[PC] WAR! Online performance problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Omdat er toch redelijk veel mensen lijken te zijn met performance problemen in WAR! zonder enige hardware technische aanleidingen lijkt het mij handig om dit te verzamelen in een topic zodat we de informatie kunnen vergelijken en misschien tot een oplossing kunnen komen.

Ik zelf heb een :
AMD Athlon DuoCore 3800+
4GB Kingston DDR2 geheugen.
Nvidia 8800GTX 768 DDR

Age of Conan speel ik alles op high met AA 16x 30-50FPS.

Bij WAR! heb ik toch vaak (vooral bij het ingaan van andere gebieden/zones) dat mijn client voor een 30 seconden framdrops heeft of een paar seconden bevriest. Ook bij ORvR battles waarbij meer dan 30 mensen zijn komen de framedrops al heel snel kijken, wat jammer is want zo kan ik als BO mijn werk niet doen, meeste informatie krijg ik vertraagd en alles is onduidelijk waardoor ik bv. niet snel de healers kan targetten.

Het lijkt mij er ook op dat WAR! kampt met een memory leak, want hoe langer is speel, hoe sneller de framedrops opduiken.

Op het moment draai ik alles op high. AA op 4 (gefroceerd) resolutie 1920*1200. Spel loopt vlot als ik alleen of met weinig ben. komen er meer mensen in beeld begint het gezeik. Ik heb m'n resolutie al op 1280/1024 gehad, met alles op fastest framerate maar ook zo heb ik dezelfde problemen die ik hierboven beschreven heb.

Zijn er mensen met vergelijkbare problemen of andere performance problemen met WAR!?

cheers!

roodbwoy / Woggha / Six

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op WarhammerAlliance stikt het van meldingen dat nVidia GPU's (met name de 8800 serie) enorm veel problemen heeft met WAR

http://www.warhammerallia...ums/forumdisplay.php?f=74

Zie ook mijn post aldaar : http://www.warhammerallia...ms/showthread.php?t=97780

Zoals je kunt lezen, ik kan het spel zelf niet eens in. Ik heb met geen mogelijkheid een Character kunnen maken :(

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
redfoxert schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:24:
Op WarhammerAlliance stikt het van meldingen dat nVidia GPU's (met name de 8800 serie) enorm veel problemen heeft met WAR

http://www.warhammerallia...ums/forumdisplay.php?f=74

Zie ook mijn post aldaar : http://www.warhammerallia...ms/showthread.php?t=97780

Zoals je kunt lezen, ik kan het spel zelf niet eens in. Ik heb met geen mogelijkheid een Character kunnen maken :(
jeez, lekker geregeld dan, weet je of Mythic hier al op gereageerd heeft? Heb even gegoogled maar kan geen officiele bevestiging vanuit Mythic's kant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op warhammeralliance heeft een medewerker al gereageerd, simpelweg dat het gewoon zou liggen aan onze systemen (as in dat de problemen gewoon veroorzaakt worden door onze slechte computers). Dat slaat natuurlijk nergens op, als je ziet dat de probleme varieren van medium tot goede tot high end pc's. Het gezeur met de 8800 serie schijnt daar weer los van te staan. Mensen met ATI kaarten, nVidia kaarten, AMD en Intel cpu's hebben dit. Erg raar. En naast die "Je hebt gewoon een kut systeem." achtige respons heb ik nog niets gezien van Mythic en of GOA.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, ook al is mijn systeem wel wat minder:

Athlon 3000+
1GB Mem
Radeon x800

Maar het maakt niet uit of ik alles op high, of alles op performance zet, zelfde fps drops overal. Ik hoorde ook al dat mensen met amd processors pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kortom : Wederom een spel dat door de uitgevers gerushed is om uit te brengen omdat het anders de boot zou missen tegen WoW-Wrath of the Lich King.

Dit spel gaat AoC achterna, mark my words.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Mijn volgende specs:

Intel E8400 @ stock speeds
4 GB mem
Asus HD4850 512 MB @ stock speeds

Alles draait op een clean install van Win XP 64-bit. Toen ik net begon te spelen viel me ook al op dat op drukke gebieden of op 'nieuwe gebieden' alles eerst geladen moet worden en dat als ik loop in zo'n gebied dat ik dan vooral niet om me heen moet kijken want dan stottert het heel erg!

Toen ik de GPU slider in de gfx settings helemaal naar rechts schoof werd het beter... toen kreeg ik er ongeveer 10~ fps bij maar het stotteren bleef aan. En het werd idd door een soort van memory leak erger want hoe langer ik speelde, hoe vaker en langer het stotterde bij het inlopen van een ander gebied. Dit was voorheen niet zo toen ik de slider naar links had.

Ik heb de proc. en vid. kaart gekocht om ze 'licht' over te clocken en toen ik de E8400 van 3Ghz naar 3,6Ghz had geclockt en de vid.kaart speeds met 10% toen ging het al een STUK beter. Ik merk nu dat ik er (bijna) geen last meer van heb en op drukke gebieden duurt het gestotter wat ik krijg nog maar een fractie van een seconde.

