Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

VS.NET 2k8 werkt niet samen met SQL Server 2008.

Pagina: 1
Acties:

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hi, ik heb vandaag mijn SQL Server 2005 Express geuninstalled en geupdated naar SQL Server 2008 Express.

Werkt allemaal perfect, kan connecten met de management studio, fijn nieuwe database aan maken.

MAARRR.

Dan wil ik van VS.NET 2k8 uit in een project een mdf toevoegen (via add > new Item):

En dan krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bE3sqsJ5mm3x5ZZUrJBWXBQ6/thumb.png

Onderzoek leert mij dat dit veroorzaakt wordt doordat VS.NET 2k8 standaard geen ondersteuning heeft voor SQL Server 2008.

Even SP1 voor VS.NET afgehaald, geïnstalleerd, maaaaaaaar... hij doet het nog steeds. Ik blijf dezelfde melding krijgen.

En aangezien het enige waar je dingen van vindt op het internet is juist dat je moet updaten naar SP1.

Weet iemand iets? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Paradoxia
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 17:43
I heb zelf ongeloofelijk veel problemen gehad met de installatie van SQL 2008 en ben terug gestapt naar SQL 2005.

Probeer dit:
  1. Uninstall SQL 2008
  2. Uninstall VS.NET 2008
  3. Herinstalleer VS.NET 2008
  4. Installeer VS.NET 2008 SP1
  5. Installeer SQL 2008
Sla wel je instellingen voor VS.NET op.

Nederlander in het enge Florida

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Paradoxia schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:17:
I heb zelf ongeloofelijk veel problemen gehad met de installatie van SQL 2008 en ben terug gestapt naar SQL 2005.

Probeer dit:
  1. Uninstall SQL 2008
  2. Uninstall VS.NET 2008
  3. Herinstalleer VS.NET 2008
  4. Installeer VS.NET 2008 SP1
  5. Installeer SQL 2008
Sla wel je instellingen voor VS.NET op.
I suppose dat stap 5 is SQL 2005 :) ?

Ik zal dat dan maar even doen & wachten opwat meer support hiervoor :) .

• Paradoxia
Snake schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:23:
[...]

I suppose dat stap 5 is SQL 2005 :) ?

Ik zal dat dan maar even doen & wachten opwat meer support hiervoor :) .
Haha, nee hoor. Gewoon even 2008 herinstalleren en als het echt niet lukt, dan 2005. ;) De installatie van 2008 zit volgens mij propvol met bugs.

Verwijderd

Ik heb ook al een boek vol problemen gehad met MS SQL, overgestapt naar MySQL en nooit geen problemen meer tegen gekomen !

• Paradoxia
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:52:
Ik heb ook al een boek vol problemen gehad met MS SQL, overgestapt naar MySQL en nooit geen problemen meer tegen gekomen !
Voor de simpele dingen is MySQL fantastisch en erg snel, maar toch niet echt geschikt voor de wat meer ontwikkelde bedrijven. In de financiële wereld worden MS SQL en Oracle verschrikkelijk veel gebruikt omdat er een directe inheemse implementatie beschikbaar is in vele Microsoft producten. MySQL heeft bijvoorbeeld nog steeds geen FULLTEXT indexen in InnoDB wat erg irritant is ook voor de hobby gebruiker. Ja, je kan een extra table maken met MyISAM maar dit is natuurlijk niet echt bevorderlijk.

Ondanks alles is MySQL een goede DBMS maar niet beter dan MS SQL in de werkelijkheid.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
@Paradoxia:

Helaas heeft jouw stappenplan niet geholpen, VS weigert stug een mdf toe te voegen / te openen uit een bestaand project :|

Bij Options > Tools > Database tools staat de juiste instance name...

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Update: bekende bug blijkbaar:

https://connect.microsoft...ck.aspx?FeedbackID=361718

Heb 'm maar een up gegeven. Het is dus wachten op een fix / workarround.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
welke functie zit er in sql 2008 die niet in 2000/2005 zit waardoor je moet wachten op een fix?

just curious...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
4of9 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 00:17:
welke functie zit er in sql 2008 die niet in 2000/2005 zit waardoor je moet wachten op een fix?

just curious...
O geen enkele :) ik wou gewoon wat testen :)

Ook wou ik wat ervaring hebben met het installeren van dit gedoe.

Verwijderd

Paradoxia schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:15:
[...]

Voor de simpele dingen is MySQL fantastisch en erg snel, maar toch niet echt geschikt voor de wat meer ontwikkelde bedrijven.
Ondanks alles is MySQL een goede DBMS maar niet beter dan MS SQL in de werkelijkheid.
Hey Paradoxia vermits meneer de topic starter gebruikt maakt van de expres edities nam ik zoizo al aan dat dit hier ging om hobbymatig gebruik.
Maar wat je zegt kan ik alleen maar beamen.

Ik kan de hobbymatige gebruikers echt aanraden om MySQL te gebruiken !

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:16:
[...]

Ik kan de hobbymatige gebruikers echt aanraden om MySQL te gebruiken !
Kan je dat ook onderbouwen ? Waarom raad je hobby-gebruikers aan om MySQL te gebruiken ? Omdat ze dan rond bepaalde problemen heen kunnen werken dmv ranzige hacks ipv de correcte manier aan te leren ? Of heb je andere redenen ?

https://fgheysels.github.io/

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

We hebben het over MS SQL 2008, niet MySQL. MySQL kan geen .Net assemblies hosten en de integratie/ondersteuning met/in VS 2008 is vele malen minder hecht. Ook de LINQ support is niet 100%. Anders gezegd: de combinatie VS + MSSQL is veel hechter/krachtiger/productiever dan VS + MySQL.

Let op: dit is geen MySQL vs MS SQL (hele andere discussie); de TS heeft gewoon een install issue; dat ie ook MySQL/SKiLLaDb 2020 kan gebruiken is niet relevant ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

whoami schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:29:
[...]

Kan je dat ook onderbouwen ?
Ach nee, gewoon uit persoonlijke ervaringen.
Na ettelijke keren tegen problemen aan te lopen telkens ik een klein project wilde opzetten met MS SQL samen met server 2003 op men thuis servertje geswitched met MySQL en dit verliep allemaal vlekkeloos.
Meer als genoeg voor de kleine spullen.

Je zal me niet horen zeggen dat dit voldoet voor de wat meer veeleisende gebruiker of enterprise omgeving

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik denk dan dat dat eerder aan jou zal liggen, dan aan SQL Server. :)

Hoedanook, SKiLLa heeft eigenlijk helemaal gelijk. De topicstarter heeft een probleem met VS2008 icm SQL Server2008. Laat het ons er daar dan bij houden, ipv dit topic te laten verzanden in een MySQL - SQL Server discussie.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

whoami schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:55:
Ik denk dan dat dat eerder aan jou zal liggen, dan aan SQL Server. :)
Laat het ons er daar dan bij houden, ipv dit topic te laten verzanden in een MySQL - SQL Server discussie.
:) die kans is groot moet ik toegeven, het was ook helemaal niet mijn bedoeling om een My vs MS - SQL discussie op gang te trekken, zinloos want deze 2 leven gewoon vrolijk naast elkaar !
Pagina: 1