Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Schermpje/popup met tekst maken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen

Als eerst wil ik zeggen dat ik al jaren meekijk op de tweakers site en heb me al door honderden vragen/problemen doorgeholpen dankzij deze site Echt een topsite !!! ik heb me echter pas vandaag geregistreerd omdat ik vandaag met een vraag zit waar ik hier op got niks kan vinden (?)

mischien is dit topic niet op de juiste plaats gezet als het zo is mijn excuus daarvoor

Mijn vraag !!

Ik wil op een vista/xp machine een soort van popup laten verschijnen voordat hij opstart met daarop wat tekst, dit ivm het imagen van 12 tal laptops voor een bedrijf, ik heb al wat gezocht maar heb niks kunnen vinden..

Alvast thx

Sahin

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Iets met een VB script dat je automatisch laat uitvoeren bij het opstarten? Misschien dat dat in de goede richting wijst. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
2 min later gelijk een reactie TOP

maar dat zegt mij heelaas niet veel weet wel wat een script is en wat het doet maar hoe ik er 1 maak is chinees voor mij :)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Er staat hier volgens mij een oplossing die gebruikt maakt van de legal-notice die je rechtsonderin krijgt. Of hier, heb het zelf niet uitgeprobeerd maar misschien kan je het even bekijken.

Anders zit je toch snel aan een vb scriptje oid inderdaad.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-11 10:32

Stoffel

Engineering the impossible

Eigenlijk is dit enorm simpel, en zou je het zonder scriptervaring ook nog wel moeten kunnen.

Je hebt al iets door het volgende te doen:

* Maak een bestand genaamd <kieseennaam>.vbs
* Zet daar de volgende regel in:
code:
1
MsgBox "Hoi"

* Zet dat bestand in de startup folder van je startmenu

Nu zal de pc iedere keer dat je inlogt "Hoi" zeggen met een dialog box. Daarmee moet je met wat zoeken de rest ook wel kunnen vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Sajoku

Thx man is gelukt gewoon een regje aanpassen super

Weet je toevallig ook hoe je een bedrijfslogo neerzet links onder in de scherm bij rechtermuisknop/deze computer/eigenschappen, nu staat er een hp logo en informatie over HP ??

Thx

• aZuL2001
  • Laatst online: 12-10 22:55
Dat was iets met oemlogo.

[ Voor 60% gewijzigd door aZuL2001 op 19-09-2008 10:41 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
ik zal die van jou ook ff proberen stoffel

thx

Verwijderd

Topicstarter
azul2001

Thx dude werkt alleen niet onder vista volgens mij ??

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 10:51 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Search and you will find it.

[ Voor 33% gewijzigd door Krypt op 19-09-2008 10:55 ]

Pvouput live

• aZuL2001
  • Laatst online: 12-10 22:55
Er was niet eerder sprake van Vista.

Maar goed, je bent de goede kant al op gewezen ;)

offtopic:
Lees de info over wat we verwachten van topics hier nog eens goed door. Daar heb je mee ingestemd tijdens je registratie.

OS in de titel, wat je zelf al geprobeerd hebt etc.

Dat helpt in de toekomst ;)

Abort, Retry, Quake ???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Inderdaad is het wel belangrijk om te weten wat je zelf al had ondernomen. Dat zou je toch wel moeten weten als je hier al zo lang meeleest :)
Ik zet het OS nog even in de titel.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
thx guys

Alles werkt

^^^^^

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:15:
Inderdaad is het wel belangrijk om te weten wat je zelf al had ondernomen. Dat zou je toch wel moeten weten als je hier al zo lang meeleest :)
Ik zet het OS nog even in de titel.
Mijn vraag !!

Ik wil op een vista/xp machine een soort van popup laten verschijnen voordat hij opstart met daarop wat tekst, dit ivm het imagen van 12 tal laptops voor een bedrijf, ik heb al wat gezocht maar heb niks kunnen vinden..

:)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:46

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:50:
[...]

Mijn vraag !!

:)
Wat heb je dan al gezocht en waarop bv.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
maakt idd een .vbs bestand (gewoon textbestand .txt renamen naar vbs) en zet daarin:

code:
1
WScript.Echo "jou melding hier!"

precies zo als hierboven ... en je melding verschijnt op het scherm als je het bestand runt

o sorry :P je had het al opgelost, had denk ik een oude versie van deze pagina voor me...

[ Voor 16% gewijzigd door semicon op 19-09-2008 13:04 ]

Pagina: 1