Dag heren,
Ik zit met een klein probleempje. Een vriend van me heeft een leuk databaseje opgezet voor zichzelf :-) En daarin gebruikt hij Timestamp in MySql, dat ziet er dus zo uit 2008-08-18 20:34:12, hartstikke leuk, maar nu vroeg hij aan mij of ik een manier wist of ik kon zien of sommige dingen die hij plaatst, vandaag zijn gedaan. Ik heb het geprobeerd, maar ik kwam er niet uit.
Dit is wat ik wilde doen, hieronder staat de code:
1. Kijk op welke datum het is geplaatst en zet het om naar een unix-timestamp
2. Kijk welde datum het vandaag is, maar daarvan een unix-timestamp
3. vandaag - geplaatst = timestamp van verschil
echter kom ik er nu niet meer uit en heb ik GEEN idee hoe ik nu kan zien of dit wel ECHT vandaag is geweest. Ik zat te denken, als het een -min-getal- is, dat het dan eerder dan vandaag is geplaatst en als het een +plus+getal+ is, dat het dan vandaag is gepubliceerd, maar op een of andere manier werkt dat niet
Iemand een idee?
Ik zit met een klein probleempje. Een vriend van me heeft een leuk databaseje opgezet voor zichzelf :-) En daarin gebruikt hij Timestamp in MySql, dat ziet er dus zo uit 2008-08-18 20:34:12, hartstikke leuk, maar nu vroeg hij aan mij of ik een manier wist of ik kon zien of sommige dingen die hij plaatst, vandaag zijn gedaan. Ik heb het geprobeerd, maar ik kwam er niet uit.
Dit is wat ik wilde doen, hieronder staat de code:
1. Kijk op welke datum het is geplaatst en zet het om naar een unix-timestamp
2. Kijk welde datum het vandaag is, maar daarvan een unix-timestamp
3. vandaag - geplaatst = timestamp van verschil
PHP:
1
2
3
4
5
| $toegevoegd = strtotime($Bericht->DatumToegevoegd); // de datum van toevoeging $vandaag = strftime("%Y-%m-%d 00:00:00", time()); $vandaag = strtotime($vandaag); $verschil = $vandaag - $toegevoegd |
echter kom ik er nu niet meer uit en heb ik GEEN idee hoe ik nu kan zien of dit wel ECHT vandaag is geweest. Ik zat te denken, als het een -min-getal- is, dat het dan eerder dan vandaag is geplaatst en als het een +plus+getal+ is, dat het dan vandaag is gepubliceerd, maar op een of andere manier werkt dat niet
Iemand een idee?