[Telfort] Plotselinge snelheidsverhoginkjes

Pagina: 1
Acties:

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds februari dit jaar Telfort (20mbit) en bij het downloaden via nieuwsgroepen haal ik een mooie +/- 850KB/seconde.
Vandaag merkte ik wel een paar keer iets heeeeel merkwaardigs! Me snelheid schoot ineens omhoog naar ongeveer 2250KB/seconde. Dit bleef ongeveer 20 seconden constant en ging daarna weer terug naar 850KB/seconde. Even later gebeurde het weer: weer schoot ie omhoog tot 2250KB/seconde en na 10 seconden ofzo ging het weer terug naar de normale snelheid.

Kan het zijn dat Telfort met de lijn bezig is? :| Toch wel merkwaardig eigenlijk dat ie zo omhoog schiet!

Ik heb zelfs een screenshotje kunnen bemachtigen!

Afbeeldingslocatie: http://www.mybittorrent.com/speed2.jpg

Rex

Verwijderd

foutje...

gaat ergens iets fout...had ik vroeger ook wel eens.

probeer ff reset van je modem, en/of ff je downlaodprogsels deinstallen en nieuwe erop :)

Verwijderd

Je hebt toch een 20 Mbit abo? Wat heeft jouw vraag dan te maken met je internet abo? Dat is namelijk de beperking niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 22:17 ]

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Er gaat iets fout? Dan mag het vaker fout gaan! Want het lijkt wel alsof ik door de fout opeens veel meer bandbreedte krijg!

Ik begrijp de opmerking van grizzlybeer niet. Ik heb een 20mbit abo, heb nooit boven de 850KB gehaald en heb opeens een paar seconden 2250KB. Mijn vraag is eigenlijk hoe dat zou kunnen. :)

Rex

Verwijderd

Jij zegt alleen maar iets over snelheden bij news (niet wat je normaal haalt bij downloaden).

Ik ga ervan uit dat je rond de 20 Mbit kan halen als de andere kant niet restricted is, anders had je het wel even gemeld neem ik aan (dat je bijv. 4 km van de centrale woont).

• Rex

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Oh, I get it!

Voor de duidelijkheid zit ik zo'n 5,5 km van de centrale af. Ik haal bij speedtest.nl ook zo'n 800 KB down en mijn nieuwsgroepen zijn ongelimiteerd dus daar zie ik altijd het maximale wat ik kan halen. Alle kleine wijzigingen in snelheid (dus als iemand anders met zijn laptop gaat downloaden via mijn netwerk) merk ik meteen op. En dit is natuurlijk heel raar want volgens mij kan ik technisch gezien niet eens 2250KB halen omdat ik zo ver van de centrale zit. Heel raar allemaal :P

Rex

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Volgens mij ligt aan Grabit dat nu vreemde dingen ziet.
Ik zou eens updaten naar de nieuwste versie.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Dit komt gewoon omdat er gecached is. Ik heb wel eens spikes van meerdere MB's per seconde voorbij zien komen. Dit is echt niet je downloadsnelheid.
Zet er maar eens een programma zoals DUMeter of Netmeter naast.
Pagina: 1