Toon posts:

[Ziggo/Multikabel] Telefoon (voip) icm asterisk of exchange

Pagina: 1
Acties:

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-02 00:05
Het klikt misschien allemaal een beetje vaag.

Maar het zit zo: Ik heb dus een totaal pakket bij Ziggo (voorheen Multikabel). Hierbij heb ik dus ook telefonie.

Ik neem aan dat deze telefonie gewoon doodleuk VoIP is? (correct me if i'm wrong)

Nu zijn de optie nogal beperkt. Dit komt doordat we gewoon een analoge uitgang hebben op onze Motorola modem.

Nu lijkt het mij leuk om dit signaaltje te gebruiken bij een grotere VoIP server... Zodat ik ook Softphones kan gebruiken en dergelijken... Ook een keuzemenu lijkt mij gaaf. Maar we hebben geen DTMF signaal (zoals bij KPN) maar een andere nummer herkenings signaal...

Weet iemand of het uberhaupt mogelijk is om het signaal met iets anders te gebruiken ipv. de modem>?

• tim427
Ik bedoel dus of ik het SIP account van Multikabel VoIP kan gebruiken met andere VoIP hardware en/of software...

Eventueel met alleen een Internet Modem ipv. Internet/Telefoon Modem ;)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Dit kan helaas niet. Wat je wel kan doen is je telefonie abbonement verhuizen naar bijv. BudgetPhone.
Van BudgetPhone krijg je dan adresgegevens van de SIP server.

• Wiebbe
  • Laatst online: 02-02 13:54

Wiebbe

<none />

Dat komt ook omdat de Ziggo telefonie geen SIP is. Het gebruikt een ander protocol die niet compatible is met de normale voip toestellen.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• tim427
Wiebbe schreef op zondag 21 september 2008 @ 00:23:
Dat komt ook omdat de Ziggo telefonie geen SIP is. Het gebruikt een ander protocol die niet compatible is met de normale voip toestellen.
Wat voor protocol gebruiken ze dan wel?

• Wiebbe
  • Laatst online: 02-02 13:54

Wiebbe

<none />

Ja, dat is een goede vraag ^^

Ik heb gekeken of ik het in de specificaties kon vinden van het euroDocsis protocol of het SBV5121E modem. Maar bij beide heb ik helaas niks kunnen vinden.

Wat ik heb gezegd is gebaseerd op mijn ervaring als 2 jarige technische helpdesk medewerker. (wat overgens wel al 5 maanden geleden was sinds ik daar weg ben ;P) Wellicht dat het transparant aan het einde van het modem SIP is, maar het modem gebruikt deze instellingen totaal niet. Dit wordt gewoon als data gemoduleerd en verzonden naar het casema telefonie gebeuren.

Ik ben een hele tijd in de hobby sfeer bezig geweest met het hacken van het modem doormiddel van de SNMP interface en een config file te spoofen maar nergens in de snmp values komt daar iets van terug. Dus als ze al SIP gebruiken, dan zal dat op een intern niveau gebeuren.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• tim427
Wiebbe schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:00:
Ja, dat is een goede vraag ^^

Ik heb gekeken of ik het in de specificaties kon vinden van het euroDocsis protocol of het SBV5121E modem. Maar bij beide heb ik helaas niks kunnen vinden.

Wat ik heb gezegd is gebaseerd op mijn ervaring als 2 jarige technische helpdesk medewerker. (wat overgens wel al 5 maanden geleden was sinds ik daar weg ben ;P) Wellicht dat het transparant aan het einde van het modem SIP is, maar het modem gebruikt deze instellingen totaal niet. Dit wordt gewoon als data gemoduleerd en verzonden naar het casema telefonie gebeuren.

Ik ben een hele tijd in de hobby sfeer bezig geweest met het hacken van het modem doormiddel van de SNMP interface en een config file te spoofen maar nergens in de snmp values komt daar iets van terug. Dus als ze al SIP gebruiken, dan zal dat op een intern niveau gebeuren.
Ok, interessant... Die SNMP interface... Wat kun je allemaal instellen? Mag eventueel ook per mail / dm worden verzonden :P Mocht je het mij willen uitleggen ;)

• tim427
Hmmm, nu heb ik wat gevonden op internet... Een zogenaamd ATA kastje...

Deze zou dus mijn analoge telefoon signaal kunnen om toveren naar een VoIP signaal...

Nu vraag ik mij af of een Exchange 2007 Unified Messaging met zo''n signaal overweg kan. En de KPN geeft als nummer herkening een DTMF signaal af.. En de kabelaars een ander signaal..

Zou dit werken? Ik kan hier weinig/niks over vinden.

• tim427
Ik heb de manual gevonden:

http://www.motorola.com/s...ta-sheet-534281-001-a.pdf

Deze zegt:

Network Call Signaling (NCS) and
Session Initiation Protocol (SIP)
support

The next-generation Motorola SBV5121e voiceover-
IP (VoIP)
cable modem is based on Motorola’s
proven cable modem experience.

• tim427
Iemand nog enig idee wat voor protocol ze gebruiken??

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

tim427 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:09:
Iemand nog enig idee wat voor protocol ze gebruiken??
MGCP

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee