Thuisbioscoop vs. receiver

Pagina: 1
Acties:

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
nieuws: LG introduceert nieuwe thuisbioscoop en dunne lcd-tv's

Ik vind de keuze voor de term 'thuisbioscoop' nogal vreemd, aangezien een bioscoop mijn inziens een totaal systeem is (TV/Beamer, receiver, versterker, boxen, bron á la HTPC, Blu-ray), bij voorkeur in een dedicated kamer.

In het artikel wordt echter ook over alleen de dvd-speler/receiver gesproken als zijnde een complete thuisbioscoop:
De dvd-speler annex versterker HT33S is een thuisbioscoop met een redelijke verzameling in- en uitgangen. Zo beschikt het kastje niet alleen over een hdmi-uitgang, maar kan de speler ook gebruikt worden om muziek van een usb-drive of iPod af te spelen. De thuisbioscoop kan zijn geluid, behalve van de cd of dvd, ook van een analoge of digitale ingang en van de ingebouwde fm-radio betrekken.
Dat komt voor mijn gevoel op hetzelfde neer als alleen de motor van een auto ook gewoon een auto noemen :P

Hoe kijken anderen hier tegenaan? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 20-09-2008 11:02 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12
Gizz schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:02:
Hoe kijken anderen hier tegenaan? :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4crx14b1Vp6JzvfuRQgwdSkp/full.jpg

Dát is een thuisbioscoop.

LG introduceert nieuwe DVD-receivers.

Ik ben het volledig met je eens wat dat betreft. Zo'n kastje een "thuisbioscoop" noemen doet me aan de wehkamp/neckermann-gids denken... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, als je bij de MediaMarkt gaat kijken naar zo'n setje, dan heet het een "Home cinema set", vrij vertaald dus inderdaad een thuisbioscoop. Natuurlijk is een set als hierboven mooier, vooral omdat je nu thuisbioscoop als ruimte in je huis definieert :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37
Ik vond het ook een verwarrende titel en dacht dat het om een projector ging.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Het woord thuisbioscoop is natuurlijk een redelijk los begrip. :P

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik ben het eensch met de topicstarter. Maar helaas is het in de werkelijkheid anders...

In de consumenten markt heet elke receiver met een willekeurige 22" TV en 5 speakers (al zijn ze van luciferdoosjes formaat) een home cinema set vs thuisbioscoop.

Alles kan stuk.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Topicstarter
Maar wij als tweakers weten echt wel het verschil tussen een speakerset, receiver of dvd-speler. Noem het dan ook zo in een nieuwsbericht op t.net, in plaats van alles maar onder de noemer 'thuisbioscoop' te scharen?

De MediaMarkt gaat ook niet echt verder dan een computer een computer noemen, maar dat houdt t.net niet tegen om iets moeilijkere termen te gebruiken in artikelen over computers ;)

Zoals ook bij http://tweakers.net/info staat: we zijn powerusers, geen gemiddelde gebruikers. Waarom is het dan interessant om het standaard MediaMarkt/BCC taaltje aan te houden als er veel specifiekere termen voor de losse apparaten zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 20-09-2008 22:48 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1