Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Touchscreen bedienen met pen/stylus

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Jullie zullen wel denken.. wat moet hij daar nu weer mee :)

Nou ik ben in het bezit van een Tochscreen-cover voor over bijv. een CRT of LCD die reageert op warmte. Nu is dit ding prima te bedienen door een vinger, maar ik wil het graag gebruiken voor het teken in bijv. Photoshop.

Nu moet ik dus eigenlijk zorgen dat ik een pen ga maken met aan het uiteinde een punt van rond de 37 graden.

Nu heb ik maar weinig van elektonica gesnapt, maar het moet volgens mij hoeft het niet moeilijk te zijn.

Het volgende idee had ik zelf. Ik plaats een lampje + batterij in een ballpoint verbind de buitenkant van het lampje met een stukje ijzerdraad aan het uiteinde van de ballpoint.

Iemand nog andere ideeen?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
lamppen kopen? of laserpen? nog beter mini-lamppen van dokter!

[ Voor 41% gewijzigd door Silver7 op 19-09-2008 14:59 ]

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 18:16

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Weet je wel zeker dat je touchscreen op warmte reageert? Heb ik namelijk nog nooit van gehoort.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:39

Garyu

WW

Weet je zeker dat ie op warmte reageert en niet op andere eigenschappen van de vinger waarmee je 'm aanraakt?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Heb helemaal geen verstand van electronica, maar euhm is zo'n ballpoint niet een beetje ongeschikt om mee over een beeldscherm te krassen? Zou toch naar een zachter materiaal zoeken....bijv. een teflon achtige substantie ...die dan weer tegen metaal aan kan zitten wat het verwarmt naar 30-40c...?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Tweak-Freak schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:59:
Weet je wel zeker dat je touchscreen op warmte reageert? Heb ik namelijk nog nooit van gehoort.
Garyu schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:00:
Weet je zeker dat ie op warmte reageert en niet op andere eigenschappen van de vinger waarmee je 'm aanraakt?
Same toughts, same minds :P. Als ik met een rubberfluppy ding van mijn zoon op het scherm zit gebeurt er niks. Het enige verschil wat ik dan kan bedenken is warmte. Kan ik natuurlijk nog beter testen door het rubberfluppy ding een beetje warm te maken.
majic schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:00:
Heb helemaal geen verstand van electronica, maar euhm is zo'n ballpoint niet een beetje ongeschikt om mee over een beeldscherm te krassen? Zou toch naar een zachter materiaal zoeken....bijv. een teflon achtige substantie ...die dan weer tegen metaal aan kan zitten wat het verwarmt naar 30-40c...?
Er zit een anti-kras laag overheen. Met een lege ballpoint heb ik nog geen krassen kunnen ontdekken.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Meestal reageren ze op een verstoring van een elektrisch veld of op de capaciteit van je lichaam. Van warmte heb ik nog nooit gehoord, en dat is volgens mij ook onmogelijk precies genoeg te maken.

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:48
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aanraakscherm

Er staat nergens iets over warmte.

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Inderdaad. Als je omgevingstemperatuur > 30 graden is zou het scherm anders ook niet meer werken

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:34
euh in het engels staat er veel meer: http://en.wikipedia.org/wiki/Touchscreen maar ik verwacht niet dat het op warmte is iig

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

infrarood touchscreen wel :P
n led lampje met n 3 mm IR ledje erin?

[edit]
van diezelfde wikipedia pagina
Infrared
An infrared (IR) touchscreen panel employs one of two very different methods. One method uses thermal induced changes of the surface resistance. This method is sometimes slow and requires warm hands. Another method is an array of vertical and horizontal IR sensors that detect the interruption of a modulated light beam near the surface of the screen. IR touchscreens have the most durable surfaces and are used in many military applications that require a touch panel display.

[ Voor 80% gewijzigd door AlexanderB op 19-09-2008 15:36 ]

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik weet een zeer goedkope manier om het uiteinde van een ballpoint op 37 graden te krijgen,
zelfs zonder gebruik te maken van electriciteit.

(sorry, ik kon het echt niet laten, het is vrijdagmiddag ...... :+ )

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 16:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Misschien kun je een gloeilampje gebruiken? Zo'n fietslampje en dan op 4 penlite batterijen? Dan heb je ook nog eens iets dat ongeveer net zo dik is als je vinger. Is dat wat?

Edit: er zijn ook hele kleine lampjes, die bijvoorbeeld in de modelbouw gebruikt worden, die zou je bijvoorbeeld in een pen kunnen lijmen.

[ Voor 28% gewijzigd door Cassettebandje op 19-09-2008 16:04 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Morgen ga eens kijken of hij ook zonder warmte te gebruiken is met een dikkere punt op een pen. Een stukje rubber moet hiervoor voldoende zijn.

