Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik loop nu al een maandje of 2 met dit probleem en begin me er nu zo langzamerhand wel aan te irriteren. Normaal als ik in Photoshop een mooi plaatje bewerk sla ik het op via Bestand > Opslaan voor web en apparaten. Dit is met geen mogelijkheid meer te doen, hij blijft onbeschikbaar deze keuze.

Het ligt niet aan het plaatje, hij doet dit bij alles. Heeft iemand een idee hoe ik ervoor zorg dat ik deze optie wel weer kan gebruiken?

Hier een screenshot: klik.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

- Misschien staat je bestandsformaat standaard te groot en zit je in een plaatje van een hondertal Mb's te werken, en heeft PS in die versie een check dat dat te groot is voor Web...?
- Misschien is er een file van je PS installatie corrupt geraakt? Schuif je CD er eens in en doe een reparatie :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Volgens deze link zou herinstallatie inderdaad moeten werken.

Dat zit wel Schnorr.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 12:42
/me Savantas moet eerst eens goed lezen... Gaat hier dus over iets anders. Maar misschien heeft iemand er nog wat aan als hij op dit probleem zoekt...

Alle Adobe programma's hebben af en toe de ellende dat ze een scherm ergens buiten beeld zetten (vb Bestand openen, Save for Web, ...). Je programma zie je gewoon in beeld, maar je kan niets activeren, totdat je op Esc. hebt gedrukt. Heel vervelend maar er zijn twee oplossingen voor (beiden niet zo drastisch als opnieuw installeren).
1. Op het moment dat het gebeurd nergens op klikken, maar geef een Alt-Spatie. Er is nu al kans dat je ergens op je scherm een klein windows menutje ziet. Kies dan voor verplaatsen (met pijltoetsen en enter), gebruik daarna nog minstens één keer een pijltoets (richting maakt niet uit). Hierna kan je je muis pakken en zonder te klikken beweeg je hem over scherm. Als het goed is zit het verborgen venster nu vast aan je muis. Zet m op een goede plek en klik met je muis.
Mocht je het menu niet in beeld zien, ga dan met de pijltoets één positie naar beneden (blind) en geef enter. Nu hetzelfde als hierboven, dus één keer pijltoets en daarna je muis pakken.
Soms is het venster als hij in beeld komt ook 6 keer zo groot als je scherm. Zet m dan zo neer dat je het formaat weer kan aanpassen.
2. Start het programma op met Ctrl-Alt-Shift ingedrukt. Nu krijg je een melding of je de standaardwaarden (defaults) wil resetten. Doe ja en klaar.

Het gekke is dat ik op mijn werk een paar gebruikers heb die dit om de haverklap (eens per maand, soms zelfs per week) hebben. Zelfs herinstallatie lost dit niet op. En voor zover ik weet is het Windows only... Adobe geeft in zijn knowledge base ook bovenstaande oplossingen, zonder garantie dat het niet meer voorkomt. :|

[ Voor 4% gewijzigd door Savantas op 19-09-2008 20:29 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)