• Terrier529
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-02 16:27
Heb hier een vreemd probleem.
Onlangs een dvd speler van Samsung aangeschaft, i.v.m. HDMI aansluiting.
Spul aangesloten, maar wanneer er een cd afgespeeld word sloeg ie steeds over. :(
Eerste conclusie speler defekt.
Hup het app. omgeruild, en tevens een ander merk genomen ( design )
Dus nu staat er een Harman en Kardon DVD 37 te spelen, het spulletje weer aangesloten, en wat denk je , ja hoor het spulletje slaat konstant over, zowel dvd's alswel cd's. :( :(
Twee spelers defect, en dan ook nog twee verschillende merken, lijkt bijna uitgesloten.
Dus aan het spelen met de instellingen, maar kom hier geen ruk mee verder.
Het app. uit de kast gehaald, en boven de op kast gezet, ( storingen andere app. uit te sluiten ),
geen resultaat.
Uituindelijk alle kabels een voor een, af en aan gesloten, en wat blijkt, het apparaat werkt perfekt wanneer ik de HDMI kabel loskoppel !!!!!, maar goed ik heb het app. aangekocht, ivm de benodigde HDMI aansluiting. 8)7
Mijn vraag is Heeft iemand ervaring met een soortgelijk probleem, en kan het aan de kabel liggen.
ik gebruik een gemiddelde kwaliteit Hirschman HDMI kabel.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

HEt lijkt me dat het onmogelijk aand e kabel zelf kan liggen. Wat wel zou kunnen is dat de hdmi aansluiting aan de andere zijde niet helemaal jovol is. De aansluiting van de TV dus. Misschien iets met de aarde? Haal de antenne kabel eens uit de TV en sluit dan de HDMI kabel weer eens aan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Terrier529
Thanks voor de snelle reaktie, direkt de LCD van de antenne aansluiting gehaald, maar lijkt vooralsnog niet veel op te lossen.
Toch klinkt dit wel aannemelijk, er hangt namelijk nog al app. aan, en met name video, zijn een bron van storing, dus ik zal eens kijken wat ik hier aan kan doen.
Het antenne signaal komt binnen via een ontkoppel filter ( prof. filter, komt uit de CAI wereld ) en gaat dan naar een Hirschman antenne versterker, en daarachter hangt een 6 weg verdeler, e.e.a. is uitsluitend aangesloten doormiddel van aangeperste F. connectoren, en de betere coax kabel.
( heb in het verleden in de kabel tv gewerkt, dus heb nog al wat van die spullen. ). :+

Maar goed ik zal eens kijken of ik de aarding kan vebeteren.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
De computer van een vriend van mij resette zichzelf steeds willekeurig totdat de HDMI kabel was vervangen... Scherm, videokaart, alles was nog hetzelfde. Het kan dus best aan de HDMI kabel liggen, probeer gewoon eens een andere, zo duur zijn ze ook weer niet..
http://www.elektronica-on...s&subsubcat=HDMI%20Kabels

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Terrier529 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:08:
Maar goed ik zal eens kijken of ik de aarding kan vebeteren.
Ik zit ook aan zoiets te denken in de vorm van een aardlus.
Misschien even alles lostrekken zodanig dat alleen nog je DVD speler op je receiver* (HDMI) aan is gesloten en een setje speakers (of hoofdtelefoon) eraan. Verder niets, behalve de spanning.
Dan heb je toch een behoorlijk geisoleerd iets wat gewoon goed moet werken.
Werkt dat ook niet, meet dan voor de zekerheid even met een multimeter of er een potentiaal verschil is tussen recevier en DVD speler. Zou niet of nauwelijks zo mogen zijn. Stel de meter in op wisselspanning.

DVD speler en receiver zitten op dezelfde groep toch?

* ik ga maar even van receiver uit, maar op deze plek kan je ook TV lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 19-09-2008 15:19 ]

Alles kan stuk.

• Terrier529
Speler is momenteel aangesloten via toslink naar de receiver, dus volledig geisoleerd.

Wanneer ik de speler alleen met de toslink laat spelen, gaat alles goed, maar wanneer ik dan de HDMI kabel aansluit, verbonden met de TV gaat ie overslaan.

Ik zal vanavond eerst maar eens een goedkope HDMI kabel aanschaffen om problemen met de kabel uit te sluiten.

• Terrier529
Heb geen andere kabel aangeschaft.

ben met de aarding bezig geweest, en heb de hele kabel tv instt. aan aarde gelegd.

tot nu toe succesvol moet ik zeggen, want hij lijkt na vele cd's gedraait te hebben, niet meer over te slaan. _/-\o_

Dus thanks voor de tips

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Terrier529 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:26:
Speler is momenteel aangesloten via toslink naar de receiver, dus volledig geisoleerd.
Dat klopt, totdat:
wanneer ik dan de HDMI kabel aansluit, verbonden met de TV gaat ie overslaan.
.. en dan is er ineens weer een electrisch contact die een mooie transport leiding voor een aardlus kan vormen.
Terrier529 schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:18:
Heb geen andere kabel aangeschaft.

ben met de aarding bezig geweest, en heb de hele kabel tv instt. aan aarde gelegd.

tot nu toe succesvol moet ik zeggen, want hij lijkt na vele cd's gedraait te hebben, niet meer over te slaan. _/-\o_
Maar nou blijft de vraag staan: was het nou de aarding / aardlus, of was de HDMI kabel gewoon gaar?
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Alles kan stuk.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02 00:31
Er zijn echt heel veel problemen met hdmi kabels icm apparatuur.

Vooral de dvi-hdmi van pc naar tv levert veel problemen op, maar wanneer er een ander merk kabel wordt aangesloten verdwijnen de problemen. Prijs heeft er niets mee te maken, de kabels van €9 doen het ook perfekt.

Waarschijnlijk is de hdpc de boosdoener, maar zeker weten doe je het niet.
Pagina: 1