geheugen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
ok mensen natuurlijk zijn er al heel wat topics geweest over geheugen en dit is er dus weer 1........
Er zijn momenteel veel soortn geheugen te koop (zie pricewatch op tweakers.net) en ik wil ven een site die objectief is en die al die dingen met elkaar vergelijkt....
heb nu 128 mb pc 100 erin.....
wil meer maar waarom welk geheugen en hoeveel sneller is dat dan werkelijk?
thnx
Thomas

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

als je gaat bijzetten moet je opletten dat het niet teveel word... windows word dan alleen maar langzamer. suc6

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 10:12 schreef bolk het volgende:
als je gaat bijzetten moet je opletten dat het niet teveel word... windows word dan alleen maar langzamer. suc6
Wat een bullshit, waar baseer jij dat op man?
Volgens mij gaat de regel "meer is beter" hier gewoon op.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

backupdevice

No Risk , Full Push

Dit is zeker geen bullshit!!!!!!!!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op donderdag 22 februari 2001 10:25 schreef Blue_White_Army het volgende:
Dit is zeker geen bullshit!!!!!!!!
Toch fijn dat mensen het met me eens zijn. Het bagger programma windows gaat moeilijk doen bij teveel geheugen.. verkeerde indelingen enzo. daardoor word het langzamer. Linux daarentegen beheert het geheugen op een betere manier zodat het daar wel goed werkt.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

je hebt overigens wel in je signature staan dat Windows ME rulez ! :P

Windows 2000 gaat stukken beter om met je geheugen, dus de vlieger windows gaat slecht met je geheugen om gaat hier dus niet op.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gebruik Windows 2000, dus dan gaat de vlieger inderdaad niet op. Maar ook op Windows 98 merk ik dus ECHT niet dat het systeem trager of instabieler wordt met 256 of 512MB geheugen, dus ik vraag me af waar de mensen hier hun mening op baseren...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op donderdag 22 februari 2001 11:59 schreef Majestic het volgende:
je hebt overigens wel in je signature staan dat Windows ME rulez ! :P

Windows 2000 gaat stukken beter om met je geheugen, dus de vlieger windows gaat slecht met je geheugen om gaat hier dus niet op.
ik zal die sig wel ff veranderen. sinds ik linux gebruik heb ik eindelijk uitgevonden hoe klote windows wel niet is..

• TimMer
  • Niet online
Joris-aap en Exirion: ik zal jullie eens wat verklappen: Windows zelf (! , niet de spellen, etc.) wordt wel degelijk trager als je meer dan 128MB installeert. Ik ging van 64MB EDO-ram naar 256MB SD-ram en als ik flink door Word heen blader in een groter document dan begint Winamp zwaar te haperen. Dit gebeurde met die 64MB nooit... :( Maar goed: vandaag gaat Windows 2000 geïnstalleerd worden !!!!!! :9 8-) :Y)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Kan aan mij liggen hoor maar wat heeft deze discussie nou in hemelsnaam met het topic te maken ?
Jongen vraagt welk geheugen hij het beste kan gaan gebruiken en jullie beginnen een hoop gezeik over windows en linux blaaat ..

ik zie het verband niet geheel :Z
geef die jongen gewoon andwoord .

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Lord_T
thnx......
maaruh inderdaad welk watvoor en hoeveel geheugen moet ik nou nemen.....
draai win me en misschien strax win xp maar niet veel anders
geen linux omdat ik spellen wil kunnen spelen en windows wat makkelijker is en geen nt omdat alle drivers dan fucked up zijn....
alleen denk ik er over om aan een amd 1200 en een mobo te gaan met de 760 chipset....
daaar hoort misschien sneller geheugen bij..
wie ow wie gaat mij helpen....
Thomas..

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 februari 2001 12:20 schreef TimMer het volgende:
Joris-aap en Exirion: ik zal jullie eens wat verklappen: Windows zelf (! , niet de spellen, etc.) wordt wel degelijk trager als je meer dan 128MB installeert.
Ja, dat is ook wel bekend. Maar daarvoor kun je caching settings in Windows aanpassen, en dan ben je van dat probleem af. 'bugje' in Windows, maar opzich werkt het verder ok met meer geheugen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Als je nu een 128mb reepje hebt, kun je er een 128 bijzetten, ook pc100. pc133 is zinloos als er ook nog een pc100 inzit, gaan ze gewoon allebij op 100Mhz. Dan heb je 256 en dan draait win2k/xp wel lekker. bij mij trouwens ook wel met 128 (zie signature).
Merk is niet zo belangrijk. een reepje van compaq kan net zo goed kapot gaan als 1 of andere kloon.

