Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Van abo bij Hi naar nieuw abo bij Hi met nummerbehoud

Pagina: 1
Acties:

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 07:59
Wellicht is deze vraag al eens gesteld hier, ik kon hem niet terugvinden op dit forum.

Mijn situatie: Ik ben momenteel bezig met mijn 4e abonnementjaar bij Hi (2x 2 jarig abo). Nu zit ik momenteel tegen afloop van mijn contract aan, en ik wil graag verlengen. Hi bevalt namelijk uitermate goed.

Ik ben dus gaan kijken op de site van Hi, bij mijn "persoonlijke aanbieding". Ik heb namelijk wel oren naar de Samsung I900 (omnia) of de Nokia N95 8 gB. Wat zie ik tot mijn grote verbazing, voor de Samsung Omnia moet ik 170 euro bijbetalen, en voor de Nokia N95 8 gB 180 euro (beiden Hi 20 2 jr). Op zich niet zo raar, ware het niet dat je de bij een nieuw Hi 20 2 jr abonnement de Samsung Omnia voor 60 euro meekrijgt en de Nokia N95 8 gB voor 70 euro. Bij zowel verlengen als nieuw abonnement krijg je ook nog 2,05 korting over de gehele looptijd van je abo.

Kortom, nieuwe klanten krijgen dus gewoon beide telefoons voor een slordige 110 euro minder mee naar huis dan bestaande klanten. Hoezo, ik probeer mijn bestaande klanten te behouden? 8)7

Er zijn nu twee mogelijkheden: overstappen naar een andere provider, of via een omweg bij Hi blijven. Omdat Hi toch wel bevalt, wil ik het volgende doen:

1) Na afloop van het huidige abonnement overstappen naar Hi prepay met nummerbehoud;
2) Zodra ik ben overgezet naar prepay, bellen met de klantenservice en een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud (uiteraard met een mooie Samsung Omnia voor 60 euro)

Mijn vraag; gaat dit bovenstaande werken of zijn er nog andere manieren? Wel een hoop gedoe, maar voor 110 euro heb ik dat er wel voor over...

• Tok Tok
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 15:39
Beter dat je die Nokia N96 neemt met KPN. Dan heb je een abo van 32,50 en na 6 maanden betaal je 40 per maand. Maar omdat het KPN Flexibel is kun je na 3 maanden alles omlaag zetten en je internet eraf halen. Met dit abonnement hoef je maar 100 bij te betalen.
Van het geld wat je dan niet meer hoeft te betalen neem je die dubbele smsbundel bij KPN voor 3,50 per maand extra.

Naar eigen zeggen zou ik zeker voor de N96 gaan. Omdat de Omnia mij flink tegenvalt, maar ook omdat de N96 een hele dure telefoon is. En dan kan dan weer handig uitkomen met je verzekering als je hem na een klein jaartje zat bent ;).

Op deze manier heb je ook geen last van dat je nummerbehoud niet werkt.

Hopelijk kloppen deze cijfers, want ik doe het nu even snel uit m`n hoofd.

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Tja, had ook zoiets, maar ik ben overgestapt. Ben bij Belcompany binnengelopen en die vertelden me hetzelfde. Nieuwe klanten leveren meer geld op, dan verlengende klanten, omdat je die al aan het lijntje hebt bij wijze van spreken.
Ben naar Vodafone gegaan, zelfde netwerkdekking, bovendien als je gaat internetten op zo'n nieuwe telefoon, is het snelle netwerk ook makkelijk. Sms bundels en Internetbundels zijn hartstikke handig.

Nu biedt iedere provider die zaken aan, maar probeer maar is over te stappen, neem 6 maandjes of een jaar dacht ik, een internetpakket erbij en je hebt je telefoon gratis. Dit is natuurlijk alleen makkelijk als je die optie wel gaat gebruiken.

Nummerbehoud is volgens mij niet zo'n probleem, als je nu nog 2 maanden hebt om op te zeggen kan het binnen een paar uur op dezelfde dag plaatsvinden, gaat supermakkelijk tegenwoordig.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bel Hi anders eens of loop een winkel binnen, kijken wat ze voor je kunnen doen. Lijkt me sterk dat ze niet van tarief zullen wisselen als je anders een andere provider neemt, vaak willen ze dan nog wel wat moeite voor je doen en er nog wat afhalen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tok Tok
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 15:39
Vodafone heeft lang niet dezelfde netwerk dekking als KPN, Telford of Hi.
Ik zeg niet dat Vodafone slecht is, maar het KPN netwerk is beter.

En dan ga ik het niet eens hebben over T-Mobile, zeker langs de grens van nederland heb je heel slecht ontvangst! Er komen bij mij zat mensen in de winkel met die klacht.