Dus ik heb een beetje gemengde gevoelens over de cliënt atm. Opzich vind ik het raar dat ik met high end spul @ stock speeds zo'n gestotter krijg wat duidelijk wijst op slechte coding maar dat het met een paar tweaks zoveel verschil maakt doet me toch tevreden stellen. Toch zou dit niet zo moeten zijn bij vooral mid-range rigs want die horen het ook op medium settings vloeiend te draaien imo! Niks zo irritant als een slecht reagerende character op cruciale momenten.

Edit:
redfoxert schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:00:
Kortom : Wederom een spel dat door de uitgevers gerushed is om uit te brengen omdat het anders de boot zou missen tegen WoW-Wrath of the Lich King.

Nounou, dat is wel een heel ongefundeerde uitspraak zeg. Het is zeker niet gerushed want het draait gewoon en er is genoeg content aanwezig om te zien dat er erg veel aandacht en tijd in is gestoken. Alleen kan de cliënt qua performance nog zeker geoptimaliseerd worden. Neem dan ook gelieve uw troll pogingen elsewhere. :>

[ Voor 17% gewijzigd door Blaim op 19-09-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
ja, ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden, of sterker nog, als Mythic toegeeft dat er een memoryleak/performance issue met bepaalde hardware inzit ben ik al een stuk meer tevreden.

Ik kijk nog even hoe het loopt in Tier2, als ik dusdanige problemen heb met keep-raiden (lees; performance issues, interfacelag, connectionlag, of iets anders waardoor het spelen wordt belemmerd) dan gaat deze op de plank. En ik ben bang dat dit gaat gebeuren, gister een RvR battle in Ostland; denk 200 mensen, niet te doen, framedrops, acties die niet reageren, character die niet reageerd.

[ Voor 50% gewijzigd door roodbwoy op 19-09-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat is wel erg kort door de bocht vind ik, niets te nadele van Blizzard hoor. Maar WaR is nog maar net een blauwe maandag live gegaan. Ik vind dat je daar pas over kan oordelen als je het een tijdje gespeeld hebt en in de endgame content terecht komt. Maar goed dat is hier niet het onderwerp waar het over gaat.
Blaim schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:07:
Mijn volgende specs:

Intel E8400 @ stock speeds
4 GB mem
Asus HD4850 512 MB @ stock speeds
Ik heb exact dezelfde config. Maar mij is nog niks extreems opgevallen tijdens het spelen van WaR. Ja af en toe wat lagspikes, maar dat was gisteren zeer sporadisch. Voor de rest draait het allemaal goed. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe het straks gaat in grote battles met 100 man op het scherm, want dat heb ik nog niet meegemaakt. En de instellingen van mijn vidkaart staan gewoon op high. 1280x1024. Ja, daarnaast wat kleine bugs zoals Mobs die in een muur staan te vechten, maar dat is meer een softwarefout van het spel zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:52
Ik ga a.s. maandag switchen van een 8800 GTS 320mb naar een ATI 4870 1GB en zal mijn bevindingen dan posten met betrekking tot performance. Mocht ik geen verbetering kunnen constateren dan ligt het blijkbaar aan mijn proc.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:02
Q6600, 4GB 6400, 9600GT. Alles op stock speed.

Geen gigantische problemen maar toch wel een geleidelijke framedrops van zo'n 60 bij launch naar ongeveer 30~40 bij een uurtje of 2 spelen. Gebied e.d. maakt daarbij ook helemaal niks uit, waar het eerst 60 is wordt het 2 uur later ongeveer 30~40.

Nog geen echt grote RvR meegemaakt dus weet niet hoe die dat trekt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Tot welke rank heb je nu gespeeld? En ik draai @ 1920x1200. :)

Ik merk wel dat ik WAR zo gaaf vind dat ik ondanks de (nog vele) aanwezige bugs en dus de performance issues er niet van weerhouden kan worden om het te spelen. Al was het maar om alle content gespeeld te hebben en daarna op zoek misschien naar een andere game.. we zullen zien hoe Mythic de verdere support en afwikkeling regelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Blaim schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:04:
Tot welke rank heb je nu gespeeld? En ik draai @ 1920x1200. :)

Ik merk wel dat ik WAR zo gaaf vind dat ik ondanks de (nog vele) aanwezige bugs en dus de performance issues er niet van weerhouden kan worden om het te spelen. Al was het maar om alle content gespeeld te hebben en daarna op zoek misschien naar een andere game.. we zullen zien hoe Mythic de verdere support en afwikkeling regelt. ;)
ik ben nu rank11 en wil eerst nog wat tomeunlocks en quests in tier1 afhandelen voor ik naar t2 ga

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Net meer dan een miljoen copies sold, de content is klaar en de pvp werkt hier naar behoren, dubbel zoveel subs/pakketjes verkocht als AoC.. Ja zeker, AoC achterna, tuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:24:
... Zoals je kunt lezen, ik kan het spel zelf niet eens in. Ik heb met geen mogelijkheid een Character kunnen maken :(
Zwarte achtergrond, half gaar doorshijnend menu...

Ik had dit ook, ben er eindelijk achter wat het "probleem" is na allerlei drivers opnieuw geinstalleerd te hebben etc. Het is een localisatiebug die vooral Nederlanders lijkt te trefffen.

Oplossing: Ga naar control panel in windows en zet bij de localistatie opties de taal/locatie op Nederlands (Dutch) in plaats van English(US). Als je het spel nu opstart werkt hij wel gewoon.... |:(
Pagina: 1