Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Software raid wil niet booten na SP3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC waar ik met de software hack raid1 heb aangezet en dus raid1 softwarematig onder XP draai.

Als ik SP3 installeer dan wil het systeem niet meer booten en blijft in een loop qua opstarten, ik zie wel even het XP scherm met het lopende balkje.

Ik kan SP3 gewoon via de recovery console en "batch spuninst.txt" verwijderen, maar uiteraard na een nieuwe installatie van SP3 zelfde probleem.

Ik heb wel wat kleine dingen gevonden over de hal.dll files en dergelijke en ook hier op het forum. De vraag die mij echter rest is of je de oude files gewoon terug kan kopieren zodat alles weer werkt.

Wat me ook opviel is dat soms nog wel aangepaste files te downloaden waren in een zip, die zie ik helaas ook niet meer :(

Heeft iemand die probleem ook op kunnen lossen door de files gewoon terug te kopieren ?

Verwijderd

Ik neem aan dat de hack overschreven wordt bij het installeren van SP3?

Kan je niet gewoon een andere (non RAID) schijf gebruiken en na de install van SP3 de hack weer aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:50:
Ik neem aan dat de hack overschreven wordt bij het installeren van SP3?
Klopt, dit gebeurt inderdaad.
Kan je niet gewoon een andere (non RAID) schijf gebruiken en na de install van SP3 de hack weer aanzetten?
Mijn idee was om niet direct te herstarten na de servicepack, de files terug te zetten en dan te rebooten.

Nu ben ik niet lui, maar het editten van die files is niet echt een lekker werkje. Voorheen kon ik wel wat downloads van die files in een zip vinden, echter deze lijken geheel te zijn verdwenen :(

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 19:45
Wanneer SP3 er op hebt gezet, boot dat met een BartPE cd waar je de files weer overschrijft, of als je op nieuw moet installeren van XP dat je SP3 slipstreamed op je CD. Je kunt ook probeeren of je via de recovery console (anders BartPE) diskpart.exe kan gebruiken om de RAID1 te verbreken

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb het opgelost door:

- SP3 verwijderen via commandline (R-console)

- Booten in safe mode en de benodigde bestanden kopieren naar een flop.

- SP3 draaien in dezelfde safe mode

- Booten in R-console en de bestanden volgens stap 3 hier terug kopieren: Abbadon in "[TIP] Software RAID5 onder windows XP Pro"

Ik hoop dat meer mensen dit kunnen gebruiken.