Toon posts:

Geen stuck pixel, maar een hyper-pixel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik weer. Sinds enkele weken Eizo S2431W in gebruik. Pracht van een monitor. Winkel gaf een week pixelgarantie. Dat zou voldoende zijn, want als er een defect zou zijn, dan is dat al direct het geval of binnen een week. Alles leuk en aardig, maar nu na enkele weken een opvallende pixel. Ik krijg hem niet in het hokje dead of stuck pixel geplaatst omdat hij zowel niet oplicht bij donkerbeeld als (bijna) niet zichtbaar is bij witte achtergrond.

Symptoom:

- Op zwarte achtergrond licht hij NIET op
- Op blauwe achtergrond ook niet
- Op rode achtergrond ook niet
- Op groene achtergrond een feller groen puntje
- Op grijze achtergrond een duidelijk groen puntje
- Op witte achtergrond is net te zien dat ie iets lichter is dan de pixel er omheen

Als ik met het vergrootglas kijk, zie ik dat de groene subpixel helderder is dan die van pixels er omheen.

Het is dus een pixel die wat over reageert en dus een te fel oplicht...

Iemand hiermee bekend? Fabrikant Eizo ziet dit vast niet als gebrek... Maar ben even benieuwd naar ervaringen en tips.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Eizo heeft een goede service, neem eens contact met hen op. Het is toch wel professionele monitor waarbij je geen rare pixels mag verwachten.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik zal inderdaad maandag eens contact opnemen met Eizo. Heb al vaak goedkope monitortjes gebruikt, en natuurlijk ze hebben allemaal wel wat behalve een ... kapotte pixel. Nu koop ik een Eizo: en ja hoor... bingo!

Ik heb trouwens de macro-lens er eens op gezet... Interessant, er zit een soort bruggetje tussen twee pixels lijkt het wel!

Afbeeldingslocatie: http://mvloemans.nextit.nl/tweakers/pixel.jpg

Eigenaardig....

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Hmmm, dit is zeker een eigenaardig probleem. Komt het misschien door het gebruikte paneel in jouw beeldscherm? Want ik weet dat ze met MVA en IPS panelen adverteren dat je geen permanent oplichtende subpixels kunt hebben. Maar dit is er dus een vervanger van blijkbaar.... Ik denk inderdaad dat je maar gewoon deze foto en uitleg naar Eizo moet sturen, aangezien dit toch wel een professionele monitor is.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit hier gewoon een PVA in. Zal eens kijken. Op zich stoort hij niet heel erg. Alleen als de kleur grijs is of lichtgroen, dan valt het op. Het is meer dat hij dus al bij een beetje signaal op de maximale helderheid gaat. Soms moet ik goed kijken en denk ik dat hij weg is, maar ineens schiet hij in het oog. Een subpixel op een 24" is erg klein natuurlijk.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Ik las dit net in een ander topic, maar probeer er eens tegen aan te tikken of in de buurt daarvan. Wil nog wel eens helpen blijkbaar

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
Eizo staat voor service als je ze belt zou dat prima opgelost kunnen worden neem ik aan :)
Pagina: 1