Toon posts:

Trillende Scythe Infinity CPU Cooler SCINF-1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij de fan op de koelelementen van de Scythe Infinity CPU Cooler SCINF-1000 (Mugen) zie ik de hele constructie wat trillen/vibreren. De cooler is standaard bevestigd met de pinbevestiging. Een kg zware cooler is natuurlijk wel een belasting.

Is dat trillen/vibreren normaal en kan dat kwaad op de lange duur voor mobo/processor?

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Trilt de fan ook als je em los in je handen houdt? Zoja > rma (dit is niet echt normaal voor een fan)
Als hij in je handen niet trilt zit ie gewoon niet goed bevestigd.

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Topicstarter
diedazz schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:31:
Trilt de fan ook als je em los in je handen houdt? Zoja > rma (dit is niet echt normaal voor een fan)
Als hij in je handen niet trilt zit ie gewoon niet goed bevestigd.
De fan trilt los niet en als de computer uit staat dan zit de hele constructie (fan en koeldeel) stevig vast.

Misschien is het wel te vergelijken met de Eifeltoren: door de hoge massa gaat de top van de toren ook heen en weer ;) Daar is-tie op berekend.

Maar ik weet niet of een mobo/processor wel bestand is tegen een kilogram koeler die constant vibreert. Vreemd dat ik er nooit iets over gelezen heb. :?

Scythe Infinity CPU Cooler SCINF-1000 eigenaars: bekijk je koeler in bedrijf (gebruik een lamp) en laat eens een berichtje achter wat je bevindingen zijn.

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:22:
[...]

De fan trilt los niet en als de computer uit staat dan zit de hele constructie (fan en koeldeel) stevig vast.

Misschien is het wel te vergelijken met de Eifeltoren: door de hoge massa gaat de top van de toren ook heen en weer ;) Daar is-tie op berekend.

Maar ik weet niet of een mobo/processor wel bestand is tegen een kilogram koeler die constant vibreert. Vreemd dat ik er nooit iets over gelezen heb. :?

Scythe Infinity CPU Cooler SCINF-1000 eigenaars: bekijk je koeler in bedrijf (gebruik een lamp) en laat eens een berichtje achter wat je bevindingen zijn.
Fysisch onmogelijk wat je nu zegt eigenlijk. als de fan in je handen niet trilt zoals op het koelblok, dan zit hij simpelweg niet goed bevestigd. Zeker dat het die fan is die zo trilt? 'T klinkt allemaal zeer vaag.
Toevallig heb ik ook zo'n cpu fan en hier trilt die absoluut niet.
En waarschijnlijk is een mobo / cpu daar wel tegen bestend, maar beter is natuurlijk dat het gewoon stil is. Al enige andere constructies geprobeerd waardoor de fan met 1 hengsel tegen de koelvinnen hangt, en of hij dan nog trilt?

sidenote: beweeg je koelblok eens een beetje / hou em eens vast als je pc aanstaat.. (kan normaal niet zo'n kwaad). Zien of je zo de trillingen kan stoppen misschien?

Get Airflow, save the world.

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik had hier ook last van, met een scythe retention kit was het opgelost. hier zit een backplate bij die je onderop je moederbord plakt, dit heb je ook eigenlijk wel nodig met zo'n beest van een koeler.

Verwijderd

Topicstarter
thomasf schreef op zondag 21 september 2008 @ 23:04:
ik had hier ook last van, met een scythe retention kit was het opgelost. hier zit een backplate bij die je onderop je moederbord plakt, dit heb je ook eigenlijk wel nodig met zo'n beest van een koeler.
Inderdaad een hele goede oplossing. Die retention kit zorgt voor een robuustere bevestiging. Die ga ik aanschaffen. Bedankt!! :)

Verwijderd

Topicstarter
diedazz schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:25:
[...]

Fysisch onmogelijk wat je nu zegt eigenlijk. als de fan in je handen niet trilt zoals op het koelblok, dan zit hij simpelweg niet goed bevestigd. Zeker dat het die fan is die zo trilt? 'T klinkt allemaal zeer vaag.

sidenote: beweeg je koelblok eens een beetje / hou em eens vast als je pc aanstaat.. (kan normaal niet zo'n kwaad). Zien of je zo de trillingen kan stoppen misschien?
Ik denk dat je mijn handen qua stijfheid niet kunt vergelijken met een mobo met koelblok van een kg, ik denk dat je daarmee niet zo goed kunt testen. Maar bedankt voor je suggesties. Zoals je kunt lezen ga ik die retentionkit proberen.
Pagina: 1