Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Internet explorer 6 start niet op vanaf shortcut*

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn schoonmoeder heeft een gek probleem op de computer. Als ik dubbelklik op het icoontje van internet explorer dat begint deze te openen maar na 2 seconden stop ie ermee en wordt de explorer dus niet opgestart. In de eventlog is niets te zien. (XP draait)
Als ik met de command prompt naar de c:\Program Files\Internet Explorer ga en vervolgens iexplorer.exe intyp dan start de internet explorer wel prima op en kan ik internetten. Nu heb ik een batch bestand gemaakt met de commando's erin om internet via command prompt op te starten. Vervolgens een snelkoppeling met het logo van internet explorer ingesteld. Dit begrijpt mijn schoonmoeder het beste. Als ik haar via de command prompt internet op laat starten gaat zeker fout.

Ik vind dit een erg vreemd probleem. Weet iemand wat hier aan de hand is of in ieder geval wat de oplossing is?

Dank!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
Nieuwe copy/snelkoppeling maken? Anders gewoon even opnieuw installeren.

[ Voor 38% gewijzigd door SCIxX op 20-09-2008 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
SCIxX schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:53:
Nieuwe copy/snelkoppeling maken? Anders gewoon even opnieuw installeren.
Een nieuwe snelkoppeling werkt ook niet. Het originele .exe bestand werkt nl. ook niet. Een nieuwe installatie zou een optie zijn. Weet iemand waar ik internet explorer 6 nog kan downloaden. Op de microsoft site staat ie namelijk niet meer als een volledig pakket.

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoezo? Lekker upgraden naar IE7...

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:58:
Hoezo? Lekker upgraden naar IE7...
Dat kan niet. Daar zit de windows genuine in. Da's ook vervelend. Met IE7 krijg je problemen als je een minder legale versie van XP hebt. ;)

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:00:
[...]

Dat kan niet. Daar zit de windows genuine in. Da's ook vervelend. Met IE7 krijg je problemen als je een minder legale versie van XP hebt. ;)
:? En dat heb je waar vandaan? Je kan IE7 gewoon downloaden en installeren zonder genuine check.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
[...]

Je komt hier dus advies vragen voor het gebruik van illegale software? Lijkt me niet helemaal de bedoeling!

Voer je schoonmoeder www.ubuntu.com o.i.d. ... Gratis, legaal, en niks van bovengenoemde problemen!

Verwijderd

Wat is dit nou voor vaag gedoe, als je via commandprompt iexplore.exe intikt doet ie het wel, maar je kunt dat bestand niet vinden??

En waarom moet het 6 zijn?

Misschien is het wel een virus, mijn broertje kreeg het van de week weer eens voor elkaar een virus binnen te halen (hoe ie het doet weet ik bij god niet) maar goed die virus maakte alle internet browsers kreupel (Firefox en IE).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

never mind.. ga eerst maar eens legale software kopen.

[ Voor 72% gewijzigd door DukeBox op 20-09-2008 16:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da's je eigen probleem.

In ieder geval: met wat zoekwerk kun je ook de exacte commandline wel vinden waarmee je IE6 kan herinstalleren vanaf de installatiebron (CD).
How to reinstall or repair Internet Explorer in Windows XP

Aangezien dat de eerste hit is als ik ga [google=reinstall IE6 XP] zou dat erop wijzen dat je óf niet gezocht hebt naar een echte oplossing, óf gewoon nalaat te vertellen waar je dan wel naar gezocht hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 20-09-2008 16:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.