• Lord_T
ja maar wil eventeel dan 256 mb nieuw kopen en die pc100 verkopen...
en dan pc 2100?? geheugen of iets dergelijks?? of pc 133 maar dan cas2??
wie heeft ergens een heel goede vergelijking op internet gevonden???
thnx
Thomas

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 22 februari 2001 13:13 schreef killer-b het volgende:
Als je nu een 128mb reepje hebt, kun je er een 128 bijzetten, ook pc100. pc133 is zinloos als er ook nog een pc100 inzit, gaan ze gewoon allebij op 100Mhz.
Over dat laatste valt niet te twisten, als je nu 6.5ns monstergeheugen gaat inzetten naast je PC-100, dan schiet et misschien niet zo op- maar de PC-100 kan later idd verkocht of overgezet worden. En nu is PC-133 geheugen even duur (goedkoop:D) als PC-100.

Maar eerst vooral even kijken hoe snel je PC-100 kan. Mijn Hyundai CAS 3 PC-100 trekt mooi wel CAS 2@124MHz (helaas niet sneler ongeacht latency). Als jouw PC-100 133 trekt kan het toch naast PC-133 werken.

Vooral belangrijk is om naar de snelheid in ns te kijken. CAS3 is meestal 7.5ns (of 8 als je pech hebt)- CAS2 is 7ns. 7ns geheugen kan in spec tot 143MHz, maar vaak out of spec hoger. Let dus vooral op de snelheid, dan op de aangegeven CAS latency, en dan pas op de merk.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Hoi, ik wil even reageren op de "discussie"
Lord, ik heb zelf al enige ervaring met het kopen van spullen, een vriend van mji had 256 pc2100, gekocht en ik had 256 pc133, hij betaalde een stuk meer, en dacht dat het veel beter was, dit blijkt inderdaad wel sneller te zijn, maar als je de prijs vershil vergelijkt, met de presentatie ten opzichte van de 256mb pc133, dan is de snelheid nihil, en de prijs een stuk duurder, ik zelf heb dus pc133, en dat werk perfect en kan op ieder (nieuwe) moeder board worden geplaatst, Dus van mij de tip, als je 256mb koopt koop dan de pc133. *D

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 februari 2001 14:05 schreef Dark_Wizard het volgende:
Hoi, ik wil even reageren op de "discussie"
Lord, ik heb zelf al enige ervaring met het kopen van spullen, een vriend van mji had 256 pc2100, gekocht en ik had 256 pc133, hij betaalde een stuk meer, en dacht dat het veel beter was, dit blijkt inderdaad wel sneller te zijn, maar als je de prijs vershil vergelijkt, met de presentatie ten opzichte van de 256mb pc133, dan is de snelheid nihil, en de prijs een stuk duurder, ik zelf heb dus pc133, en dat werk perfect en kan op ieder (nieuwe) moeder board worden geplaatst, Dus van mij de tip, als je 256mb koopt koop dan de pc133. *D
En voor de prijs van 256MB DDR kun je beter lekker 512MB SDR kopen :)

• Lord_T
waar vind ik de hoeveelheid ns in mijn pc??
bios neem ik aan maar iets precieser???
thnx Thomas.....

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
In de bios kan je het meestal niet vinden, het staat wel op je geheugenplankje...

laatste letter(s) meestal...

Ik zou SDRAM kopen, 256mb plankje en dan is het mooiste natuurlijk kingston of iets dergelijks, alleen is dat prijzig (lees duur).

Mtec maakt op het moment hele snele plankjes, laatste lichting is 6ns. En voordat iedereen straks "boe mtec" roept, heeft het mis, ik heb nu veel systemen gebouwd met mtec, nog nooit problemen gehad.

Ik draai trouwens WinME 512 MB, en windows wordt ZEKER NIET TRAGER. Ik weet niet waar jullie het vandaan halen, maar er klopt vrij weinig van.

• Lord_T
ok volgende gevonden van mijn huidige geheugen:

SDRAM Configuration: user define of 7ns -> 143 MHz of 8ns -> 125MHz of SPD -> recommended.

als je op user define zet kan je de volgende dingen wijzigen:

SDRAM CAS Latency: 2T of 3T
SDRAM RAS to CAS Delay: 2T of 3T
SDRAM RAS precharge time: 2T of 3T
DRAM idle timer: 0,2,4,8,10,12,16,32T of infinite

momenteel staat alles op 2T en DRAM idle timer op 8T....
ok wie dit kan uitleggen dan en wat de gevolgen zijn van welke setting.....
thnx....
Thomas

• Lord_T
en omhoog maar weer.........

