• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik heb net een nieuw systeem.
Een amd 5200+, 4gb ram, en een sapphire hd4850.
Daarbij heb ik een 24" monitor met alleen een vga ingang.

Als ik mijn laptop aan mijn beeldscherm hang via vga en de resolutie instel op 1920x1200 ziet alles er prima uit en werkt het direct.
Als ik nu mijn monitor aan mijn nieuwe hd4850 hang, en de resolutie op 1920x1200 zet, dan wordt alles 2x zo groot en zegt mijn monitor een resolutie binnen te krijgen van 1152x864 :?
Het bureaublad past dan niet op het scherm en je kan een soort van scrollen over je bureaublad om alles te bekijken.

Nu heb ik via de Catalyst control centre de nieuwe drivers gedownload, maar er veranderd niets. Alle resoluties die ik instel boven de 1600x1200, gaan fout.
Hoe fix ik dit?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Klinkt toch echt als een driver probleem. Heb je de drivers alleen gedownload, of ook geïnstalleerd? :+

Wat gebeurd er als je met Powerstrip 1920x1200 forceert? :)

• Opperhoof
  • Nu online
Ik heb de drivers uiteraard ook geinstalleerd.
Hoe kan het nou dat ik mijn native resolutie niet normaal kan draaien?! Ik heb bij monitoren in het control panel / device manager, al de drivers van mijn beeldscherm geinstalleerd, en zelfs dan blijft het probleem.

Hier moet toch een simpele oplossing voor zijn ipv geforceerde resoluties met powerstrip etc.
(gister even mee geknutselt maar dat wilde ook nog niet flotten)

Weet iemand raad?

• Opperhoof
  • Nu online
Ik heb ergens in het catalyst menu een aantal vinkjes aangeklikt en dingen veranderd, maar ik heb geen idee meer welke. Het had allemaal te maken me beeldschermen en resoluties etc.

Maar nu werkt het :)