Hallo,
Ik heb een paar maanden een Nvidia 9600 GT 512 MB gekocht, van xfx. De koeler is gelijk aan het referentiemodel van nvidia.
Ik probeerde wat te overklokken, en op 800 Mhz core/1100 Mhz memory bleef ik zo ongeveer steken. Ik kon nog wel een kwartiertje gamen op 850/1100 maar dan werd alles toch wat instabiel
Om m'n pc stiller te krijgen (de standaardkoeler maakt toch echt te veel lawaai) heb ik er een Arctic Cooling Accero S1 rev. 2 gekocht.
Zo ziet de kaart eruit zonder koeler:

En zo met een koeler:

Ik heb netjes koelblokjes op het geheugen gezet, maar niet op de voltage regulators. Daar passen ze niet op, dan maak je meteen contact met de voedingsconnector en een weerstand.
120mm fannetje erop, dan ziet het er zo uit:

De kaart is idle nu zo'n 32 graden. (volgens ATItool). Belast wordt 'ie niet warmer dan 40 graden, tegen zo'n 70 graden eerst
De geheugenblokjes worden ook niet warm, die kun je gewoon zolang aanraken als je wilt, dus die zijn ook niet warmer dan 40 graden, net als de voltage regulators rechts op de kaart.
Toch is 'ie nu niet beter te OC'en! op 800/1100 geeft ie al na een paar minuutjes Call of Duty 4 gele figuurtjes en raar beeld. Eerst was 'ie zo stabiel als wat.. Op de standaard kloksnelheden is 'ie nog wel stabiel, ook nog op 750/1000 Mhz.
Zou ik niet een grotere overclock moeten kunnen krijgen met 30 graden minder
Ik snap der niks van
M'n systeem specs:
Gigabyte p35-ds3l
Intel c2d e7200 @ 3.0 Ghz (kan waarschijnlijk nog veel hoger)
Voeding: BeQuiet straightpower 350W
Windows XP Pro sp2
nieuwste nvidia drivers
Alvast bedankt,
Wouter
Ik heb een paar maanden een Nvidia 9600 GT 512 MB gekocht, van xfx. De koeler is gelijk aan het referentiemodel van nvidia.
Ik probeerde wat te overklokken, en op 800 Mhz core/1100 Mhz memory bleef ik zo ongeveer steken. Ik kon nog wel een kwartiertje gamen op 850/1100 maar dan werd alles toch wat instabiel
Om m'n pc stiller te krijgen (de standaardkoeler maakt toch echt te veel lawaai) heb ik er een Arctic Cooling Accero S1 rev. 2 gekocht.
Zo ziet de kaart eruit zonder koeler:

En zo met een koeler:

Ik heb netjes koelblokjes op het geheugen gezet, maar niet op de voltage regulators. Daar passen ze niet op, dan maak je meteen contact met de voedingsconnector en een weerstand.
120mm fannetje erop, dan ziet het er zo uit:

De kaart is idle nu zo'n 32 graden. (volgens ATItool). Belast wordt 'ie niet warmer dan 40 graden, tegen zo'n 70 graden eerst
Toch is 'ie nu niet beter te OC'en! op 800/1100 geeft ie al na een paar minuutjes Call of Duty 4 gele figuurtjes en raar beeld. Eerst was 'ie zo stabiel als wat.. Op de standaard kloksnelheden is 'ie nog wel stabiel, ook nog op 750/1000 Mhz.
Zou ik niet een grotere overclock moeten kunnen krijgen met 30 graden minder
M'n systeem specs:
Gigabyte p35-ds3l
Intel c2d e7200 @ 3.0 Ghz (kan waarschijnlijk nog veel hoger)
Voeding: BeQuiet straightpower 350W
Windows XP Pro sp2
nieuwste nvidia drivers
Alvast bedankt,
Wouter