• Lord_T
en weeer omhoog.........
:(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 22 februari 2001 15:15 schreef Lord_T het volgende:
SDRAM CAS Latency: 2T of 3T
Als je maar zorgt dat het eerste regeltje (zie hierboven) op 2T staat, dat is het enigest wat iets uitmaakt (heb ik hier gelezen hoor :)).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Lord_T
ok...
maar waar haal ik de hoeveelheid ns vandaan??
kan ik het gewoon op een andere stand zetten??
wat heeft dat voor gevolgen??
kan het kwaad?? pc100 geheugen is +- 10ns....
neem ik aan en dan gelijk naar 8 of 7....
laat het ff weten...
thnx
Thomas

Verwijderd

En voordat iedereen straks "boe mtec" roept, heeft het mis,
BOE mtec :P

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 22 februari 2001 21:28 schreef Lord_T het volgende:
ok...
maar waar haal ik de hoeveelheid ns vandaan??
kan ik het gewoon op een andere stand zetten??
wat heeft dat voor gevolgen??
kan het kwaad?? pc100 geheugen is +- 10ns....
neem ik aan en dan gelijk naar 8 of 7....
laat het ff weten...
thnx
Thomas
Weet niet of je dat kan beinvloeden => NS van je geheugen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Ik heb vandaag voor 105 gulden een reepje van 128 mb pc-133 bij mijn computer ingezet.
M-tec van 7ns en loopt perfect op cas2@105 MHz.
Ik koop altijd het goedkoopste geheugen en het daar tot nu toe nog geen spijt van gehad.

Groeten, Frits

ps: heeft iemand alle vier de bankjes in zijn Abit BX6.2 bezet, want bij geeft het vierde bankje wat problemen. (ook op CAS 3;))

• Lord_T
maar ff terug naar mijn oorspronkelijke vragen:
1: hoeveel geheugen zou je kopen
2: van welk merk en tegen welke prijs...
3: oude verkopen of overclocken?? en wat zijn daar de gevolgen van??
Thomas

Verwijderd

Antwoorden op vragen!

1. ik zou 256mb intern kopen, is makkelijk en loopt dan in een keer perfect,*D
2. merk, klingston, dit heb ik zelf, ook gekocht, en het werd, goed, snel, en ze leveren een perfecte service.
3. Ik zou ander geheugen verkopen, je hebt er toch weinig meer aan.:?

Verwijderd

Niet mee eens: zie vorige post van mij.
256 mb is leuk, maar dan zo goedkoop mogelijk.
Geheugen is net zo goed, kijk maar ff in de topic over M-tec.

• Lord_T
maar 256 mb pc133?? of 150??? of 2100??? en hoezo goedkoopste?? is dat wel goed enzo nu pc 133 toch niet meer zo duur is ......zou je dan niet 2 tientjes meer uitgeven en merk geheugen nemen??
Thomas

• Lord_T
en omhoog

• Rashann
  • Laatst online: 15:45

Rashann

Zoek de hond...

Ik weet niet wat voor mobo je nu hebt, maar als je inderdaad een TB 1200 gaat halen, dan zou ik gewoon 256Mb PC133 SDRAM kopen op een abit KT7A plankje. Eventueel kan je dan nog kiezen voor CAS2 geheugen, maar ik weet niet of dit nou ECHT heel veel uitmaakt in praktijk gebruik...

(PS: In je huidige mobo past (waarschijnlijk) niet eens PC2100, en als je nu een maximale bus van 100Mhz hebt, zou ik ook hiervoor gewoon 256 Mb PC133 SDRAM halen)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Ik heb nu een bankje van 128 mb pc133 erbij gekocht voor 105 gulden. (zie pricewatch)
Dit loopt stabiel op cas 222 en ik denk niet dat een bankje geheugen van een "goed" merk mijn fps extra omhoog gooit in UT. Weggegooid geld dus.
Nog even over de verschillen tussen cas 333 en cas 222: Bij mij scheelt dat in 3Dmark2000 bijna 400(!!) punten. Het maakt dus zeker wel uit hoe hard je geheugen loopt.

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

met geheugen beinvloed je je fps niet in spellen als UT, behalve als je minder dan 128 hebt, want dan laadt het spel constant in. Dan merk je dus stukjes dat je fps goed is en dan weer een lange schok er tussenin omdat hij aan het laden is.
Het enigste wat je aan geheugen hebt is snellere laadtijden.
Op zaterdag 24 februari 2001 00:22 schreef frits het volgende:
Ik heb nu een bankje van 128 mb pc133 erbij gekocht voor 105 gulden. (zie pricewatch)
Dit loopt stabiel op cas 222 en ik denk niet dat een bankje geheugen van een "goed" merk mijn fps extra omhoog gooit in UT. Weggegooid geld dus.
Nog even over de verschillen tussen cas 333 en cas 222: Bij mij scheelt dat in 3Dmark2000 bijna 400(!!) punten. Het maakt dus zeker wel uit hoe hard je geheugen loopt.

• Lord_T
ok maar dat cas2 geheugen zoals dat op price watch staat is dus eigenlijk onzin......bij mij staat alles al op 2T dus idem als cas2???
nou ja ik hoor het wel van jullie...
Thomas

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 24 februari 2001 12:52 schreef Lord_T het volgende:
ok maar dat cas2 geheugen zoals dat op price watch staat is dus eigenlijk onzin......bij mij staat alles al op 2T dus idem als cas2???
nou ja ik hoor het wel van jullie...
Thomas
Ja soms heb je geluk, en kan geheugen, dat als CAS 3 wordt verkocht, Cas 2 trekken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1