Ik geloof in middels ook niet meer dat het warmte nodig heeft.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
R-v-R schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:39:
ik weet een zeer goedkope manier om het uiteinde van een ballpoint op 37 graden te krijgen,
zelfs zonder gebruik te maken van electriciteit.

(sorry, ik kon het echt niet laten, het is vrijdagmiddag ...... :+ )
_/-\o_ Gewoon in de A-NUS 2.0 poort in je lichaam steken bedoel je :P

met je billen bloot?

Ik denk inderdaad niet dat het scherm op warmte reageert.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 19-09-2008 16:10 ]

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Of ik steek hem inderdaad in de Serianale aansluiting van mezelf. Dank u wel heren voor deze vrijdag opmerking! :D

Fijn weekend!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 08:56

World Citizen

FreeReef.nl

Als het op warmte werkt... denk ik richting een soldeerbout.. Het vergt enige modificaties, om het vermogen naar beneden te brengen, maar het idee is er.

Of je pakt de techniek van een soldeerbout (:) kortsluiting) en maakt daaromheen zelf iets.

[ Voor 33% gewijzigd door World Citizen op 19-09-2008 16:28 ]

FreeReef.nl

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als je wilt weten of ie op warmte reageert of op capacitieve effect, kun je makkelijk doen: laat je vinger even dopen in ijskoud water, wachten, direct afdrogen en dan proberen bedienen. De koude vinger test.

Reageert het al meteen dan is het gewoon capacitieve effect, dus ontlading van je vinger op de scherm.
Reageert het niet, en pas later wel als vinger wat opgewarmd is, dan kan je misschien wel gelijk in hebben met de warmte.

Touchscreens zijn meestal gemaakt op drukverschil en ontlading. Er zit twee platen in. Daardoor kan je ook met gewone pen of met je vinger mee bedienen. Net als touchscreen van je MDA.

Ik zie geen enkel nut in 37 graden warme pen. Daarvoor moet je eerst koude vinger test doen om te bewijzen dat het ook op warmte reageert.

Zelf maken van warme punt: met metaalfilm weerstand beetje warm maken en tegen metalen stift houden. Zo warmt geheel toch al beetje op!

[ Voor 8% gewijzigd door MrDummy op 19-09-2008 17:31 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:39

Garyu

WW

Een Iphone werkt dan weer alleen met je vinger en dus niet met een stift...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het scherm werkt IIG niet op temperatuur, capacitief of resistive zal hij zijn. Waarschijnlijk capacitief, wat bij resistief zou hij met de balpen moeten werken. In dat geval zou een balpen die goed geleid wel moeten werken.

Tevens titelfixje, omdat we de oplossing op een ander gebied moeten zoeken.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 17:38

Felyrion

goodgoan!

Ik denk dat het inderdaad een vorm van Capacitive touchscreen is.
kijk even op deze wiki link over capacitive touchscreens

het scherm reageerd waarschijnlijk dus op de elektrische lading van je eigen lichaam. Je zult dus op zoek moeten naar een method om dit in een stylus achtig iets na te bootsen.

Als het toch op warmte werkt, is het waarschijnlijk een vorm van IR touchscreen. Dan kun je inderdaad vast een heel eind komen met een lampje oid

[ Voor 16% gewijzigd door Felyrion op 19-09-2008 21:06 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Uit bovenstaande link:
Capacitive sensors can either be touched with a bare finger or with a conductive device being held by a bare hand.
Probeer het scherm eens met een geleidend voorwerp te bedienen. Misschien kun je een stylus maken van metaal.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Heren, ik heb hem gisteren even geprobeerd met de koude vinger doop en hij deed het dus wel gewoon.

Ondertussen ben ik er achter dat de fabrikant ook een officiele stylus heeft. Ik zit er over te denken om deze gewoon te gaan bestellen.

Of zou ik ook gewoon een goedkopere stylus kunnen bestellen die het zelfde doet?

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
zoals hierboven staat, probeer eens iets van metaal, dit zou moeten werken.

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
in de magnetron leggen lijkt mij>?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
nick_haak schreef op zondag 21 september 2008 @ 08:00:
Een ouderwetse metalen telescoopantenne o.i.d. ?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
nick_haak schreef op zondag 21 september 2008 @ 08:00:
Ok ga ik proberen. Uitslag krijgen jullie dinsdag, want ik ben een paar dagen aan het reizen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:36

Theo

moederbord

Falcon schreef op zondag 21 september 2008 @ 10:55:
[...]

Ok ga ik proberen. Uitslag krijgen jullie dinsdag, want ik ben een paar dagen aan het reizen.
en, al een uitslag?

7400 Wp op het dak

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ja. Het is mij gelukt met gewoon een gelachtig rubberen punt. In een hobbywinkel tegen aan gelopen.

Dit werkt redelijk, al vind ik persoonlijk de kop nog iets te dik. Maar met een stanleymes ga ik hier nog wat vanaf halen.

Pagina: 1