Toon posts:

Pc op afstand in slaapstand zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik sinds kort trotse eigenaar ben van een MacBook wil ik mijn pc alleen nog gaan gebruiken als externe opslag en download medium. Hiervoor benader ik mijn pc door middel van remote desktop. Laatst ben ik er achter gekomen dat ik mijn pc gemakkelijk uit slaapstand kan halen door middel van een "wake up" programma. Dit wil ik omdat het voor mij niet nodig is om de pc dag en nacht aan te laten staan. nu is mijn vraag:

Is er een manier om vanaf remote of Mac os de pc weer in slaapstand te brengen. Ik heb gezocht naar een programma of een commando..

Ben nog niet erg bekend op dit gebied.. :)

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 14:44

LieveNiels

On Fire

misschien gewoon door de pc in slaapstand te zetten via start > slaapstand?

Verwijderd

Als je Windows op je PC hebt kan je 'net rpc shutdown' gebruiken om je PC vanuit OS X af te sluiten.
Als je Linux op je PC hebt, of als je echt slaapstand wil i.p.v. shutdown, kan je een SSH/telnet server op je PC zetten, en dan afsluiten/hibernaten.

Als je Windows op je PC hebt voer je dus dit uit in de SSH/telnet client: '%windir%\system32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate'
Of voor Linux: 'echo -n mem > /sys/power/state'

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 21:11 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Start -> Uitvoeren -> shutdown /h

/edit: Dat is trouwens in Vista, standaard shutdown tooltje van XP ondersteunt geloof ik geen slaapstand, maar daar zijn zat alternatieven voor te vinden.

[ Voor 77% gewijzigd door Nielson op 19-09-2008 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips, ik heb Powerclick geinstalleerd. Hiermee kan ik heel gemakkelijk Hibernate inschakelen met countdown..