Ik heb thuis een Debian machientje staan die een paar leuke services voor mij draait, waaronder ook dovecot voor IMAP en exim als een SMTP server voor mailtjes die de server genereert tijdens crons e.d. En wat status mailtjes die ik van ergens anders krijg.Nu is laatst de machine van mijn moeder gecrashed. Die haalt via POP de email op bij de ISP. Dat is leuk, maar dan moet je vaak backups maken en op andere computers kan ze haar mail niet zien. Ik zou graag naar de situatie willen dat ik met mijn server alle mail ophaalt via POP en dat ik die dan in een mailbox op de server op sla. Die mailbox is daarna bereikbaar via IMAP (en een webmail interface) voor het hele netwerk, dus ook op de pc van mijn vader. Nu ben ik uiteraard gaan googlen, en ik kwam IMAP/POP-proxies tegen, maar volgens mij is dit niet wat ik zoek, of wel? De bedoeling is dus dat de mail op meerdere plaatsen komt, ook draai ik 1 per week een rsync tussen mijn server en een backup-server en heb ik dus altijd backups van de email.
Zijn er dus mensen die een vergelijkbare situatie hebben? En zo ja, hoe heb je dat dan geimplementeerd. Ik denk zelf dat ik een soort van SMTP service moet hebben die alle incoming mail in de mailboxes zet van de betreffende personen en niet zozeer een aanpassing aan dovecot, right?
Zijn er dus mensen die een vergelijkbare situatie hebben? En zo ja, hoe heb je dat dan geimplementeerd. Ik denk zelf dat ik een soort van SMTP service moet hebben die alle incoming mail in de mailboxes zet van de betreffende personen en niet zozeer een aanpassing aan dovecot, right?