Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TV Kaart ALDI - 20-08-2008

Pagina: 1
Acties:
  • 1.199 views

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:33
Mede-tweakers,

Weet niet zeker als ik dit topic op de juiste plaats heb gepost maar dat ter zijde..
Morgen heeft de ALDI een aanbieding:

TV-/radiokaart met DVB-T voor PC - 30€

• DVB-T en analoge ontvangst
• FM-radio ontvangst
• EPG en teletekst
• eenvoudig te installeren
• opnames op te slaan als Mpeg 1,2 & 4
• SRPO: opnemen terwijl PC uit staat
• PIP-functie
• incl. Cyberlink live, ArcSoft Total Media en ArcSoft Media Converter
• incl. afstandsbediening

Nu is mijn vraag, weet iemand de chipset?
Is het software/hardware matige encoding?
Zal dit geschikt zijn voor een HTPC systeempje?

Bvd :D

-

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:31
Ik ben ook wel benieuwd of dit wat is

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Iemand die hier ondertussen al iets meer van weet? Ik weet ook nog niet welke chip er aanwezig is op de tv-kaart.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 14:26
Nou geen CI dus alleen NL1 2 3 :(

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:31
Ja dat is alleen bij het draadloze gedeelte, maar via een coax heb je toch je wel alles ?

• hotdog92
  • Niet online
Volgens mij klopt dat Mich, maar dan heb je dus alleen analoog. Dat boeit mij eigenlijk niets, want ik heb toch geen digitale TV @ huis hier.

Iemand die dit kaartje al in bezit heeft?

[ Voor 22% gewijzigd door hotdog92 op 20-09-2008 12:00 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:04
¨SRPO: opnemen terwijl PC uit staat¨ Iemand een idee hoe dit werkt?

• hotdog92
  • Niet online
Zie deze link voor wat meer informatie. Zelf ben ik heel erg benieuwd naar de chip en of het apparaatje nu daadwerkelijk met een analoge aansluiting netjes alle zenders kan vinden.

• Cave_Boy
Begrijp ik het goed en zet deze kaart ook je pc aan?

Nu kan ik het best begrijpen dat hij Linux niet ondersteunt met SRPO (al is dat jammer natuurlijk) maar met Windows meld deze ook automatisch aan enzo?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Cave_Boy schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:06:
Begrijp ik het goed en zet deze kaart ook je pc aan?

Nu kan ik het best begrijpen dat hij Linux niet ondersteunt met SRPO (al is dat jammer natuurlijk) maar met Windows meld deze ook automatisch aan enzo?
Nee hij zet de pc uit na een geplande opname.

Bijvoorbeeld:

Jij wilt wat op nemen van 20:00 t/m 21:00 pc moet dan wel aanstaan. Maar zodra hij klaar is met opnemen word de computer uitgezet zodat hij niet onnodig lang aanstaat.

• hotdog92
  • Niet online
Hoe moet een TV-kaart je pc kunnen aanzetten? Nee, het zit zo in elkaar. Je kan een optie inschakelen waarmee je de pc later na het opnemen automatisch kan laten uitzetten. Sommige applicaties hebben ook zoiets dergelijks ingebouwd, zoals Nero. Althans, dat is wat ik eruit haal.

Edit:

Zoals hierboven. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hotdog92 op 20-09-2008 12:10 ]

• Cave_Boy
O beetje tegenvaller.. Mijn oude ISA slot gebruikende Phillips tv kaart had dit al in mijn Penitium 1... Is dit nu echt nieuwe techniek? Een systeem ies was wel een ATX voeding te hebben.. Bij AT bleef het beeld op ¨U kunt nu de computer uitschakelen¨. Het was alleen veel werk met inprogrammeren dat ding. Alles was typewerk en je zenders stonden in een TXT bestandje (met andere extentie) waar tevens de frequentie van het kanaal stond.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weet niet zeker als ik dit topic op de juiste plaats heb gepost maar dat ter zijde..
Dus vraag je het niet na maar post je het plompverloren... :X

Dit soort laksheid wordt niet bepaald op prijs gesteld :o

Verder is het simpel: http://www.tweakers.net/pricewatch voor de melding (ja, Tweakers kunnen daar ook zaken toevoegen!), evt discussie over LCD, Plasma, Projectie & Recording hardware hoort in dat subforum en niet hier, Overige Hardware is geen dumpbak. Maar een eis voor discussie is onderbouwing. Oftewel pas een topic maken als je zelf zo'n kaart gekocht hebt.

Daarnaast doe je zelf totaal geen inzet om de vragen die je stelt te beantwoorden, of meld je er in ieder geval niets over. Waar gezocht? Welke termen? Wat vond je wel? Hoe zocht je verder als dat niet alles beantwoordde?

Dit topic is voorbarig, staat op de verkeerde plek en de eerste zin ademt zo'n gebrek aan inzet uit dat het daar alleen al om op slot verdient te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 20-09-2008 12:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.