._ bestanden voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:44
mijn maakt maakt op mijn netwerk, usb schijf en telefoon bij het kopieren van bestanden altijd een 2de zelfde bestand aan wat begint met een underscore. aan die bestanden heb je in windows niets.

nu weet ik niet waar ze wel voor dienen enz. maar hoe kan ik voorkomen dat die bestanden worden aangemaakt op andere schijven als op mijn mac hoofdschijf?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Deze zogenaamde 'Apple Double' files zijn een essentieel onderdeel van het bestandssysteem. Bestanden op HFS en HFS+ bestaan nl. uit twee onderdelen: een data fork en een resource fork. Aangezien externe harde schijven, telefoons en netwerkschijven vaak een bestandssysteem hebben die forks niet ondersteunen, is de oplossing om de resource fork in een ._ bestand weg te schrijven. Zie ook Mac OS X: Apple Double Format Creates File Name With the Prefix '._'.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:20
Als het je stoort kun je ook hidden files verbergen in Windows (ja ja, geen echte oplossing..)

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 15:32

Setragasj

is using radars to communicate

Eventueel zou http://zeroonetwenty.com/blueharvest/ een oplossing kunnen zijn :)
Niet gratis, maar het werkt wel.

<Typ een persoonlijk bericht>

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21
Wat niet meer lijkt te werken. Tenminste ik heb dit gedaan op een powerbook met 10.5.4 en op allerlei hande windows dozen blijven toch die rot files komen :(

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Setragasj schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:24:
Eventueel zou http://zeroonetwenty.com/blueharvest/ een oplossing kunnen zijn :)
Niet gratis, maar het werkt wel.
_/-\o_ Thnx werkt inderdaad erg goed!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1