[VISTA] loopt vast bij film XBOX360 MCE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
M'n pc met windows vista loopt regelmatig vast als ik op de xbox360 m.b.v. de medicenter films wil kijken.
Soms loopt de pc al vast bij het selecteren van een map, soms na een half uur film kijken.
Ook de xbox360 loopt dan soms vast, ik kan dan ook niet meer terug naar het dashboard.
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet kijken, als ik de logboeken naloop, zie ik daarin alleen de vermelding dat de vorige afsluiting van het systeem onverwacht is. Wat ook wel kan kloppen want ik heb de pc gereboot d.m.v. de reset button. Verder zijn er geen fouten te vinden, vanaf het moment de ik de pc heb aangezet totdat deze dus niet meer reageerde.
Op het internet heel weinig te vinden over dit probleem.

Het gaat om Vista home premium met SP1.
De pc is net een maand oud, een herinstallatie van Vista lijkt me dan ook niet heel zinnig. Ik heb niet veel meer dan wat standaard programma's geïnstalleerd. De pc draait verder echt als een zonnetje, zware belasting etc. zijn geen enkel probleem.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hoe vast loopt de PC? Hoe vast loopt je xbox? Doet numlock het bijv nog? Zo ja -> niet vast.

Ik neem aan dat je probeert uit te leggen dat je xbox een MCE-extender is? Zo ja: wat voor netwerkverbinding heb je. Als het antwoord daarop "wifi" is, gooi dat er dan eens uit en vervang het door kabels.

日本!🎌

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 01:18:
Hoe vast loopt de PC? Hoe vast loopt je xbox? Doet numlock het bijv nog? Zo ja -> niet vast.

Ik neem aan dat je probeert uit te leggen dat je xbox een MCE-extender is? Zo ja: wat voor netwerkverbinding heb je. Als het antwoord daarop "wifi" is, gooi dat er dan eens uit en vervang het door kabels.
numlock op m'n pc doet het dan inderdaad niet meer, ook taakbeheer o.i.d. kan ik niet meer oproepen. Dus de boel is echt vast gelopen. Enige wat nog werkt is een harde reset m.b.v. de reset knop.
De xbox is inderdaad aangesloten als MCE-extender. de xbox zelf loopt soms wel helemaal vast, soms niet. Soms kan ik weer terug keren naar het dashboard, soms geeft de xbox de melding dat de netwerkverbinding is verbroken of dat de pc uit staat.
xbox is via een linksys WRT54G met een kabeltje naar de pc verbonden, geen wifi dus.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P