• draayertje
Tsurany schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:03:
Bel Hi anders eens of loop een winkel binnen, kijken wat ze voor je kunnen doen. Lijkt me sterk dat ze niet van tarief zullen wisselen als je anders een andere provider neemt, vaak willen ze dan nog wel wat moeite voor je doen en er nog wat afhalen.
Hier had ik ook al aan zitten denken. Als ik Hi mijn abo-prepay-abo verhaal voorleg (wat technisch volgens mij gewoon mogelijk is) zullen ze me misschien die Omnia/Nokia wel voor minder aanbieden. Scheelt hun ook een hoop administratie en gezeur...

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Kan je beter dreigen naar een andere provider te gaan!
Weet niet of je vaak over je bundel belt, maar meestal willen ze je dan graag houden.

KPN en Vodafone hebben 900 en 1800 MHz netwerk, sinds kort ook T-Mobile en zijn beiden in Nederland zeer goed. Op UMTS gebied streeft Vodafone KPN zelfs voorbij.
Heb zelf jaren KPN en nu Vodafone, merk nauwelijks verschil, is bijna altijd goed bereik.

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Ik heb een paar weken precies hetzelfde probleem ondervonden. Nummerbehoud is mogelijk, maar dan moest ik wel 120 euro meer betalen. Een andere optie is (inderdaad) overstappen naar een andere provider of je abbo omzetten naar prepaid met nummerbehoud, maar dan moet je alsnog 3 maanden wachten voordat je je nieuwe phone kan bestellen en om vervolgens het abbo om te gooien. In de winkel kopen kan uiteraard ook, echter gelden daar de 'online aanbiedingen' niet (kortingen enz.) in mijn situatie gaf de verkoper meteen aan 'tja.. nummerbehoud kan, betaal je 120 euro voor de telefoon, máár daar kan ik zo 50 euro voor je vanaf halen' , echter zat ik dan wel vast aan een abbo van ruim 32 euro waardoor ik uiteindelijk nog veel duurder uit was. Enfin, ik heb maar een nieuwe abbo afgesloten, dan maar 'even' aan iedereen mijn nieuwe nummer doorgeven...

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Probeer eerst eens een winkel. Bij Primafoon krijg je afhankelijk van je 'klantwaarde' extra korting en het zou goed kunnen dat je een van genoemde toestellen dan wel gratis hebt, bij een Hi winkel komen ze ook -samen met jou- tot een persoonlijk aanbod. Kom je er dan nog niet uit: bellen! Leg je probleem gewoon voor en ik weet zeker dat je dan een goed aanbod krijgt :)

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 15:11
Zoals jelle zegt, wordt je korting bepaalt aan de hand van je klantwaarde. Sommige klanten krijgen meer korting dan nieuwe klanten, andere stukken minder. Waarschijnlijk bel je altijd ongeveer ter waarde van je Hi 20 abonnement, zodat je voor KPN niet zo'n goede klant bent als iemand die er overheen belt a € 0 25 per minuut.

Overigens, als je een winkel binnen wilt lopen hoeft dat geen KPN winkel te zijn, de grote retailers zoals The Phonehouse, Belcompany & T for Telecom baseren hun prijzen ook op de klantwaarde.

• jelle.
RobbertC schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 21:59:
Overigens, als je een winkel binnen wilt lopen hoeft dat geen KPN winkel te zijn, de grote retailers zoals The Phonehouse, Belcompany & T for Telecom baseren hun prijzen ook op de klantwaarde.
Klopt, die werken namelijk ook met MOL. Overigens, ook als je slechts enkele keren over je bundel heen bent gegaan (zoals ik) heb je al een gauw een klantwaarde die tot enkele honderden euro's korting biedt.

Maargoed, de winkel dus, daar kunnen ze je het precies vertellen :)

• RobbertC
jelle. schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:53:
[...]

Klopt, die werken namelijk ook met MOL. Overigens, ook als je slechts enkele keren over je bundel heen bent gegaan (zoals ik) heb je al een gauw een klantwaarde die tot enkele honderden euro's korting biedt.

Maargoed, de winkel dus, daar kunnen ze je het precies uitleggen vertellen :)
Klantwaarde komt voor andere retailers uit Deal-it, niet uit MOL :) (tenminste, bij TPH dan...). Volgens mij ligt die klantwaarde wat ingewikkelder dan wat je nu zegt, en kijken ze ook of je voicemail (levert veel geld op voor KPN!) gebruikt, ooit in het buitenland bent, etc.

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 14:57
Tok Tok schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 17:05:
Vodafone heeft lang niet dezelfde netwerk dekking als KPN, Telford of Hi.
Ik zeg niet dat Vodafone slecht is, maar het KPN netwerk is beter.

