Ik zit al een tijdje met een probleem waar ik maar niet uitkom. De 2D performance van mijn onboard video is erg slecht. Nu weet ik dat onboard video niet super is met 3D toepassingen, maar gewoon met Windows werken zou toch wel snel moeten gaan.
Ik merk het overal aan dat het gewoon minder soepel loopt, maar het is met name goed zichtbaar als ik bijv. google maps open en ga inzoomen met het scrollwiel. Op mijn laptop (c.a. 3,5 jaar oud) gaat dat geheel vloeiend maar op deze computer (half jaar oud) bagger traag
CPU usage loopt naar de 50% bij stevig "heen en weer" scrollen.
Specs:
Asus M3A-H/HDMI (780G, onboard Ati HD3200)
Monitor (Samsung 206bw) aangesloten via hdmi -> dvi -> scherm
AMD Athlon X2 5000+
2GB Kingston DDR2-800
2x Samsung 640GB raid0 op onboard controller
rest vd hardware niet van belang denk ik
Windows XP SP3 met alle updates
Nieuwste Asus bios
Dacht eerst dat het aan de drivers van Asus lag, maar ik heb nu de nieuwste ati drivers (catalyst 8.9) speciaal voor integrated chipset direct van de AMD site gehaald. Nog steeds het zelfde probleem.
Als ik bij eigenschappen van beeldscherm de hardware-acceleratie één streepje naar beneden zet gaat het iets beter maar is de cpu usage nog hoger...
iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik merk het overal aan dat het gewoon minder soepel loopt, maar het is met name goed zichtbaar als ik bijv. google maps open en ga inzoomen met het scrollwiel. Op mijn laptop (c.a. 3,5 jaar oud) gaat dat geheel vloeiend maar op deze computer (half jaar oud) bagger traag

Specs:
Asus M3A-H/HDMI (780G, onboard Ati HD3200)
Monitor (Samsung 206bw) aangesloten via hdmi -> dvi -> scherm
AMD Athlon X2 5000+
2GB Kingston DDR2-800
2x Samsung 640GB raid0 op onboard controller
rest vd hardware niet van belang denk ik
Windows XP SP3 met alle updates
Nieuwste Asus bios
Dacht eerst dat het aan de drivers van Asus lag, maar ik heb nu de nieuwste ati drivers (catalyst 8.9) speciaal voor integrated chipset direct van de AMD site gehaald. Nog steeds het zelfde probleem.
Als ik bij eigenschappen van beeldscherm de hardware-acceleratie één streepje naar beneden zet gaat het iets beter maar is de cpu usage nog hoger...
iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?