iiyama Vision Master 452 geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Vorige week zondag gaf na een reboot mijn iiyama vision master pro 452 er de brui aan. Lampje springt keurig op groen maar geen beeld. Ik druk alle kabels aan maar nog altijd geen beeld. Ik druk op menu maar er verschijnt niks. Ik merkte vorige week zondag dat mijn beeld af en toe begon te trillen, dus ik leg me mobiel verder weg maar het bleef maar door gaan.

Gelukkig had ik nog een 2e beeldscherm (17"CRT) dus die maar snel aangesloten om even snel te skypen met mijn ouders. Nu ben ik weer terug en nog altijd geeft de iiyama niet een teken van leven. Lampje springt keurig op groen en hij kraakt als je hem aanzet zoals normaal, maar geen beeld. Is dit het einde van meer dan 8 jaar vriendschap :'( Of kan mijn lieve iiyama nog gered worden?

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 17:37
Ben bang dat dit idd het einde is van de vriendschap. Mijn Pro 450 uit 1999 doet het gelukkig nog wel prima.

Tijd voor een mooie LCD voor minder dan je oude gekost heeft ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gok dat dit inderdaad het einde is ja, tenzij je bereid bent het ding open te maken en na te kijken (wat niet aan te raden is als je er geen verstand van hebt).

Gelijk een goed excuus voor een leuk LCD scherm :)

• Loev
twooggy schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:39:
Ben bang dat dit idd het einde is van de vriendschap. Mijn Pro 450 uit 1999 doet het gelukkig nog wel prima.

Tijd voor een mooie LCD voor minder dan je oude gekost heeft ;)
Nooo!!! :'( Mijn lieve iiyama!
I R sad pandabear

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Exorcist schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:40:
Ik gok dat dit inderdaad het einde is ja, tenzij je bereid bent het ding open te maken en na te kijken (wat niet aan te raden is als je er geen verstand van hebt).

Gelijk een goed excuus voor een leuk LCD scherm :)
Idd niet aan te raden, gezien er nogal wat flinke condensatoren inzitten waar flink wat spanning op kan staan. Doe dit dus alleen als je echt weet waar je mee bezig bent.

• Loev
Terw_Dan schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:50:
[...]

Idd niet aan te raden, gezien er nogal wat flinke condensatoren inzitten waar flink wat spanning op kan staan. Doe dit dus alleen als je echt weet waar je mee bezig bent.
Is het repareren van beeldschermen duur? Weet natuurlijk niet wat er kapot is maar kan het uit?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:19
Loev schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:10:
[...]

Is het repareren van beeldschermen duur? Weet natuurlijk niet wat er kapot is maar kan het uit?
Gaat flink zoeken worden naar iemand die z'n vingers er nog aan wil branden. CRT = dood.

Gewoon een mooie TFT uitzoeken, dikke kans dat je daar toch veel blijer mee gaan zijn.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Loev schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:10:
[...]

Het is in ieder geval duurder dan een goede 2e hands CRT kopen en met wat pech nog duurder dan een nieuwe TFT. Sowieso is in beeldbuizen rotzooien iets dat niet iedereen zomaar kan, dus je zult sowieso iemand moeten zoeken die zich er nog mee bezighoudt.

Ik zou het ding iig richtnig de milieustraat brengen en gewoon een nieuwe kopen. Heb je geen geld (over) voor een TFT, een 2ehands CRT heb je tegenwoordig al voor weinig waar je voorlopig weer even mee vooruitkan.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Ik heb een Vision Master Pro 450 en daar heb ik pas nog een nieuwe vga kabel voor gekocht want na jaren gebruik trad er een kabelbreuk op. Gelukkig hebben deze monitoren losse kabels. Wellicht heb jij ook zoiets?

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als je veel met video bezig bent dan is een crt echt geen overbodige luxe.
Iig veel betaalbaarder dan LCD IPS.

Verwijderd

Ik begrijp je verdriet. Ik verkeer momenteel ook in rouw. Mijn geliefde pro 450 doet het na 10 jaren van heel veel trouwe dienst niet meer. Hij geeft alleen nog maar een verticale streep. Het begon -net zoals bij jou- een aantal weken geleden met af en toe trillend beeld. En nu...zal ik ziek in mijn maag en walging in mijn hoofd ook naar een PC-boer moeten gaan voor zo een nep plat beeld. Helaas... maar de werkelijkheid laat weer van zich spreken. Succes en sterkte...
Pagina: 1