En dan ga ik het niet eens hebben over T-Mobile, zeker langs de grens van nederland heb je heel slecht ontvangst! Er komen bij mij zat mensen in de winkel met die klacht.
Dit is uiteraard heel persoonlijk. Ik ben bijvoorbeeld van mening dat vodafone 100x beter is dan kpn. Maar dat heeft alleen te maken met de persoonlijke ervaring. Ik heb niet echt positieve ervaring met kpn, vaak had ik met vodafone een beter bereik, waar ik met kpn nagenoeg geen bereik had. Maar goed, dat is andersom net zo.

Iemand kiest voor een provider omdat hij/zij daar een voorkeur voor heeft. Vodafone Passport is bijvoorbeeld handig voor iemand die vaak in het buitenland zit (Europa/Australië/Japan/Nieuw Zeeland). Een sms is daar bijvoorbeeld maar 25 cent.

En zo heeft iedere provider iets wat handig is voor een bepaalde doelgroep. Al kom je nooit buiten de randstad, waarom dan geen t-mobile? Ze zijn niet duur.

Telfort ook, geen sms uit de bundel, maar als je nooit smst heb je mooi wel een hele voordelige bundel.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nog even ON-topic.

Lees de voorwaarden goed door. Er staat namelijk vaak aagegeven dat het nummer minimaal een half jaar geen abonnement bij de provider gehad mag hebben om in aanmerking te komen voor de acties.

Verder heb ik begrepen dat Hi met een soort van klantwaarde werkt, hoe meer geld je in het laadje brengt, hoe hoger je korting op je toestel. Vanuit het oogpunt van de provider natuurlijk goed. Hou de klanten waar je echt wat aan verdient en die alleen maar geld kosten mogen weg.

Vraag het gewoon bij verschillende winkels, iedere winkels heeft zijn eigen vergoedingen. Dat je bij de een 100 euro moet betalen zegt dat niet dat je dat bij de ander ook moet.

Sign here please

• jelle.
RobbertC schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:55:
Klantwaarde komt voor andere retailers uit Deal-it, niet uit MOL :) (tenminste, bij TPH dan...). Volgens mij ligt die klantwaarde wat ingewikkelder dan wat je nu zegt, en kijken ze ook of je voicemail (levert veel geld op voor KPN!) gebruikt, ooit in het buitenland bent, etc.
Excusez-moi, klopt inderdaad voor de andere retailers. Bij Primafoon is dat in MOL geïntegreerd.

Ik probeer ook niet te suggereren dat de klantwaarde simpel in elkaar zit; ik zeg alleen dat de gemiddelde beller al gauw klant C is, terwijl ze zichzelf waarschijnlijk als nette beller beschouwen. Klant A en B zie ik alleen bij mensen die ook écht weinig bellen (en veel tegoed overhouden bijvoorbeeld) :) Doe zelf al een tijdje een poging om D te worden, vooralsnog zonder succes :+

[ Voor 5% gewijzigd door jelle. op 20-09-2008 17:03 ]

• RobbertC
jelle. schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:03:
[...]

Excusez-moi, klopt inderdaad voor de andere retailers. Bij Primafoon is dat in MOL geïntegreerd.

Ik probeer ook niet te suggereren dat de klantwaarde simpel in elkaar zit; ik zeg alleen dat de gemiddelde beller al gauw klant C is, terwijl ze zichzelf waarschijnlijk als nette beller beschouwen. Klant A en B zie ik alleen bij mensen die ook écht weinig bellen (en veel tegoed overhouden bijvoorbeeld) :) Doe zelf al een tijdje een poging om D te worden, vooralsnog zonder succes :+
Korting voor C klanten is volgens mij ook ongeveer de korting voor nieuwe klanten, dus dat kan wel kloppen. Valt mij overigens altijd wel op dat klanten met A of B een hele dure telefoon gratis verwachten bij een verlenging van een Hi 20 ofzo, en klanten met C of D best willen betalen voor een telefoon maar prettig verrast zijn als ze flink wat korting krijgen :)

• draayertje
Grappig, zo hoor je nog eens wat als leek. Ik had geen idee dat er zoiets als klantwaarde bestaat. Meestal bel/sms ik net mijn bundel op. Ik vrees dus dat ik niet zo'n goede klantwaarde heb :) Maar goed, zodra ik mag verlengen zal ik eens naar de winkel stappen en horen hoe of wat.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken en alle suggesties! _/-\o_

Verwijderd

Hallo,

Ik ben dus een A ( misschien wel B ) klant. Hou in principe altijd beltegoed over.
Heb een 22,50 abo maar zou het afkunnen met een 17,50 abo.
Ik zou zeggen dat ik ook een goede klant ben omdat je minder verbruikt.

