Multifunctionele printer (gescheiden cartridges beter?)

Pagina: 1
Acties:

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe multifunctionele printer,mijn oude Canon MPC200 heeft het begeven,krijg steeds de melding "verkeerde cartridge" dus de printkop zal wel verrstopt zitten en een nieuwe kost zowat een printer.

Nu ben ik me dus aan het orienteren en wil er ook mee kunnen faxen,erg handig lijkt me dat.
Ik twijfel een beetje tussen weer een Canon of een keer een Brother proberen,die zien er erg gelikt en proffesioneel uit.

Maargoed,de Canon heeft zijn kleuren in 1 cartridge zitten en de Brother heeft 3 verschillende cartridges,1 voor elke kleur.

Nu is mijn vraag: wat is het voordeel van losse cartridges t.o.v 1 cartridge voor de kleuren.
Het lijkt me wel dat losse cartridges veel duurder is dan 1 waar alle kleuren inzitten.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:27

Onbekend

...

Het nadeel van een alles-in-een cartridge is dat als 1 kleur op is, je "alle" kleuren moet vervangen.
Als jij veel met rood print en bijna nooit met geel, is die nieuwe gele overbodig.

Ik raad je aan om de prijzen van de verschillende cartridges eens te vergelijken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• marcelsmit
Aha,ja daar zit wel wat in natuurlijk.
Nooit aan gedacht trouwens met mijn oude canon mpc200.
Ik had al gekeken naar de prijsverschillen en aparte cartridges zijn wel een stuk duurder dan alles in 1.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Of je gaat voor een laser, kost tegenwoordig ook niet zoveel meer. Alleen de toners zijn vaak nog redelijk duur..

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Anoniem: 204528

marcelsmit schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 10:07:
Aha,ja daar zit wel wat in natuurlijk.
Nooit aan gedacht trouwens met mijn oude canon mpc200.
Ik had al gekeken naar de prijsverschillen en aparte cartridges zijn wel een stuk duurder dan alles in 1.
Dat klopt, maar losse is wel een stuk handiger mocht je vaak afbeeldingen uitprinten. Ik zou geen combinatie meer willen, je hoeft maar net een werkstuk met veel rood uit te printen en moet vervolgens een tank met nog volop geel weg gooien :( (of je vult het handmatig bij, maar dat kan niet bij alle cartridges)

Ik moet trouwens ook weer eens op zoek naar een printer, liefst wel een die snel is en goedkoop qua inkt (betaal liever € 50,- extra dat ik op inkt veel bespaar dan een printer van € 50,- waarbij cartridges heel duur zijn).
Houd je ook rekening met het feit dat je misschien wel een wifi printer wil en scanmogelijkheden voor je studie eventueel? (aangezien ook veel meer mensen tegenwoordig laptop kopen)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:00
Tijdje terug wilden me ouders een nieuwe printer met scanner etc. Hebben een Epson gekocht DX7450 (uit mijn hoofd). Heerlijk simpel printertje.. Me ouders bedienen dat ding met 1 a 2 knoppen telkens en de inkt heb ik vantevoren gekeken op internet waar ik het goedkoop kon krijgen. Naja netzoals in veel gevallen op Ebay is lekker goedkoop. In de winkel 1 cardridge 9,95 euro (orginele inkt). Op Ebay 24,95 met verzenden voor 4 zwart en dan 2 van elke kleur. Dacht eerst is namaak inkt maar. Toen doosje kwam zag ik echtte Epson verpakking en ook de cardridge is exact hetzelfde als het orgineel. Volgens mij komt het direct uit zoń inktfabriek van Epson ofzo...

• marcelsmit
Studie doe ik al een redelijk poosje niet meer aan ;)
Laser printer hoeft van mij niet,zijn toch een stukje duurder en idd dan moet je dure toners kopen.
Of ik wifi ga gebruiken denk ik niet,geen idee wat ik daarmee kan eigenlijk.
Heb nu mijn internet ook gewoon via utp kabel omdat ik met wifi nogal wat snelheid verloor onderweg.

Ik print ook niet vaak,maar zal je altijd zien ,is je printer stuk heb je hem nodig ;)

Hij moet gewoon mooi kunnen printen zonder pc kunnen kopieeren,geheugenkaartje moet erin kunnen en ik wil er nu ook een fax in voor die 1 keer per jaar dat ik wat moet faxen ;)
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op de Brother MFC-260C want een Epson heb ik al es gehad (nooit meer) en de laatste Canon was op zich wel een mooi ding maar hij is nu dus wel stuk dus probeer ik maar een keer een brother denk ik.
Ziet er gelikt uit en alle opties die ik wil zitten er geloof ik wel op,alleen die aparte kleurencartridges wist ik niet of dat handig was maar het heeft toch duidelijk wel een voordeel blijkt nu.

P.s ik heb trouwens nog een aantal cartridges over voor een Canon MPC200 een kleuren en zwart origineel canon BCI-24K en BCI-24C helemaal nieuw en een kleuren en zwart cartr namaak,ook helemaal vol.
Ik heb er niks meer aan dus misschien kan ik hier iemand er blij mee maken.
Ik heb die originele gekocht omdat mijn printer dus zei "verkeerde cartridge" maar het werkt toch niet

[ Voor 15% gewijzigd door marcelsmit op 20-09-2008 10:39 ]

Pagina: 1