[XP] muziek hapert over LAN

Pagina: 1
Acties:

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:44
Ik heb op mijn pc muziek staan. De muziek speel ik ook af op een andere pc via het lokale netwerk.
Alleen hapert de muziek met enige regelmaat.

Het lijkt erop dat dit gebeurt als mijn pc het netwerk gebruikt om mail te checken, site downloaden, etc.
Er moet genoeg bandbreedte voor muziek over zijn, zelfs als de hele internetbandbreedte wordt benut (Ziggo Z3i, 20.000/2.000kbps). Maar hij hapert dus ook al bij kleine dingetjes waarbij internet slechts licht wordt gebruikt.

De setup:
Mijn pc (zender):
-winXP home SP3
-LAN via kabel

Router:
Sitecom mimoXR WL-153

Andere PC (ontvanger en afspeler):
-winXP pro SP3
-WLAN via Sitecom mimoXR WL-151
-goed bereik (54Mbps)

Software:
Beide pc's hebben fixed IP.
In zonealarm heb ik alle andere IP's geblokkeerd. Maar er is dus gewoon toegang tot elkaars gedeelde mappen.
De muziek heb ik vanaf de netwerkmap in de muziekbibliotheek van Winamp geladen.

Er draaien nog maximaal 7 extra PC's via WLAN op de router (studentenhuis, maar geen zwaar gebruik). Ik denk niet dat deze het beïnvloeden, er staan er vaak maar 1 of 2 aan.

Iemand een idee hoe ik de verbinding soepel krijg?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is de werkelijke snelheid van je netwerk? 54Mbit zegt niet zoveel. Kun je b.v. meten met NetCPS? Ik haal hier met mijn draadloze netwerk zo'n 2MB/s ~ 16Mbit. Ik kan me zodoende voorstellen dat er af en toe wat haperingen kunnen ontstaan. Wellicht kun je de buffer in Winamp hoger instellen.

• kjiratsiekoedel
Ik zal eens kijken.

Al lijkt 't dus vooral mis te gaan als ik mijn mijn pc iets doe over 't netwerk.

• kjiratsiekoedel
NetCPS werkt niet. Ik start het programma, zie heel kort een DOS venster opflikkeren en dan is 't weer weg.
Op 2 pc's.

Doe ik iets fout? Of werkt 't gewoon niet lekker?

• Mattijsken
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-03 19:35
Probeer 't eens te starten vanuit een command prompt, dat zou moeten werken. (dus Run --> cmd )

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mattijsken schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:33:
Probeer 't eens te starten vanuit een command prompt, dat zou moeten werken. (dus Run --> cmd )
Idd, anders werkt het niet.

Zie verder b.v.: http://www.ghacks.net/200...ut-of-any-tcp-ip-network/ (1 pc als server instellen, op de andere met netcps connecten naar deze server)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt mij te wijten aan je WLAN inderdaad. Sluit voor de zekerheid 's een UTP kabel aan, dan durf ik te wedden dat je het probleem niet hebt.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[Excuus voor kick van dit topic maar is niet nieuw topic waardig want]

Ik zit met precies hetzelfde probleem! Pc boven bekabeld deelt de muziek, beneden een laptop die praktisch naast het AP zit (54 mbit verbinding), net met netCPS gekeken, effectief maar 2mbit verbinding. (op laptop een verdieping hoger precies hetzelfde probleem met haperingen)
Router is een WRT54GL met tomato en verder alle instellingen op standaard. Channel 11, WPA2 personal met TKIP/AES. Standaard verzendsterkte... Die verhogen mogelijke verbetering? What can I do?

Edit: buffers vergroot inmiddels in afspeel programma's maar is natuurlijk geen oplossing...

Edit2: met netstumbler zitten kijken; blijk een signal to noise ratio van -45 dBm.... Terwijl anderen in de buurt rond de -70/-80 zitten

[ Voor 24% gewijzigd door r0el op 23-05-2009 18:14 ]

Pagina: 1