Hallo iedereen,
Ik ben een beetje in de war geraakt. Ik ben hier begonnen aan reviews te schrijven en ik wou naar de temperatuur van mijn processor kijken, maar nu zie ik pas dat er iets helemaal niet klopt!
Ik heb 3 programma's gebruikt om te kijken welke temperatuur mijn processor is.
Maar ik kom verschillende resultaten uit:
PC PROBE II (Asus): 24°C CPU
CoreTemp: Core0: 37°C, Core1: 33°C, Core2: 34°C, Core3: 56°C?????
Speedfan: Core0: 36°C, Core1: 33°C, Core2: 31°C, Core3: 56°C, CPU: 24°C???
Nu, wat me opvalt dat de core temperaturen ongeveer hetzelfde zijn bij de 2 programma's, maar waarom komt er dan op dat de CPU 23-24°C, terwijl de cores rond de 35°C, dit klopt toch niet? En trouwens, met een Thermalright Ultra-120-Extreme (met een Scythe Kama PWM fan) zouden deze temperaturen Idle nooit mogen zijn, het zou echt rond de 25°C moeten blijven.
Dan vraag 2: Waarom is core3 56°C, dat is zowat VEEL hoger dan de andere cores, hoe komt dit?
En uiteindelijk vraag3: Wat moet ik eindelijk geloven en naar kijken ?
Ik ben een beetje in de war geraakt. Ik ben hier begonnen aan reviews te schrijven en ik wou naar de temperatuur van mijn processor kijken, maar nu zie ik pas dat er iets helemaal niet klopt!
Ik heb 3 programma's gebruikt om te kijken welke temperatuur mijn processor is.
Maar ik kom verschillende resultaten uit:
PC PROBE II (Asus): 24°C CPU
CoreTemp: Core0: 37°C, Core1: 33°C, Core2: 34°C, Core3: 56°C?????
Speedfan: Core0: 36°C, Core1: 33°C, Core2: 31°C, Core3: 56°C, CPU: 24°C???
Nu, wat me opvalt dat de core temperaturen ongeveer hetzelfde zijn bij de 2 programma's, maar waarom komt er dan op dat de CPU 23-24°C, terwijl de cores rond de 35°C, dit klopt toch niet? En trouwens, met een Thermalright Ultra-120-Extreme (met een Scythe Kama PWM fan) zouden deze temperaturen Idle nooit mogen zijn, het zou echt rond de 25°C moeten blijven.
Dan vraag 2: Waarom is core3 56°C, dat is zowat VEEL hoger dan de andere cores, hoe komt dit?
En uiteindelijk vraag3: Wat moet ik eindelijk geloven en naar kijken ?
[ Voor 3% gewijzigd door Dima_2005 op 20-09-2008 10:10 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)