Zit bij vodafone en zou daar graag blijven o.a goede dekking en snel internet.
Ben aan het "dubben" of ik wel blijf want bij verlengen moet ik bijlappen voor een toestel.
terwijl die voor nieuwe klanten gratis is.

Het zou mooi zijn als je je eigen persoonlijke 06 nummer hebt.
Net zoiets als je sofi nummer.

Heb al meer dan 10 jaar hetzelfde nummer eerst bij libertel :P overgedragen aan mijn
toenmalige werkgever en weer overgekocht.
kost me 12,50 extra per maand ( sim only )

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn ervaring is dat ze bij winkels vaak meer kunnen dan als je de telefoon via de provder zelf besteld. Toen ik mijn Nokia E51 bij KPN wilde bestellen (ik heb Hi25 maar ga er structueel overheen :P) moest dat 100 euro kosten.

Via Belcompany kreeg ik hem echter zo gratis mee.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik heb hetzelfde gehad, belde naar de klantenservice om m'n abonnement op te zeggen omdat verlengen duurder was dan 'n nieuwe abo. Ze vroegen naar de reden en toen ik die vertelde kon er ineens wel van alles geregeld worden waardoor ik uiteindelijk zelfs nog goedkoper uit was dan bij het afsluiten van 'n nieuw abonnement. Het proberen waard dus. :)

Verwijderd

Ik heb zelfklantwaarde D, ben ik vandaag achtergekomen :P. (lees= heel veel buiten bundel bellen, 5 jaar klant)

Maar heb een Xperia gratis gehad, dit lukt je overigens alleen als je dus belt en niet op internet besteld en dan belt naar 1200 en dan bij de klantenservice kiezen voor het opzeggen van je abbonnement!

Deze mensen kunnen namelijk wel jouw klantwaarde zien en de mensen die zitten achter de telefoon om een gewoon abbo af te sluiten kunnen niets anders dan wat je zelf ook op internet kunt.

Beetje volhouden en ze kunnen je een mooie korting geven! Overstappen is op die manier altijd duurder en geeft toch een extra geregel. Plus ik vind Hi goede service leveren. :)

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Ik heb mijn abonnement vorige week verlengd. De huidige (Hi30 + Eindeloos Online € 34.95 per maand) loopt 4 januari af.

Via de Hi.nl site kreeg ik inderdaad ook een aanbod, maar de site werkt niet vlekkeloos. Ik wilde in abonnementskosten flink omlaag (Hi20) en voor de N96 en eerst zou ik bij moeten betalen.

Log ik later die avond in en kies ik voor de N96 i.c.m. Hi20 + Eindeloos Online dan kost het me per maand € 19.45 en kreeg ik de N96 zelfs gratis erbij!

Een week later was dit nog steeds het geval, dus heb ehm besteld (vorige week donderdag) en vrijdag kwamen ze ehm brengen. Helemaal gratis :p

Dus nee, soms klopt de site niet en dan moet je gewoon bellen, of vaak de site vernieuwen en wel of niet inloggen. Scheelt een hoop :D

Ik geniet volop van de N96 in ieder geval. Prettige telefoon met een waslijst aan functies en dat 15 euro goedkoper als nu (actietarief eerste jaar Hi20 voor €16,95 en Eindeloos Online voor € 2,50)

2e jaar zal het totaal 29,95 worden...

• jelle.
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:35:
Ik heb zelfklantwaarde D, ben ik vandaag achtergekomen :P. (lees= heel veel buiten bundel bellen, 5 jaar klant)
Dat valt ook wel weer mee, aantal jaar doet er ook niet zoveel toe, er wordt alleen gekeken naar huidige contractstermijn geloof ik.
Deze mensen kunnen namelijk wel jouw klantwaarde zien
Dat kunnen ze in de winkel ook hoor (Hi winkel niet..!!), je hoeft er dus niet perse voor te bellen ;)

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:13
Een klantwaarde bij KPN wordt over een korte termijn bepaald idd, kan zelfs per maand veranderen.

Werkt Belcompany en T4T wel met een klantwaarde? Eerst was alleen TPH het namelijk als onafhankelijk retailer. Als je internet erbij neemt krijg je bij TPH trouwens nog 120 euro extra korting, ben je nog student? Dan gaat er bij TPH nog 20% van je bundelkosten af..

TPH is The Phone House ;)

• jelle.
Van Belcompany weet ik het 100% zeker, T For Telecom volgens mij ook.

[ Voor 7% gewijzigd door jelle. op 27-11-2008 00:26 ]

Pagina: 1