Heb ik weer. Sinds enkele weken Eizo S2431W in gebruik. Pracht van een monitor. Winkel gaf een week pixelgarantie. Dat zou voldoende zijn, want als er een defect zou zijn, dan is dat al direct het geval of binnen een week. Alles leuk en aardig, maar nu na enkele weken een opvallende pixel. Ik krijg hem niet in het hokje dead of stuck pixel geplaatst omdat hij zowel niet oplicht bij donkerbeeld als (bijna) niet zichtbaar is bij witte achtergrond.
Symptoom:
- Op zwarte achtergrond licht hij NIET op
- Op blauwe achtergrond ook niet
- Op rode achtergrond ook niet
- Op groene achtergrond een feller groen puntje
- Op grijze achtergrond een duidelijk groen puntje
- Op witte achtergrond is net te zien dat ie iets lichter is dan de pixel er omheen
Als ik met het vergrootglas kijk, zie ik dat de groene subpixel helderder is dan die van pixels er omheen.
Het is dus een pixel die wat over reageert en dus een te fel oplicht...
Iemand hiermee bekend? Fabrikant Eizo ziet dit vast niet als gebrek... Maar ben even benieuwd naar ervaringen en tips.
Symptoom:
- Op zwarte achtergrond licht hij NIET op
- Op blauwe achtergrond ook niet
- Op rode achtergrond ook niet
- Op groene achtergrond een feller groen puntje
- Op grijze achtergrond een duidelijk groen puntje
- Op witte achtergrond is net te zien dat ie iets lichter is dan de pixel er omheen
Als ik met het vergrootglas kijk, zie ik dat de groene subpixel helderder is dan die van pixels er omheen.
Het is dus een pixel die wat over reageert en dus een te fel oplicht...
Iemand hiermee bekend? Fabrikant Eizo ziet dit vast niet als gebrek... Maar ben even benieuwd naar ervaringen en tips.