Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OUTLOOK 2007] Custom default email form

Pagina: 1
Acties:

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 15:03
Met de veranderingen in Outlook 2007 is het ontwerpen van een mooie standaard mail nogal beperkt. Daarom heb ik mbv formulieren (forms) een eigen email-layout gemaakt.
Dit formulier kan ik dus kiezen als ik een mail wil verzenden maar daarvoor moet ik eerst op 'formulier kiezen...' klikken en daarna het juiste formulier selecteren.
De formulierklasse is IPM.Note.Naam en deze bevind zich in m'n 'Persoonlijke formulierenbibliotheek'.
Als ik op Nieuwe mail klik wil ik dus dit eigen formulier standaard gebruiken ipv dit van Outlook.

Bij mappen zoals Taken kan ik het standaard formulier kiezen door via eigenschappen een formulier te selecteren. Echter voor het Postvak lukt dit niet.
Het type van het postvak is blijkbaar IPM.Post en is dus niet compactibel met de IPM.Note klasse. Dit type wordt ook gebruikt voor het Postvak UIT...

Weet iemand waar ik het standaard formulier voor emails kan kiezen?

Deze omweg wil ik eigenlijk gebruiken omdat in Outlook 2007 de standaardmails enkel heel beperkt kunnen opgemaakt worden. Als iemand hier een andere omweg voor weet is dit ook welkom.

Zelf heb ik al geprobeerd om de html van de standaard thema's aan te passen. Dit lukt maar heeft als nadeel dat de figuren gebruikt als achtergrond of logo niet mee verzonden worden. Deze moet ik dus ergens online op een server plaatsen en er in de html naar wijzen. Op sommige clients gaat er dan een alarm af omdat de email naar figuren op internet wijst enz....

Iemand een oplossing of een tip?

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 15:03
kickje...