik niet echt makkelijk..
2e gedachte: DC-DC-board (powerboard); die regelt intern de stroomvoorziening.

• Hapkars
Onbekend schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:32:
Maakt de stekker wel goed contact? Ik heb gezien dat bij sommige laptops die aansluiting soms afbreekt.
bedankt voor de snelle reactie.
van de buitenkant is niets bijzonders te zien, hij klikt er ook gewoon goed in, het voelt zegmaar goed. Er zit ook niet een soort van speling in (dat je hem er scheef hebt uitgetrokken ofzo)

Over de opmerkingen: "het kost wel wat" => is dit zo duur dat ik beter richting een neiuwe laptop kan kijken of kan een reparatie wel uit? nieuwprijs was (bijna 2 jaar geleden) €1000 en heb eigenlijk geen trek om weer zo;n bedrag neer te leggen.....

(ik ga nu eerst even eten, nieuwe reacties duren even)

[ Voor 5% gewijzigd door Hapkars op 20-09-2008 17:39 ]

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025

pcprutser

No message

ligt eraan wat voor laptop je neemt :p

Ik geloof dat het ongeveer, 100 euro is ofso..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 23:36

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hapkars schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:37:
[...]
Over de opmerkingen: "het kost wel wat" => is dit zo duur dat ik beter richting een neiuwe laptop kan kijken of kan een reparatie wel uit? nieuwprijs was (bijna 2 jaar geleden) €1000 en heb eigenlijk geen trek om weer zo;n bedrag neer te leggen.....

(ik ga nu eerst even eten, nieuwe reacties duren even)
Als je nou eens googled op "laptop reparatie" dan zie je dat er wel degelijk voor lager prijzen iets mogelijk is. zeker in jouw geval waar de kans kleiner is dat het hele MOBO vervangen moet worden.

Ook kapote laptops hebben restwaarde, kijk maar op marktplaats. ander kun je kappote kopen en die samenvoegen met je huidige to 1 werkende. (wel enge hanidheid nodig.)

Een (minder merk) laptop waarvan de performance niet heel spannend is is tegenwooordig ook vanaf 500 euri beschikbaar. nog steeds veel, maar de helft van 2 jaar terug. (tenzij je weer een state of the art wil en je nu een docking sation hebt dat je wil hergebruiken)

Aarzel ook niet om hem zelf open te schroeven. en te kijke of er nog een losse header aan te drukken is ofzo. Garantie heb je vast niet meer, en de winkel gaat hem ook open schroeven.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• GENETX
  • Laatst online: 19:42
Schroef hem zelf eens helemaal open. Het kan zo zijn dat de connector kapot is. Die er even af solderen en er dan een nieuwe op zetten. Er is vast wel iemand die dat even voor je fixt. Dat zou niet meer moeten zijn als een paar tientjes.

Probeer gewoon eerst zelf zoveel mogelijk open te halen en te kijken. Het kan je veel geld besparen. Voor zo'n connector hoef je iig geen dure reparatie uit te laten voeren, dat kan de lokale beunhaas(tm) ook :)

• Hapkars
Ik heb de laptop nu weggebracht naar iemand die er verastand van heeft. Mocht het tot een reparatie komen dan is daar ook een adres voor gevonden. Nu dus even afwachten, pfff toch wle beetje afhankelijk van je laptop.

Iedereen bedankt in ieder geval

• Hapkars
Even een update:
Laptop is bekeken en doorgemeten, de power-connector is nog in orde. Na het uit elkaar halen en in elkaar zetten heeft de laptop het weer gedaan. Het lampje van netstroom brandde en computer wilde weer opstarten. Dit is zo'n 5 keer gedaan en toen in m'n tas gestopt om hem thuis weer op te starten. Het vervelende is nu dat hij nu weer precies hetzelfde probleem heeft als hiervoor. Waarschijnlijk is het moederbord toch niet in orde en zal het vervangen moeten worden. Iemand die hier nog andere ideeën over heeft?

• Onbekend
  • Laatst online: 19:27

Onbekend

...

Als hij het eerst wel het heeft gedaan en na het vervoer niet meer, denk ik dat de laptop contactproblemen heeft. Misschien moet je toch alle stekkertjes eens (laten) controleren en de interne kabels op draadbreuken controleren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1