[PHP] Na redirect met .htaccess referer mee laten sturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
Ik gebruik momenteel een .htaccess op mijn webserver om mensen uit bepaalde mappen te houden (waar alleen mensen met bepaalde IP-adressen mogen komen). Tevens gebruik ik .htaccess om bij welke alle errors (400, 401, 404 of welke error dan ook) mijn gebruikers te laten redirecten naar één pagina: error.php. In deze pagina wordt de gebruiker uitgelegd dat er iets mis is gegaan (binnen het design van mijn website) om zodoende geen gebruikers te verliezen door dode links o.i.d.. Nu viel het mij (in mijn statistieken) op dat nog redelijk wat mensen zo af en toe last hebben van zo'n error. Ik wil daarom de errors graag in kaart brengen.

Tot zo ver dus: een gebruiker is geredirect vanaf een (onbekende) pagina naar error.php.

Nu wilde ik het volgende doen:
Wanneer de error.php geopend wordt wil ik een aantal gegevens opslaan in een MySQL database, gegevens als het IP van de bezoeker, het tijdstip, de gebruikersnaam en (de belangrijkste data) de referer van die gebruiker. Op die manier hoop ik erachter te komen waar de errors ontstaan zodat ik er wat aan kan doen. Echter, als ik de variabele $_SERVER['HTTP_REFERER'] opsla dan is deze leeg. Er wordt dus geen refer meegegeven met een redirect van een .htaccess.

Mijn vraag luidt dan ook: hoe krijg ik het voor mekaar dat deze refer wél meegestuurd wordt?

Ik heb zelf geprobeerd te zoeken naar een oplossing maar ik vind alleen maar sites met informatie over het beveiligen van je plaatjes tegen deeplinkers (om bandbreedte diefstal tegen te gaan).

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Probeer $_SERVER['REQUEST_URI'] eens zou ik zeggen. Misschien dat deze de juiste waarde bevat.

Read the code, write the code, be the code!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
doe eens
PHP:
1
print_r($_SERVER);

en forceer zo'n error. Je ziet dan gelijk welke informatie wordt meegestuurd.

[ Voor 11% gewijzigd door StephanVierkant op 20-09-2008 11:20 ]

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
Ik heb inderdaad php_info() laten echo'en in de errorpagina maar ik kon niks bruikbaars vinden. :/