Toon posts:

advies voor versterker of home cinema set ?

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views

Verwijderd

Topicstarter
ik zal allereerst zeggen dat ik (nog) geen pure audiofiel ben ;) maar een confused consumer die een audio oplossing zoekt
ik kon zo snel niet een algemeen topic hierover vinden, maar kan me voorstellen dat het wel ergens is..sorry als dit verkeerd geplaatst is

ik ben op zoek naar advies rondom een betaalbaar surround audio systeem waar ik al mijn huidige apparaten kan aansluiten en ook een beetje future proof is

sinds dat ik vorig jaar een nieuwe computer haalde en daarbij de mogelijkheid had een surround set op aan te sluiten had ik eindelijk de stap genomen heb om een simpel 5.1 setje aan te schaffen in plaats van een decenia of 2 oud midi-hifi stereo setje te gebruiken. dat vond ik (logisch) al een erg grote verbetering . ondertussen is er een plasma bij gekomen.. en een hd decoder... en een xbox .. en een harddisk/dvd recorder.. en uh ..uh .nouja . nog niet iets anders gepland maar misschien ooit of een blueray of een ps3 .. maar dat is nog niet beslist

en nu ik met een nieuwe woning toch alles opnieuw moet indelen begin ik met de vraag te spelen of het niet een goed idee is om direct een geluidsvoorziening bij te halen. maar .. . wat dan ?

als ik in een gemiddelde winkel kijk staan er alleen maar home cinema sets waar direct een dvd speler in zit. wat ik daar tot nu toe van bekeken heb heeft allemaal vreemd genoeg niet alle aansluitingen om al mijn apparaten op aan te sluiten... daarnaast kan ik de prijs ervan nooit begrijpen en zit ik ook niet te wachten op nog een dvd speler. blueray is eventueel een optie maar kan altijd nog..

nu had ik het er laatst over met een collega en daaruit bleek dat ik misschien beter kan kijken naar een losse versterker met boxen.

uiteraard zit ik niet te wachten op een apparaat van 1000-en euro's maar mijn budget zou wel iets van een paar honderd kunnen behappen,liefst wil ik compleet klaar zijn voor max 300-ish euro (?) (uitgaande van de prijzen die ik tot nu toe voor home cinema sets gezien heb) .. nouja .. je begrijpt wel wat ik bedoel, ik zou de kosten voor zo'n audio oplossing gewoon niet kunnen schatten op dit moment maar het moet gewoon enigzins betaalbaar blijven

lang verhaal kort, ik ben op zoek naar een enigzins betaalbare oplossing, waarschijnlijk op zoek naar een surround versterker of een home cinema set waar wel genoeg mogelijkheden op zitten ..ik ben niet echt thuis in audio apparatuur tot nu toe en heb dus geen flauw idee wat er allemaal is, waar ik op moet letten enzenz

aantal specifieke wensen

wat ik wel graag wil is de mogelijkheid om uit meerdere apparaten geluid tegelijk te laten komen.. ik zit regelmatig tv te kijken of te xboxen met achtergrond muziek vanaf me computer ..het liefst op volume instelbaar

ik heb geen idee hoe het allemaal zit met termen zoals ac3, dts, dolby, en welke formaten allemaal ondersteund worden door welke van mijn huidige apparaten maar ik wil niet tot tot de conclusie komen als ik een nieuw apparaat haal zoals ene blueray speler ik er geen perfect geluid via de te halen audio oplossing uit kan krijgen - het moet dus een klein beetje future proof zijn..

al deze genoemde apparaten komen in dezelfde kamer , zou leuk zijn als het de mogelijkheid heeft nog een extra speakertje in de slaapkamer en keuken te plaatsen maar is erg optioneel

mijn computer en tv kijk plaatsen zijn wel verschillend in de ruimte maar als ik de oplossing kan instellen voor beste resultaat op de bank kan ik er wel mee leven niet ultiem surround te hebben als ik achter de computer een game aan het spelen ben.. mocht dit met een extra setje boxen op te lossen zijn .. prima

schetsje
code:
1
2
3
4
------------
|   tv   pc|
: b        /
|___b__/___|

: raam
/ deur
b bank (onderste is me kijkplek uiteraard)

zou mooi zijn als het direct een goede universele afstandsbediening heeft...

kabels moeten gewoon lang genoeg zijn om aan de muur alle boxen te hangen en weg te werken.. wireless mag maar ligt aan hoeveel extra beslag dit op het budget legt ;)

ik weet niet of er nog extra info nodig is.. :o
ohja .. zoals gezegd ben geen audiofiel en heb ik geen ultra hoge eisen qua kwaliteit als je begrijpt wat ik bedoel ... qua kwaliteit/volume an sich ben ik tevreden met er moet gewoon een 'heel mooi geluid' uit komen wat 'goed klinkt'. - als je begrijpt wat ik bedoel

iemand een advies voor een (kant en klaar?) systeem wat aan mijn beschrijving voldoet?
of voor de losse componenten waarmee ik dit voor elkaar kan krijgen :)

bij voorbaad dank voor het meedenken en de aangedragen oplossingen
_O_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 14:30 ]

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Zit ik het helemaal door te lezen, kom ik bij het stuk "ik heb er max 300 euro voor over".

Advies :
Hou het bij je homecinema-setje.

Als je surround wilt heb je een surround-receiver nodig, 5 speakers en eventueel nog een subwoofer.
Dat ga je simpelweg niet krijgen voor 300 euro.

Goedkope surround-versterkers kosten al ongeveer jouw hele budget.
Als we dan een goedkoop surround-speakersetje eraan plakken zijn we nog eens een eurotje of 400 verder. Dan heb je uiteraard nog geen dvd of blu-ray speler.

Verder stel je behoorlijk wat eisen, ik ken wel een paar setjes die daaraan voldoen maar dan ben ik bang dat je een 0 in je budget vergeten bent.

[ Voor 73% gewijzigd door LDenninger op 19-09-2008 15:31 ]

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-05 12:43
Zoals hierboven al gezegd is stel je best wel wat eisen :+

Ik ben zelf ook al een tijdje aan het orienteren en ben absoluut geen audiofiel.
Ik denk dat als je het budget verhoogd naar zo'n 500 euro dat je een prima versterker kunt kopen
en daarbij een mooie set satelliet speakers, welke voor jou prima geluid zullen geven.

Dan heb je niet het probleem dat je een home cinema set koopt waar een dvd-speler bij zit die je niet gebruikt en daarbij niet eens al je apparaten er op aan kunt sluiten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zie een lap tekst, maar ik zie nergens "ik heb dit en dat gevonden". Ik lees eigenlijk alleen "zeg me wat goed is". Helaas, dat soort topics hebben geen overlevingskans hier.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.